Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-09-2025 om 15:45

noas_1993 schreef op 01-09-2025 om 15:44:

[..]

Ik vind een uur wel erg lang, was dan op zijn minst thuis gebleven en het een kwartiertje tot een halfuurtje max aangekeken.
Misschien ben ik wat dit betreft te braaf hoor, maar ze zullen maar een belangrijke afspraak hebben.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe asocialer ik het vind.

als het je al een paar keer is overkomen, dan doe je dat. En degene die daar parkeren, zijn nog asocialer hoor. En Wieder zal maar een belangrijke afspraak hebben, wat dan? 

[..]

Ik vind een uur wel erg lang, was dan op zijn minst thuis gebleven en het een kwartiertje tot een halfuurtje max aangekeken.
Misschien ben ik wat dit betreft te braaf hoor, maar ze zullen maar een belangrijke afspraak hebben.

Wieder had de buren al een aantal keren gevraagd hun bezoek niet op haar (zijn?) oprit te laten parkeren. Bovendien hebben die bezoekers dus al een aantal keren Wieder geblokkeerd. Ik snap wel dat het een keer ophoudt. 

[..]

En weet je, hoe meer ik erover nadenk, hoe minder het me kan schelen wat jij vindt 😉

Groot gelijk, Wieder. Mijn vader leerde me: nooit bij mensen op de oprit parkeren (ook niet op de oprit van mensen bij wie je op bezoek gaat), je staat altijd iemand in de weg. En parkeren op de oprit van anderen is al helemaal a-sociaal.

[..]

En trouwens, als je een belangrijke afspraak hebt, dan wordt een half uur te laat zijn natuurlijk niet beter dan een uur te laat zijn. 

Als je een belangrijke afspraak hebt en dan toch op iemands privéoprit parkeert, dan neem je zelf een risico. Als je dan in nood komt moet je een taxi bellen. Maar dat is dan wel het gevolg van je eigen handelen. Het is een beetje gek om zelf iemands oprit te blokkeren, en dan te verwachten dat de rest van de wereld rekening met jouw afspraken houdt. 

lientje69 schreef op 01-09-2025 om 13:49:

[..]

Zo herkenbaar

Ja waarom doen we dat en kunnen we niet schouder ophalen en denken " ik ben maar een mens en mensen maken fouten "

Ik zit meteen weer hoog met mijn ademhaling ook. Moet aan mijn bloeddruk denken.

Dolfje schreef op 01-09-2025 om 17:54:

[..]

Ja waarom doen we dat en kunnen we niet schouder ophalen en denken " ik ben maar een mens en mensen maken fouten "

Ik zit meteen weer hoog met mijn ademhaling ook. Moet aan mijn bloeddruk denken.

Ik werk in de zorg en heb zoiets van  : ik mag geen fouten maken. Want ik werk met mensen.  Dus ik moet perfect zijn en perfectie leveren. Dat kan natuurlijk  helemaal niet maar toch verlang ik dat van mezelf.  Echt grote of heftige fouten heb ik gelukkig nog nooit gemaakt  . Maar bij een klein dingetje  schiet ik al in de stress idd.  En dat zijn dan meestal niet eens hele erge dingen / vergeten dingen/ kleine tekortschietdingen/ iets vergeten aan te vullen  enz.

lientje69 schreef op 01-09-2025 om 19:08:

[..]

Ik werk in de zorg en heb zoiets van : ik mag geen fouten maken. Want ik werk met mensen. Dus ik moet perfect zijn en perfectie leveren. Dat kan natuurlijk helemaal niet maar toch verlang ik dat van mezelf. Echt grote of heftige fouten heb ik gelukkig nog nooit gemaakt . Maar bij een klein dingetje schiet ik al in de stress idd. En dat zijn dan meestal niet eens hele erge dingen / vergeten dingen/ kleine tekortschietdingen/ iets vergeten aan te vullen enz.

Ik werk gelukkig niet ( meer)in de zorg maar verder wel herkenbaar. Het is ook nog nooit zo erg geweest  bij mij als dit jaar maar er is nogal veel gebeurd en veranderd  op het werk en een aantal  zieken en misschien omdat ik met de overgang te maken heb dat ik dingen niet los kan laten of zo.

Strijkijzer schreef op 01-09-2025 om 16:03:

Groot gelijk, Wieder. Mijn vader leerde me: nooit bij mensen op de oprit parkeren (ook niet op de oprit van mensen bij wie je op bezoek gaat), je staat altijd iemand in de weg. En parkeren op de oprit van anderen is al helemaal a-sociaal.

Ik parkeer wel eens op de oprit van mensen waar ik op bezoek ga, maar dan vraag ik ook even of dat een probleem is, anders parkeer ik hem nog even ergens anders. Maar als het een straat is met ruimte genoeg om te parkeren doe ik het niet. Het zou niet bij me opkomen om op een willekeurige oprit bij een huis te parkeren. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-09-2025 om 20:04

hier 2 lagere scholen en het gebeurt regelmatig. En als ik thuis ben, dan zijn ze niet jarig. Heb al een paar keer de betreffende ouders verteld hoe ik dacht over hun aktie. En wat zeggen ze dan? 'oh ik dacht dat jij niet weghoefde? (euh hoe weet jij dat nou, je kent me kwalijk), Oh ik dacht dat dit niet jou auto was (nou en?? Als ie van bezoek is, dan willen die ook wel weg) Oh ik stond er maar even hoor (nou ik sta al 10 min te wachten, dat is al 10 min te lang). Echt het smoezenboek is oneindig. 

Ik ben zó ontzettend moe . Sleep me door de dagen heen. Vakantie pas eind november.  Dat is eigenlijk te ver weg.

lientje69 schreef op 01-09-2025 om 22:05:

Ik ben zó ontzettend moe . Sleep me door de dagen heen. Vakantie pas eind november. Dat is eigenlijk te ver weg.

Hetzelfde, al is mijn vakantie begin november. 

Friezinnetje schreef op 01-09-2025 om 20:04:

hier 2 lagere scholen en het gebeurt regelmatig. En als ik thuis ben, dan zijn ze niet jarig. Heb al een paar keer de betreffende ouders verteld hoe ik dacht over hun aktie. En wat zeggen ze dan? 'oh ik dacht dat jij niet weghoefde? (euh hoe weet jij dat nou, je kent me kwalijk), Oh ik dacht dat dit niet jou auto was (nou en?? Als ie van bezoek is, dan willen die ook wel weg) Oh ik stond er maar even hoor (nou ik sta al 10 min te wachten, dat is al 10 min te lang). Echt het smoezenboek is oneindig.

Asociaal van die parkeerders!  Ze dachten dat jij niet weg hoefde? Wat als jij ineens naar een kind moet dat een ongeluk gehad geeft? Of naar een plotseling ernstig zieke ouder? Of met ziek huisdier naar de dierenarts?

Ik kom aan geen enkel boek toe door die gedwongen tijdelijke stomme verhuizing vanwege de renovatie.

Nu mag ik van verhuurder ook niet in de muren van de wisselwoning boren . Nog niet 1 gaatje

Bellebelle schreef op 31-08-2025 om 21:20:

[..]

Ik denk altijd maar, als die andere ouders hun kinderen niet met de auto zouden brengen zou het inderdaad stukken veiliger zijn. Mijn kinderen zijn inmiddels van de basisschool af, maar er waren altijd weer ouders die het echt gevaarlijk maakte bij de school omdat ze hun auto op een plek parkeerden waar het niet toegestaan was of op hoge snelheid aankwamen.

Ja, wij woonden eerder bijna naast de basisschool en mijn zoon stond gewoon een keer voor de deur met zijn fiets te wachten, nog half op het tuinpad en werd verrot gescholden door een ouder dat ie in de weg stond. Ze wilde daar parkeren… Let wel: woonerf dus het was helenaal geen parkeerplek. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.