Huiskamer
Alcedo
23-07-2025 om 10:05
Broodjebrie schreef op 21-07-2025 om 19:39:
mensen die hun telefoongesprekken op luidspreker hebben staan als ze buiten zijn, of in een openbare ruimte zijn. Houd je telefoongesprekken lekker privé..
Oeh, dat staat bij mij ook hoog op het lijstje. Net als mensen die met koptelefoon op of oortjes in een heel gesprek voeren in jouw bijzijn, waardoor je er niet omheen kan om hun helft te horen.
SuzyQFive
23-07-2025 om 10:16
Nikki1973 schreef op 22-07-2025 om 12:25:
[..]
Die staat met stip op 1. Net als muziek/ TikTok zonder oortjes. Waarom moeten anderen daar naar luisteren 😡
Ik bel in de tuin wel eens op speaker ja, en in huis meestal. Met mijn 24/7 hoofdpijn is dat fijner. Met de telefoon aan mijn oor komt het vaak keihard binnen en is het net of er pingpongballetje door mijn hoofd stuitert.
SuzyQFive
23-07-2025 om 10:17
kerst schreef op 22-07-2025 om 16:32:
[..]
Ik woon hier nu acht jaar, en niks aan onderhoud gedaan. Tachtig procent van de bewoners is akkoord gegaan ( 2500 euro compensatiegeld) waaronder ook ik. Maar we zijn akkoord gegaan met renovatie plannen van vier weken en het worden nou eerder 4 maanden. Het is verder wel zo dat een verhuisbedrijf is ingeschakeld door verhuurder en een wisselwoning beschikbaar.
Communicatie vanuit verhuurder is alleen vaak matig en te laat.
Vier maanden je huis uit of is het vier weken uit je eigen huis en vier maanden herrie van de buren?
Broodjebrie
23-07-2025 om 10:51
aan het zorgsysteem in Nederland.. vriendin heeft een buurman met psychische problemen, hij is al eens voor korte periode opgenomen geweest maar nu is het weer raak.. ze voelt zich echt niet fijn meer. Ze heeft weer melding gemaakt, ik hoop echt dat hij eens de goede hulp krijgt nu, voordat het heel erg fout gaat.
Nikki1973
23-07-2025 om 11:36
SuzyQFive schreef op 23-07-2025 om 10:16:
[..]
Ik bel in de tuin wel eens op speaker ja, en in huis meestal. Met mijn 24/7 hoofdpijn is dat fijner. Met de telefoon aan mijn oor komt het vaak keihard binnen en is het net of er pingpongballetje door mijn hoofd stuitert.
Oh bah, wat naar zeg zoveel hoofdpijn, Dat kan in jouw geval natuurlijk een oplossing zijn, maar dat is niet hetzelfde als in het ov, supermarkt of terras. Daar zit mijn irritatie en van anderen denk ik.
Schoondochter
23-07-2025 om 11:44
Nikki1973 schreef op 23-07-2025 om 11:36:
[..]
Oh bah, wat naar zeg zoveel hoofdpijn, Dat kan in jouw geval natuurlijk een oplossing zijn, maar dat is niet hetzelfde als in het ov, supermarkt of terras. Daar zit mijn irritatie en van anderen denk ik.
Mijn irritatie zit hem in dit soort gevallen ook wel in het feit dat een probleem van de ander dan ineens mijn probleem is geworden.
Mijn vader belt ook altijd op speaker. Ik bel mijn vader dus bijna nooit meer.
Chrysantje
23-07-2025 om 11:56
als starter ruim over boden worden op een klus huis waar zeker voor 150 k aan verbouwing extra in gaat.
Sorry voelt even k omdat er bijna geen kijkers en biedingen waren volgens de makelaar
Herfstappeltaart
23-07-2025 om 12:06
Geërgerd is een groot woord maar wel een beetje jammer: ik kreeg net bij Jumbo een fles van dat nieuwe wasmiddel voor een kort wasje. Probeeractie van Jumbo. Maar ja hoor, het is weer zo'n hoofdpijnverwekkend geurtje (voor mij dan). Ik zet de fles wel in een weggeefkastje. Misschien vindt iemand anders het wèl een lekkere geur.
watertoren
23-07-2025 om 12:09
Herfstappeltaart schreef op 23-07-2025 om 12:06:
Geërgerd is een groot woord maar wel een beetje jammer: ik kreeg net bij Jumbo een fles van dat nieuwe wasmiddel voor een kort wasje. Probeeractie van Jumbo. Maar ja hoor, het is weer zo'n hoofdpijnverwekkend geurtje (voor mij dan). Ik zet de fles wel in een weggeefkastje. Misschien vindt iemand anders het wèl een lekkere geur.
Ik kreeg een fles Robijn maar heb het ook weg gegeven want ik ben allergisch voor Robijn.
Nikki1973
23-07-2025 om 12:11
Schoondochter schreef op 23-07-2025 om 11:44:
[..]
Mijn irritatie zit hem in dit soort gevallen ook wel in het feit dat een probleem van de ander dan ineens mijn probleem is geworden.
Mijn vader belt ook altijd op speaker. Ik bel mijn vader dus bijna nooit meer.
Ja klopt, dan gaat het over jouw privacy. Is ook irritant.
Ik bel voor mijn werk met cliënten, als ik merk dat ik op speaker sta zeg ik daar wel wat van. Geen idee wie er allemaal meeluistert.
Koettie
23-07-2025 om 16:01
Auwereel schreef op 23-07-2025 om 09:53:
O bah, wat een ergernis Koettie, wacht je zolang, is het niet goed!
Hebben alle gordijnen last van het klemmen, of is dat omdat-ie te breed is?
Nee, twee van de vier zijn gewoon net een paar mm te breed dus lopen vast op het kozijn. Zijn ook allemaal vage maten maarja, daarom had ik het laten inmeten. Komt wel weer goed, alleen weer lang wachten.
Treurniet
23-07-2025 om 16:38
Broodjebrie schreef op 23-07-2025 om 10:51:
aan het zorgsysteem in Nederland.. vriendin heeft een buurman met psychische problemen, hij is al eens voor korte periode opgenomen geweest maar nu is het weer raak.. ze voelt zich echt niet fijn meer. Ze heeft weer melding gemaakt, ik hoop echt dat hij eens de goede hulp krijgt nu, voordat het heel erg fout gaat.
Dit inderdaad!!
steeds maar blijven bellen bij elk incident is het enige dat je kunt doen..
Mijn straatgenoot heeft ook zware psychische problemen en weigert al een jaar meestal zijn anti-psychotica in te nemen. Het is een tikkende tijdbom. En als buurt sta je machteloos. We hebben melding gedaan bij de wijkagent, maar die kan niks doen zolang er niks tastbaars is.
Naminokurashi
23-07-2025 om 16:56
Ben nog steeds mijn kaak aan het oprapen.
Ik was afgelopen vrijdag bij de dermatoloog en ik had verteld over dat mijn vader was overleden en dat ik nog niet ben toegekomen om te rouwen, zegt de dermatoloog: waarom zou je rouwen. Ik stond met de bek vol tanden en had de kaak op de grond liggen.
Dolfje
23-07-2025 om 17:17
Naminokurashi schreef op 23-07-2025 om 16:56:
Ben nog steeds mijn kaak aan het oprapen.
Ik was afgelopen vrijdag bij de dermatoloog en ik had verteld over dat mijn vader was overleden en dat ik nog niet ben toegekomen om te rouwen, zegt de dermatoloog: waarom zou je rouwen. Ik stond met de bek vol tanden en had de kaak op de grond liggen.
Wat een idiote reactie van die persoon.
Broodjebrie
23-07-2025 om 17:42
Treurniet schreef op 23-07-2025 om 16:38:
[..]
Dit inderdaad!!
steeds maar blijven bellen bij elk incident is het enige dat je kunt doen..
Mijn straatgenoot heeft ook zware psychische problemen en weigert al een jaar meestal zijn anti-psychotica in te nemen. Het is een tikkende tijdbom. En als buurt sta je machteloos. We hebben melding gedaan bij de wijkagent, maar die kan niks doen zolang er niks tastbaars is.
Inderdaad... het is echt diep triest.