Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

SuzyQFive schreef op 23-07-2025 om 10:16:

[..]

Ik bel in de tuin wel eens op speaker ja, en in huis meestal. Met mijn 24/7 hoofdpijn is dat fijner. Met de telefoon aan mijn oor komt het vaak keihard binnen en is het net of er pingpongballetje door mijn hoofd stuitert.

In de tuin zou ik dat nooit doen. Te weinig privacy. In huis bel ik ook altijd op luidspreker ja. 

in de tuin vind ik wat anders dan in openbare gelegenheden. 
Alhoewel ik het net zoals alecdo, ook nooit in de tuin doe.

Broodjebrie schreef op 23-07-2025 om 10:51:

aan het zorgsysteem in Nederland.. vriendin heeft een buurman met psychische problemen, hij is al eens voor korte periode opgenomen geweest maar nu is het weer raak.. ze voelt zich echt niet fijn meer. Ze heeft weer melding gemaakt, ik hoop echt dat hij eens de goede hulp krijgt nu, voordat het heel erg fout gaat.

Vriendin heeft boven haar een man wonen met psychische problemen. Die houdt 's nachts de halve flat wakker door op de radiator of verwarmingsbuizen te slaan. Ik las afgelopen week dat er in 2024, maar liefs 150.000 meldingen bij de politie binnen zijn gekomen, over mensen met psychische problemen in een woonwijk.
Burgemeester: 'Beleid om mensen terug de wijk in te laten keren is mislukt' - Omroep Gelderland

Yumi schreef op 23-07-2025 om 19:26:

[..]

Vriendin heeft boven haar een man wonen met psychische problemen. Die houdt 's nachts de halve flat wakker door op de radiator of verwarmingsbuizen te slaan. Ik las afgelopen week dat er in 2024, maar liefs 150.000 meldingen bij de politie binnen zijn gekomen, over mensen met psychische problemen in een woonwijk.
Burgemeester: 'Beleid om mensen terug de wijk in te laten keren is mislukt' - Omroep Gelderland

Je hoort het veel inderdaad..

Wij hebben ook een buurvrouw met psychische problemen (als in; heel hard schreeuwen/huilen op straat, mensen uitschelden, midden in de nacht aanbellen bij anderen, naakt over straat lopen, keiharde muziek). Regelmatig politie bij haar aan de deur.
Wij meld(d)en ook alles..
Laatste tijd is het gelukkig alleen nog maar de muziek, dus voor nu laten we het maar! 
Wel naar vind ik het, ze kan ineens omslaan

Ik erger me trouwens aan man. In september staat op het werk, op een zaterdag, een dag in de planning met aansluitend een borrel.
Ik heb me daarvoor afgemeld, geen zin om gezellig te doen (gaat niet zo lekker, kans is aanwezig dat ik dan misschien wel ander werk heb of nog aan het solliciteren ben ergens).
Maar man vindt dat ik het niet kan maken dat ik me afmeld terwijl ik niks anders gepland heb die dag.
Ik vind dat zo'n onzin; ik ga echt mijn vrije tijd/energie niet nog steken in een bedrijf waar ze mij (en de rest) zo rot behandelen

HAHA!wait..what schreef op 23-07-2025 om 21:24:

Ik erger me trouwens aan man. In september staat op het werk, op een zaterdag, een dag in de planning met aansluitend een borrel.
Ik heb me daarvoor afgemeld, geen zin om gezellig te doen (gaat niet zo lekker, kans is aanwezig dat ik dan misschien wel ander werk heb of nog aan het solliciteren ben ergens).
Maar man vindt dat ik het niet kan maken dat ik me afmeld terwijl ik niks anders gepland heb die dag.
Ik vind dat zo'n onzin; ik ga echt mijn vrije tijd/energie niet nog steken in een bedrijf waar ze mij (en de rest) zo rot behandelen

Ik zou me ook zo ontzettend afmelden! En je hoeft toch geen andere afspraak te hebben om iets af te zeggen? 🤔

Het zegt trouwens ook al genoeg dat je zegt dat je rot behandeld wordt en misschien wilt gaan solliciteren… 

Maar ook al heb je er “gewoon geen zin in”, dat mag toch ook: het is jouw eigen vrije tijd.

Loulou39 schreef op 23-07-2025 om 21:52:

[..]

Maar ook al heb je er “gewoon geen zin in”, dat mag toch ook: het is jouw eigen vrije tijd.

Eens!

Ik heb een hoger libido dan vriend. Een ergernis is een groot woord maar soms wel irritant.

HAHA!wait..what schreef op 23-07-2025 om 21:12:

Wij hebben ook een buurvrouw met psychische problemen (als in; heel hard schreeuwen/huilen op straat, mensen uitschelden, midden in de nacht aanbellen bij anderen, naakt over straat lopen, keiharde muziek). Regelmatig politie bij haar aan de deur.
Wij meld(d)en ook alles..
Laatste tijd is het gelukkig alleen nog maar de muziek, dus voor nu laten we het maar!
Wel naar vind ik het, ze kan ineens omslaan

Dat heb ik inderdaad ook tegen vriendin gezegd, meld het zodra hij je weer lastig valt. Hij staat ook bekend bij verschillende instanties, maar tot nu toe woont hij dus nog steeds naast haar. Het is een tijdje rustig geweest maar nu is het weer sinds een tijdje mis.

Loulou39 schreef op 23-07-2025 om 21:52:

[..]

Ik zou me ook zo ontzettend afmelden! En je hoeft toch geen andere afspraak te hebben om iets af te zeggen? 🤔

Het zegt trouwens ook al genoeg dat je zegt dat je rot behandeld wordt en misschien wilt gaan solliciteren…

Ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Zo sta ik er ook in. Ik wil gewoon dat hij dat ook begrijpt en mij gelijk geeft Hij zegt zelf altijd overal ja op, dat begrijp ik dan weer niet

Broodjebrie schreef op 23-07-2025 om 22:00:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook tegen vriendin gezegd, meld het zodra hij je weer lastig valt. Hij staat ook bekend bij verschillende instanties, maar tot nu toe woont hij dus nog steeds naast haar. Het is een tijdje rustig geweest maar nu is het weer sinds een tijdje mis.

Wat vervelend voor haar! Er moet ook echt veel gebeuren voor ze iemand uit huis plaatsen..

HAHA!wait..what schreef op 23-07-2025 om 22:18:

[..]

Ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Zo sta ik er ook in. Ik wil gewoon dat hij dat ook begrijpt en mij gelijk geeft Hij zegt zelf altijd overal ja op, dat begrijp ik dan weer niet

Hahaha 😁

Ik vraag me dan altijd wel af of hij ja zegt omdat hij het graag wil doen, of omdat hij zich verplicht voelt…
Ik hoop het eerste trouwens 😉

noas_1993 schreef op 17-04-2025 om 07:11:

Ik kwam vorige week op weg naar mijn werk een vrouw met een Duitse herder tegen. Naar mijn idee luisterde hij totaal niet omdat hij constant naar haar aan het opspringen was en aan het grommen was. Was misschien ook omdat hij een koekje zou krijgen, wie weet.
Misschien was hij ook wel in de leer, maar toen ik ze vanochtend weer zag dacht ik: dit moet in het topic!
Hij deed hetzelfde als vorige week trouwens en ik moest er langs, ik ben er toch met een grote boog omheen gefietst. Eng en gevaarlijk vind ik zulk gedrag! Moet ik er wel bij zeggen dat hij aan de buitenkant liep, maar dan nog

De vrouw hielt hem wel strak, maar toch. Sommige honden horen wat mij betreft gewoon veilig op een boerderij of ander groot terrein

Ik kwam baasje en hond van de week weer 2 keer tegen.
De eerste keer viel me op dat hij weer tegen zijn baasje opsprong en niet luisterde bij eerste keer corrigeren
Vanochtend kwamen ze een bekende in een vrachtwagen tegen die ook nog eens toeterde (ook een ergernis, want hard) maar wat me nog het meest verbaasde is dat de hond echt werd vastgehouden tegen gehouden, hand over/op zijn bek zodat hij niet kon blaffen of bijten toen ik langs kwam?

Als je bang bent voor honden geeft je dit alles geen veilig gevoel
En dan ben je 4 maanden verder he, deze hond hoort gewoon (nog niet op straat naar mijn mening..

HAHA!wait..what schreef op 23-07-2025 om 22:20:

[..]

Wat vervelend voor haar! Er moet ook echt veel gebeuren voor ze iemand uit huis plaatsen..

Ja klopt.. en vaak is het dan al te laat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.