Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 20:48

Loulou39 schreef op 04-05-2025 om 20:47:

[..]

Maar waarom erger je je daar aan? Dit lijkt me juist mooi!

(Hier, stad in de Randstad gingen alle bezorgingen en hardloop-activiteiten door de buren gewoon door, zo respectloos!)

oh sorry, ik erger me er niet aan, was meer omdat er hier meer over werd geschreven. Moet eigenlijk naar het blij topic

Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 20:48:

[..]

oh sorry, ik erger me er niet aan, was meer omdat er hier meer over werd geschreven. Moet eigenlijk naar het blij topic

Snap ik, ik ken je als forummer als iemand die daar inderdaad blij van wordt, dus toen ik op “reactie plaatsen” klikte, dacht ik dit is vast een reactie op de posts van hiervoor 🌸

Hier reed ook iemand met brullende motor precies om 20:00 uur door de straat.

Hier in de dichtstbijzijnde stad, jeugd op fatbikes die luidruchtig waren en aan het toeteren tijdens de 2 minuten stilte 

Gelukkig was het hier doodstil. Ik zou het vreselijk vinden als die 2 minuten stilte doorbroken zou worden door lawaai. Maar ik was er eigenlijk al wel van overtuigd dat deze stilte in mijn dorp geëerbiedigd zou worden.

Wij hebben het gemist Zitten in Duitsland momenteel, dus hier geen vlaggen halfstok of wat dan ook. Om 10 over 8 keken we op de klok, oeps. Morgen is hier natuurlijk ook een normale dag.

Dat we niet beter hebben opgelet toen we kaartjes kochten voor een verstilde film in een filmhuis voor vandaag. Oo het plein ernaast is een bevrijdingsfestival. Ik heb er nu veel minder zin in, want ik kan me niet voorstellen dat het niet doordreunt in de filmzaal.

Waarom kan er geen respect worden opgebracht voor de dodenherdenking en de viering van de bevrijding van Nederland in 1945? 
Ik vind het zo ontzettend onbeschoft om deze momenten te verstoren om wat anders onder de aandacht te willen brengen!

Demonstranten verstoren toespraak Brekelmans bij Nationale Viering - https://nos.nl/l/2566121

Dat de cassieres tegenwoordig bijna nooit die balk gebruiken om mijn boodschappen apart te houden van degene voor mij. Al mijn boodschappen door die van de man voor mij die nu niet rustig kon inpakken.

En de ondergrondse container hier buiten wordt door Jan en alleman gebruikt, net ook weer een wagen vol vuilniszakken werd erin gedumpt en nu zie ik dat er nog een zak uitsteekt dus dat hij vol zit. 

Dolfje schreef op 05-05-2025 om 12:00:

Dat de cassieres tegenwoordig bijna nooit die balk gebruiken om mijn boodschappen apart te houden van degene voor mij. 

hoezo, die zet je toch als klant neer, dat hoeft de caissière toch niet te doen?

Ginevra schreef op 05-05-2025 om 13:38:

[..]

hoezo, die zet je toch als klant neer, dat hoeft de caissière toch niet te doen?

Nee ik bedoel niet het beurtbalkje dat doe ik zelf maar na het scannen van de boodschappen. 

Dit zwarte ding bedoel ik 
https://nieuws.ah.nl/albert-heijn-plaatst-plexiglas-schermen/

Poezie schreef op 05-05-2025 om 11:28:

Waarom kan er geen respect worden opgebracht voor de dodenherdenking en de viering van de bevrijding van Nederland in 1945?
Ik vind het zo ontzettend onbeschoft om deze momenten te verstoren om wat anders onder de aandacht te willen brengen!

Demonstranten verstoren toespraak Brekelmans bij Nationale Viering - https://nos.nl/l/2566121

Dit

Sommige gekkies kunnen niet met vrijheid omgaan, die moet je kort houden! 

Dolfje schreef op 05-05-2025 om 14:41:

[..]

Nee ik bedoel niet het beurtbalkje dat doe ik zelf maar na het scannen van de boodschappen.

Dit zwarte ding bedoel ik
https://nieuws.ah.nl/albert-heijn-plaatst-plexiglas-schermen/

Oh ja, dat is een andere inderdaad. Dat weet ik ook niet, maar het valt me ook op dat de band ná de kassa vaak niet rolt, dus dat je sowieso lastiger en gehaaster moet inpakken.

watertoren schreef op 04-05-2025 om 19:01:

Ik weet niet meer welke talkshow het was maar daar hadden ze het ook over dat 4 mei steeds minder belangrijk gaat worden. De jeugd gaat steeds minder onderwijs daarin krijgen en de mensen die de oorlog hebben mee gemaakt sterven uit.

Ik weet het niet hoor maar de scholen waar ik werk/gewerkt heb en waar mijn (stief) kinderen zitten besteden allemaal veel aandacht aan woII en ik heb allemaal frisse collega’s geschiedenis van begin 20. 

Ik was een weekendje weg en het was sinds jaren dat ik voor mijn doen relaxed was. Ik stapte vanmiddag het huis weer binnen en ben direct weer één bonk spanning.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.