Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Van de Rijksoverheid site met vlaginstructie:
Dodenherdenking: vlag halfstok van 18.00 uur tot zonsondergang.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 18:33

lientje69 schreef op 04-05-2025 om 18:32:

Van de Rijksoverheid site met vlaginstructie:
Dodenherdenking: vlag halfstok van 18.00 uur tot zonsondergang.

voor overheidsgebouwen idd. 

Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 18:33:

[..]

voor overheidsgebouwen idd.

Dacht toch echt  dat dat voor iederen gold...

lientje69 schreef op 04-05-2025 om 18:21:

Mensen die de vlag 's ochtends al halfstok hangen. Kennen ze de vlaginstructies op dodenherdenking niet?

Ik heb zelf geen vlag hoor maar wat zijn die instructies dan? Ik zie overigens nog maar weinig vlaggen hangen waar ik woon. Zeker vandaag niet. Met koningsdag waren het er meer en morgen zullen het naar ik vermoed ook meer zijn dan vandaag. Ik denk dat dodenherdenking elk jaar minder zal worden wat ik nu al merk. 

watertoren schreef op 04-05-2025 om 18:35:

[..]

Ik heb zelf geen vlag hoor maar wat zijn die instructies dan? Ik zie overigens nog maar weinig vlaggen hangen waar ik woon. Zeker vandaag niet. Met koningsdag waren het er meer en morgen zullen het naar ik vermoed ook meer zijn dan vandaag. Ik denk dat dodenherdenking elk jaar minder zal worden wat ik nu al merk.

Dat is hier niet het geval. In mijn woonplaats wordt er fanatiek gevlagd op 4 mei.

Grindelwald schreef op 04-05-2025 om 18:37:

[..]

Dat is hier niet het geval. In mijn woonplaats wordt er fanatiek gevlagd op 4 mei.

Hier zijn ook veel vlaggen te zien. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 18:41

hier ook veel vlaggen overdag al, en zometeen nog veel meer. Hier ook altijd een herdenking in het dorp, waar veel mensen op af komen

Bij ons( dorp in Gelderland) wordt er ook veel gevlagd.

Ik weet niet meer welke talkshow het was maar daar hadden ze het ook over dat 4 mei steeds minder belangrijk gaat worden. De jeugd gaat steeds minder onderwijs daarin krijgen en de mensen die de oorlog hebben mee gemaakt sterven uit. 

watertoren schreef op 04-05-2025 om 19:01:

Ik weet niet meer welke talkshow het was maar daar hadden ze het ook over dat 4 mei steeds minder belangrijk gaat worden. De jeugd gaat steeds minder onderwijs daarin krijgen en de mensen die de oorlog hebben mee gemaakt sterven uit.

Ik denk dat juist nu het zo onrustig is in de wereld dat meer mensen 4 mei steeds belangrijker gaan vinden.

Vrijheid is een groot goed. 

Grindelwald schreef op 04-05-2025 om 19:08:

[..]

Ik denk dat juist nu het zo onrustig is in de wereld dat meer mensen 4 mei steeds belangrijker gaan vinden.

Helaas vindt nog niet iedereen dat, er reed tijdens de 2 minuten stilte een auto al toeterend door de straat hier achter

Grindelwald schreef op 04-05-2025 om 19:08:

[..]

Dit denk ik ook. Ik besef het ook steeds meer, dat we in een onzekere tijd leven.

Poezie schreef op 04-05-2025 om 20:06:

[..]

Helaas vindt nog niet iedereen dat, er reed tijdens de 2 minuten stilte een auto al toeterend door de straat hier achter

Hier in de flat ging men door met het uitladen van een verhuiswagen.  Terwijl de vele halfstok-vlaggen aan de gevel niet over het hoofd te zien zijn.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 20:44

hier een 200 mensen bij de herdenking. Altijd indrukwekkend. Kinderen worden hier op de lagere scholen betrokken bij de herdenkingen op de datum zelf maar ook op 4 mei. Ook altijd veel jeugd aanwezig. 

Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 20:44:

hier een 200 mensen bij de herdenking. Altijd indrukwekkend. Kinderen worden hier op de lagere scholen betrokken bij de herdenkingen op de datum zelf maar ook op 4 mei. Ook altijd veel jeugd aanwezig.

Dit lijkt me juist mooi!

Hier, stad in de Randstad gingen alle bezorgingen en hardloop-activiteiten door de buren gewoon door, zo respectloos! Net als de berichtjes hierboven"

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.