Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Waarom kan ik nou geen passende losse bakplaat vinden voor in mijn oude Whirlpool magnetron/oven.

Hoe kan iemand zo dom zijn dat je een brandende sigaret, in een prullenbak gooit? Medewerkster AH gooide er een emmer water in, maar ding bleef roken. 

Yumi schreef op 05-05-2025 om 18:08:

Hoe kan iemand zo dom zijn dat je een brandende sigaret, in een prullenbak gooit? Medewerkster AH gooide er een emmer water in, maar ding bleef roken.

Dat vind ik altijd zo stom!!

Maar ook vanmiddag toen ik een eind ging lopen, liep ik langs een schoolplein waarnaast een stoep aangelegd wordt. De mannen die met die stoep bezig waren (op 5 mei?) gooiden hun nog brandende peuken gewoon op het schoolplein terwijl daar kinderen aan het spelen waren.

Zo asociaal!

kerst schreef op 05-05-2025 om 18:04:

Waarom kan ik nou geen passende losse bakplaat vinden voor in mijn oude Whirlpool magnetron/oven.

weet niet of 't mag maar kijk eens bij parts.nl

Als je merk en typenummer weet van je combi magnetron

kerst schreef op 05-05-2025 om 18:04:

De action heeft een uitschuifbare variant, was stukken goedkoper dan bij bosch een nieuwe bestellen. Kun je hem zelf passend schuiven. 

Voor t eerst niet op bevrijdingspop geweest, zo vol dat we niet meer naar binnen konden. 

Koettie schreef op 06-05-2025 om 11:32:

Voor t eerst niet op bevrijdingspop geweest, zo vol dat we niet meer naar binnen konden.

Dat zag ik meer voorbij komen op sociale media.

Dat mijn ''normale'' psycholoog geen aanleiding zag om eventueel het traject voor een ASS diagnose te starten, maar dat de psycholoog van mijn therapiegroep meteen vroeg of ik het traject al heb doorlopen. Zij ziet namelijk enorm veel aanduidingen van autisme.

kreeg vandaag een e-mail van mijn werk dat wij een nieuwe arbodienst hebben. Hierin staat dat als je je ziek meldt je binnen 24 uur controle krijgt zogenaamd niet om je te controleren maar om je te ondersteunen. Ook stond er deze zin in:

Ziek melden betekent niet altijd ziek zijn en ziek zijn impliceert niet zonder meer dat werken onmogelijk is

Gelukkig ben ik bijna nooit ziek, maar als ik ziek zou zijn, zit ik er toch echt niet op te wachten dat iemand anders bepaalt of ik ziek genoeg ben en of ik wel of niet kan werken

Pooh-Bear schreef op 06-05-2025 om 18:26:

kreeg vandaag een e-mail van mijn werk dat wij een nieuwe arbodienst hebben. Hierin staat dat als je je ziek meldt je binnen 24 uur controle krijgt zogenaamd niet om je te controleren maar om je te ondersteunen. Ook stond er deze zin in:

Ziek melden betekent niet altijd ziek zijn en ziek zijn impliceert niet zonder meer dat werken onmogelijk is

Gelukkig ben ik bijna nooit ziek, maar als ik ziek zou zijn, zit ik er toch echt niet op te wachten dat iemand anders bepaalt of ik ziek genoeg ben en of ik wel of niet kan werken

Snap dat dit vervelend is maar het mag wel. Ik zou liever hebben dat ze langskwamen dan dat ik zelf naar de Arbo dienst moet. Tijdens mijn burn out, was ik 50 min enkele reis kwijt en lange wachttijden...

Wij krijgen een email en SMS en moeten een vragenlijstje invullen met hoe lang je ziek denkt te blijven ter controle. Komt echt nooit iemand langs. 

Pooh-Bear schreef op 06-05-2025 om 18:26:

Hier bellen ze de 2e of 3e dag. Ikzelf vind het uitermate irritant, heb al best een hoge drempel om me ziek te melden en dan moet je ook nog gaan uitleggen wat er aan de hand is.  

Neweve schreef op 06-05-2025 om 19:35:

[..]

Hier bellen ze de 2e of 3e dag. Ikzelf vind het uitermate irritant, heb al best een hoge drempel om me ziek te melden en dan moet je ook nog gaan uitleggen wat er aan de hand is.

Nee dat hoef je niet, je werkgever mag vragen hoe lang je denkt dat het gaat duren maar niet wat je mankeert. 

In het verleden had ik een werkgever die altijd langskwam, zat hij ineens langs je bed met zijn hand op je voorhoofd om te kijken of je koorts had. Was van hem uit niet vervelend bedoeld, hij was altijd erg bezorgd. 

Neweve schreef op 06-05-2025 om 19:35:

[..]

Echt precies dit.

Yumi schreef op 06-05-2025 om 19:43:

[..]

Nee dat hoef je niet, je werkgever mag vragen hoe lang je denkt dat het gaat duren maar niet wat je mankeert.

In het verleden had ik een werkgever die altijd langskwam, zat hij ineens langs je bed met zijn hand op je voorhoofd om te kijken of je koorts had. Was van hem uit niet vervelend bedoeld, hij was altijd erg bezorgd.

Als de dag komt dat mijn werkgever bij mij aan mijn bed komt kijken en voelen of ik koorts heb dan neem ik accuut ontslag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.