Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 18-04-2025 om 23:01:

SuzyQFive en Broodjebrie, dit is de zoveelste (vaste) hulp die nu 3 keer is geweest. Ze is pas begonnen met dit werk omdat het tijdens school van kind kan, denk dat ze niet lang blijft. Ik krijg sinds 2 jaar, 1 x per 2 weken hulp en nog niet meegemaakt dat iemand langer dan 'n paar maanden blijft. Jullie hebben gelijk, ik ga met haar in gesprek als ze terug is van vakantie.

Zo vervelend is dat, ben je net gewend, zijn ze weer weg. Maar ben blij dat het iig kan .

Ik krijg binnenkort een grote operatie waarna ik iig 6 weken helemaal niets mag doen. Werd aangeraden om extra hulp in te schakelen. Zou ik dat via de thuiszorg zelf kunnen regelen of moet ik weer via het wijkteam nieuwe indicatie moeten aanvragen? 

De voorgenomen eigen bijdrage voor de jeugdzorg. Om zo ervoor te zorgen dat de behandelingen kort blijven… 

SuzyQFive schreef op 18-04-2025 om 23:33:

[..]

Zo vervelend is dat, ben je net gewend, zijn ze weer weg. Maar ben blij dat het iig kan .

Ik krijg binnenkort een grote operatie waarna ik iig 6 weken helemaal niets mag doen. Werd aangeraden om extra hulp in te schakelen. Zou ik dat via de thuiszorg zelf kunnen regelen of moet ik weer via het wijkteam nieuwe indicatie moeten aanvragen?

Je kan daar het beste het WMO loket van de Gemeente voor bellen, die moeten daar toestemming voor geven. Ik weet dat toevallig omdat mijn hulp steeds te laat is,de thuiszorg belde met de reden, dat de cliënt voor mij meer hulp nodig heeft, maar daar eerst toestemming voor moet komen van de wmo. 

wat enorm frustrerend yumi. Goed dat je met haar in gesprek gaat.

SuzyQFive schreef op 18-04-2025 om 23:33:

[..]

Daar moet je inderdaad voor bij de WMO zijn. 
ik heb ook cliënten gehad die meer hulp nodig hebben die moesten dat echt via de WMO doen. 

Pooh-Bear schreef op 19-04-2025 om 08:34:

[..]

Daar moet je inderdaad voor bij de WMO zijn.
ik heb ook cliënten gehad die meer hulp nodig hebben die moesten dat echt via de WMO doen.

Klopt, gaat via de wmo 

Poezie schreef op 18-04-2025 om 22:23:

[..]

Wat handig! Welke app heb je?

Boodschappenlijst heet het . Rood icoontje met winkelkarretje erin. Uit de playstore. Ik heb er ook ander kopjes in gemaakt zoals vakantielijst, nog te doen lijst enz. Héél erg handig. 

lientje69 schreef op 19-04-2025 om 09:20:

[..]

Boodschappenlijst heet het . Rood icoontje met winkelkarretje erin. Uit de playstore. Ik heb er ook ander kopjes in gemaakt zoals vakantielijst, nog te doen lijst enz. Héél erg handig.

Ok, dank! Ik heb hem net gedownload en denk dat deze idd heel handig is. Vooral lekker overzichtelijk

Poezie schreef op 19-04-2025 om 09:40:

[..]

Ok, dank! Ik heb hem net gedownload en denk dat deze idd heel handig is. Vooral lekker overzichtelijk

Ja je kunt op het moment dat je iets in je echte karretje doet het zo afvinken.  En je kunt extra lijstjes erin maken  zoals bijvoorbeeld  een nog te doen lijst of wat neem ik mee op vakantielijst of weekmenu.  

lientje69 schreef op 19-04-2025 om 10:16:

[..]

Ja je kunt op het moment dat je iets in je echte karretje doet het zo afvinken. En je kunt extra lijstjes erin maken zoals bijvoorbeeld een nog te doen lijst of wat neem ik mee op vakantielijst of weekmenu.

Ik ga in september op vakantie, dus die vakantielijst komt er ook  

Ik gebruik de app Klender, die kan diezelfde dingen en je kunt hem ook delen met anderen. Dus als mijn vriend iets erin zet, zie ik dat ook. Dat werkt voor ons heel goed, want we doen haast nooit samen boodschappen. 

Dolfje schreef op 18-04-2025 om 23:01:

[..]

ja ik dus ook.

O hahaha ik zeg precies hetzelfde, sorry 😁

Wat ik hier dan weer een extra ergernis vind, is dat er geen supermarkten in de buurt zijn, dus als ik boodschappen vergeet, is het een heel project om weer terug te gaan.

Ik woon in een grote stad, maar aan de rand. Ze bouwen enorm veel huizen hier, maar hopelijk beginnen ze ook eens aan een supermarkt en/of drogist..

Loulou39 schreef op 19-04-2025 om 10:34:

[..]

O hahaha ik zeg precies hetzelfde, sorry 😁

Wat ik hier dan weer een extra ergernis vind, is dat er geen supermarkten in de buurt zijn, dus als ik boodschappen vergeet, is het een heel project om weer terug te gaan.

Ik woon in een grote stad, maar aan de rand. Ze bouwen enorm veel huizen hier, maar hopelijk beginnen ze ook eens aan een supermarkt en/of drogist..

Dat is inderdaad de makke van een nieuwbouwwijk. Ik woon gelukkig in een oude(re) wijk in de stad, maar hier heeft het in de nieuwbouwwijk wel een jaar of 10 geduurd totdat er eindelijk eens een winkelcentrum(pje) kwam.

Mijn kind die zegt dat ze mijn argumenten snapt. Word gvd eens boos als een normale puber en ga in discussie met met mij en ga even lekker Yolo doen. Lijk gewoon even niet op mij alsjeblieft.

Niet vandaag,  maar nu, as we speak! Echtgenoot is verkouden, dat is op zich al niet te nachelen want echtgenoot is nu eenmaal een man dus vertoont mannelijk gedrag en is niet te doen als hij ziek is. Nou ja,  een snotneus heeft.  Nu krijgt hij een enorme hoestbui waar ik wakker van word. Niet erg, want bij verkoudheden komen die nou eenmaal onvermijdelijk opzetten en vaak in de nacht. Doe je niks aan, zeg ik niks van, maar de komende uren ben ik wakker want ík ben nu eenmaal een vrouw van een zekere leeftijd en wakker is Wakker, dus het duurt weer even voor ik slaap. Maar wat dúrft echtgenoot nu te doen? Hij stopt met zijn hoestbui en valt acuut in slaap én hij snurkt direct! Hoe durft hij!

Volgens mij heb ik trouwens ook misofonie als het gaat om snurken,  zou dat bestaan? Want ik kan vast veel hebben 's nachts,  hoest me wakker en ik denk: kan gebeuren! Maar ga liggen snurken en ik word agressief 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.