Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Wieder schreef op 20-04-2025 om 04:04:

Niet vandaag, maar nu, as we speak! Echtgenoot is verkouden, dat is op zich al niet te nachelen want echtgenoot is nu eenmaal een man dus vertoont mannelijk gedrag en is niet te doen als hij ziek is. Nou ja, een snotneus heeft. Nu krijgt hij een enorme hoestbui waar ik wakker van word. Niet erg, want bij verkoudheden komen die nou eenmaal onvermijdelijk opzetten en vaak in de nacht. Doe je niks aan, zeg ik niks van, maar de komende uren ben ik wakker want ík ben nu eenmaal een vrouw van een zekere leeftijd en wakker is Wakker, dus het duurt weer even voor ik slaap. Maar wat dúrft echtgenoot nu te doen? Hij stopt met zijn hoestbui en valt acuut in slaap én hij snurkt direct! Hoe durft hij!

Volgens mij heb ik trouwens ook misofonie als het gaat om snurken, zou dat bestaan? Want ik kan vast veel hebben 's nachts, hoest me wakker en ik denk: kan gebeuren! Maar ga liggen snurken en ik word agressief 😅

Ik trek in dat geval zachtjes aan man's kussen zodat zijn hoofd oncomfortabel komt te liggen. Dan draait hij zich vanzelf om en stopt het irritante gesnurk. 

Paasontbijt klaarmaken, trek je de verpakking afbakbroodjes open: schimmel! 

Herfstappeltaart schreef op 20-04-2025 om 09:12:

[..]

Ik trek in dat geval zachtjes aan man's kussen zodat zijn hoofd oncomfortabel komt te liggen. Dan draait hij zich vanzelf om en stopt het irritante gesnurk.

ik doe dat niet eens zachtjes want ik wakker door jou is jij ook wakker

[..]

Vanmorgen om half 7 was ik nog wakker en had ik de neiging om man's kussen zachtjes óver zijn hoofd te trekken en eens goed aan te drukken 🥱. Had ik al eens gezegd dat ik agressief word van snurken? 😅

Dolfje schreef op 20-04-2025 om 09:22:

[..]

CreaBea schreef op 20-04-2025 om 09:17:

Oh wat balen!

CreaBea schreef op 20-04-2025 om 09:17:

Oooh ja vervelend. Ik heb dat ook al een paar keer gehad. Ik leg die zakken voorgebakken broodjes tegenwoordig gelijk in de vriezer want als er maar 1 onzichtbaar minigaatje in zit heb je inderdaad schimmel.

Mijn huis is zodra de zon schijnt snel warm. Daardoor kan ik niet goed inschatten of ik een jas/vest nodig heb. Weerstation gekocht met een buitenunit, nou dat is een succes de radio gestuurde  klok start om 12 uur en gaat vandaaruit lopen. In de gebruiksaanwijzing zoek ik naar een mogelijkheid om het ding te resetten, nou dat hoeft niet meer.... de buitenunit is niet waterdicht, hoe dan? 

Yumi schreef op 20-04-2025 om 10:44:

Mijn huis is zodra de zon schijnt snel warm. Daardoor kan ik niet goed inschatten of ik een jas/vest nodig heb. Weerstation gekocht met een buitenunit, nou dat is een succes de radio gestuurde klok start om 12 uur en gaat vandaaruit lopen. In de gebruiksaanwijzing zoek ik naar een mogelijkheid om het ding te resetten, nou dat hoeft niet meer.... de buitenunit is niet waterdicht, hoe dan?

In dat soort dingen zit vaak een DCF ontvanger.  Die contact met de atoomklok in Duitsland en staat dan na een tijdje op de juiste stand. Sinds is het even zoeken naar de juiste plek om hem net te zetten zodat hij signaal kan vangen.  Die van ons moet altijd even van de muur naar modern in de tuin als de zomertijd/wintertijd is ingegaan.

Voor dit exemplaar heb je niks meer aan mijn tip maar als je een klacht indient en een nieuwe krijgt dan helpt het misschien wel.

Aan schoonzus.  Die weer eens ruzie heeft met schoonmoeder.  En dan moeten  wij weer alles gaan doen en regelen. Geen enkel probleem.  Doe ik met liefde. Maar dan ga ik 2 keer heen en dan maakt ze het opeens weer goed en moet ik weer wegblijven. Als je zegt ik ga nooit meer heen doe dat dan ook gewoon! Hou je eens bij je standpunt! En laat me anders gewoon  met rust  met je appjes. Want net als ik alles heb geregeld trek jij je keutel weer in.

Bakblik schreef op 20-04-2025 om 10:54:

[..]

In dat soort dingen zit vaak een DCF ontvanger. Die contact met de atoomklok in Duitsland en staat dan na een tijdje op de juiste stand. Sinds is het even zoeken naar de juiste plek om hem net te zetten zodat hij signaal kan vangen. Die van ons moet altijd even van de muur naar modern in de tuin als de zomertijd/wintertijd is ingegaan.

Voor dit exemplaar heb je niks meer aan mijn tip maar als je een klacht indient en een nieuwe krijgt dan helpt het misschien wel.

Goed om te weten, bedankt.
Ik had 'm al een paar keer verplaatst, batterijen opnieuw eruit/in, maar na 'n kwartier was het 12.15u  Zou het nog 'n keer kunnen proberen, maar hij moet sowieso terug vanwege de buitenunit.

Dolfje schreef op 20-04-2025 om 09:22:

[..]

Hahaha dit doe ik ook! Of ik schop 'm 'per ongeluk' (wel zachtjes hoor! Dan mompel ik; oh oeps, sorry!)

Gisteren vierden we verjaardag van dochter en de hele middag/avond bestond uit ergernissen.. Werd er ook wat verdrietig van want ik vraag me nu toch af of het niet gewoon aan mij ligt allemaal; dat ik zo zuur ben geworden de laatste tijd  

Onder andere was het; dochter van zwager (3 jaar) liet ons hondje niet met rust. Ze vindt drukte heel spannend dus gaat dan in de bench liggen.. Zij ging met haar voet schoppen naar de hond toen ze in de bench lag. Helemaal trillen daarna en staart laag bij de grond als ze bij uitzondering uit de bench kwam  ze is nog geen jaar en dit helpt echt niet. Ze hebben zelf ook honden, je verwacht dat ze dan wel weten dat dat niet kan..

Vriendin die steeds ellenlange monologen hield en die herhaalde ze dan ook meerdere keren. Ik kreeg het niet voor elkaar om haar te stoppen of andere onderwerpen te bespreken.

Broer ging naar huis en zei tegen zijn kinderen (van 13 en 11) dat ze maar moesten kijken hoe laat ze naar huis zouden komen en dat ze wel bij ons konden eten.
Zonder overleg (man hoorde hem dit zeggen). Vind ik zo raar! 

HAHA!wait..what schreef op 20-04-2025 om 12:10:

Gisteren vierden we verjaardag van dochter en de hele middag/avond bestond uit ergernissen.. Werd er ook wat verdrietig van want ik vraag me nu toch af of het niet gewoon aan mij ligt allemaal; dat ik zo zuur ben geworden de laatste tijd

Onder andere was het; dochter van zwager (3 jaar) liet ons hondje niet met rust. Ze vindt drukte heel spannend dus gaat dan in de bench liggen.. Zij ging met haar voet schoppen naar de hond toen ze in de bench lag. Helemaal trillen daarna en staart laag bij de grond als ze bij uitzondering uit de bench kwam ze is nog geen jaar en dit helpt echt niet. Ze hebben zelf ook honden, je verwacht dat ze dan wel weten dat dat niet kan..

Vriendin die steeds ellenlange monologen hield en die herhaalde ze dan ook meerdere keren. Ik kreeg het niet voor elkaar om haar te stoppen of andere onderwerpen te bespreken.

Broer ging naar huis en zei tegen zijn kinderen (van 13 en 11) dat ze maar moesten kijken hoe laat ze naar huis zouden komen en dat ze wel bij ons konden eten.
Zonder overleg (man hoorde hem dit zeggen). Vind ik zo raar!

Nou hier zou ik ook niet blij van worden hoor. Kleuter is oud genoeg om te weten dat zij de hond met rust moet laten als die in de bench vlucht. Arme hond. Dan had ik echt even ingegrepen. 

Die vriendin zou ik een volgende keer niet uitnodigen. Een bakkie koffie één op één is mss gezelliger. 

En mee-eten doen wij hier alleen in overleg, vooraf.

Je laat over je heen lopen hoor 

[..]

Supertip!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.