Huiskamer
Malibu2
22-04-2024 om 19:13
Campanula schreef op 22-04-2024 om 18:10:
Aan mijn moeder. Paniek, want de luidspreker van de telefoon deed het opeens niet meer Probeer je haar er doorheen te kletsen. ('die 2 knopjes aan de zijkant Ma, ja die, die bovenste indrukken...) 'dat ding doet het nog steeds niet'. 'Bel mijn broer anders even of het misschien aan de verbinding ligt'. 'Nee, ook niet'. 'Ik hoor jullie allebei heel zacht, en dat balkje staat bovenaan, dat ding is echt stuk'.
Uur later. Tring. 'Was mijn gehoorapparaat vergeten'
Evaluna
22-04-2024 om 22:54
Ik erger me dat ik zo moe ben en daardoor erger ik me aan alles. Aan kind, want hangerig en dwars en zeurderig, aan werk, aan mezelf, de zooi in huis en moet ongesteld worden. Zit er even doorheen.
Het is weer eens veel. Althans het voelt als veel. Te weinig tijd alleen.
lientje69
23-04-2024 om 07:37
Aan de DNB die wil bepalen en verplichten waar wij ons spaargeld aan gaan uitgeven ( warmtepomp oa) en die 10000 buffer genoeg vindt. En anders moet je maar verplicht lenen want de energietransitie gaat te langzaam. Rot op zeg! Ik bepaal zelf wat ik met mijn spaargeld doe!!
Dolfje
23-04-2024 om 07:42
Zo slecht geslapen, het leek wel of ik een aantal keer wakker schrok van mijn eigen gesnurk maar man zegt niks gehoord te hebben en om 3:30 was ik alweer even wakker met koppijn
. En ik heb vandaag ochtend en avonddienst dus pas 20:30 klaar. En ben nu al moe.
SuzyQFive
23-04-2024 om 07:42
Yumi schreef op 22-04-2024 om 17:52:
Apotheek heeft mijn medicijnen niet, geen idee wanneer ze weer binnenkomen. Een alternatief is lastig want dat was ook bijna allemaal op. Ik kon het beste apotheken en het ziekenhuis bellen met de vraag of ze voorraad hadden. Zo ja, de huisarts vragen of ze daar het recept heen kon sturen dan kon ik het ophalen. Ik zei dat het recept ophalen bij het ziekenhuis, mij met het ov anderhalf uur koste en dit samen met het belverhaal en long covid, eigenlijk geen optie was. De rit met het ov blijft me bespaart want een rondje bellen naar apotheken en ziekenhuis levert niets op. Knallende hoofdpijn, gelukkig is er nog wel paracetamol
Ja, dat is irritant hè! Zo vaak gehad ook…
Ik stuur je even een pm.
_Audrey
23-04-2024 om 07:48
lientje69 schreef op 23-04-2024 om 07:37:
Aan de DNB die wil bepalen en verplichten waar wij ons spaargeld aan gaan uitgeven ( warmtepomp oa) en die 10000 buffer genoeg vindt. En anders moet je maar verplicht lenen want de energietransitie gaat te langzaam. Rot op zeg! Ik bepaal zelf wat ik met mijn spaargeld doe!!
Haha, zeggen ze dat? Die zijn gek.
Ciska78
23-04-2024 om 08:10
Aan de tandarts, dan heb je als eerste van de dag een afspraak en dan is er al een uitloop van 10 min, hoe dan 😡
Herfstappeltaart
23-04-2024 om 08:12
Ciska78 schreef op 23-04-2024 om 08:10:
Aan de tandarts, dan heb je als eerste van de dag een afspraak en dan is er al een uitloop van 10 min, hoe dan 😡
Misschien een noodgeval direct na opening van de praktijk?
Happyapple
23-04-2024 om 08:19
Ja mijn man vertelde het net ook. Echt te belachelijk voor woorden dit soort dingen
Moirmel
23-04-2024 om 09:33
Moederkareltje schreef op 22-04-2024 om 17:28:
buurvrouw komt langs met leeg potje, of ik dit potje bij de apotheek wil halen. Ik haal het potje. Zegt de buurvrouw dit is het verkeerde potje. Het is precies hetzelfde potje. Ze zegt is toch een verkeerd potje breng maar terug. Ik laat nog aan broer zien, ja precies hetzelfde potje. Dit soort dingen gebeuren steeds vaker en ik weet niet wat ik ermee moet. Ik moet het goede potje halen en deze terugbrengen. Zit ik hier met dat potje. Geen idee welke ze wel wil.
Lief dat je dit doet voor buurvrouw maar ik zou hier persoonlijk toch mee oppassen. Als je echt volledig hetzelfde potje hebt meegebracht is het misschien raadzaam om haar naar de huisarts door te sturen.
Moirmel
23-04-2024 om 09:40
Is er in Nederland geen verplichting tot woningen te verduurzamen?
Hoe het in België gaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240201_93474988#:~:text=Sinds%20januari%202023%20zijn%20de,het%20D%2Dlabel%20bereikt%20worden
"Sinds januari 2023 zijn de kopers van een woning met een slechte energiescore (met label E of F) verplicht om binnen een periode van vijf jaar na aankoop (energetische) renovatiewerken uit te voeren en de energiekwaliteit van de woning te verbeteren. Na renovatie moet minimaal het D-label bereikt worden. Wie deze renovatie niet (tijdig) uitvoert, riskeert een boete (volgens Veka van gemiddeld 5.000 euro) en moet daarna alsnog de renovatie aanpakken."
Dus er is bij ons wel een verplichting, maar voorlopig enkel bij overdracht van de woning. Ook voorziet de overheid in België renteloze leningen en subsidies voor energetische ingrepen.
lientje69
23-04-2024 om 09:44
En volgende ergernis: ik heb een account aangemaakt bij mijn nieuwe werk. Van alles ingevuld en geupload , diploma's, vaardigheden enz. En nu wil ik mijn toegezonden VOG uploaden en zegt hij opeens dat hij mij niet kent... kan dus niet inloggen. Dus stuur hem per mail naar personeelszaken. Die stuurt terug, die moet je via je account in je digitale dossier zetten. Ik stuur terug : dat gaat niet. Retour: dan moet je ict maar bellen. Okee , vanmorgen gebeld. Kwartier van hort naar her gestuurd. Ict zegt : Hier kunnen wij niks mee...zet het wel door naar de volgende afdeling. Afijn. Kan nog steeds nergens in dus..afwachten maar. Gelukkig heb ik mijn rooster voor de eerste maand al per app gekregen.
JtM
23-04-2024 om 09:46
Ik ben zo enorm statisch, mn haar blijft niet stijl, ik krijg constant schokken als ik iets aanraak 
Is al sinds gistermiddag zo... Maakt niet uit welke schoenen ik aan heb, helaas.