Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Doktersassistent zou me vorige week woensdag terugbellen, maar nog steeds niets gehoord..

Ondertussen zit ik zelfs overdag met rusteloze benen. Kan ik straks weer in de regen door het park

SuzyQFive schreef op 24-07-2023 om 10:01:

[..]

Volgens mij niet, vandaar mijn vraag of het dialect, of beter: streekgebonden is.
Ik hoor het echt nooit iemand zeggen, niet bij mensen die bij de overheid werken, militairen die ik ken niet en ook politiemensen in mijn vriendengroep niet.

Grappig, haha. Een vriendin van mij (dezelfde leeftijd als ik) werkt bij Defensie, en gebruikt die term juist veel.  

Regendrup. schreef op 24-07-2023 om 11:57:

[..]

Ja nou dit dus! Onbegrijpelijk hoor. Zo egocentrisch.

Die egocentrische reactie vind ik vanzelfsprekend. Als je in alleen een badpak (omdat je niets meer kon meenemen), bij 40 graden in de schaduw, nacht doorgebracht op een harde grond en niemand die je kan vertellen wanneer je naar huis kan, terwijl je zo hard had gewerkt en verheugd had op de vakantie, om dan als je een microfoon onder de neus geduwd te krijgen je te verplaatsen in mensen die hun huis verloren hebben, en daarover te beginnen, lijkt me onwaarschijnlijk.

Dat ik uit het systeem van werk wordt gegooid en als ik het verslag waarin ik bezig was opnieuw wil opstarten ik elke keer zo'n scherm krijg dat ik het verslag over 90 seconden kan openen. En als ik dan na 90 seconden het verslag opnieuw open, krijg ik dat scherm opnieuw. Dus vandaag is mijn werkdag afgelopen. 

Mbt de rouwvliegjes, de planten van onderaf water geven doet wonderen. Als ik planten verpot heb, dan heb ik juist tijdelijk MEER vliegjes, dan wanneer alles al een tijdje staat. 

Mama-Inge schreef op 20-07-2023 om 03:16:

Schoonmoeder, ze belde toen ik al in bed lag gisteravond voor niets eigenlijk
Waarom moet dat 's avonds, bel dan overdag

Het heeft even geduurd, maar nu hebben ze door dat ze na 21 uur niet meer mogen bellen. Is het gewoon een update, stuur een appje. Is het iets BELANGRIJKS!! dan mogen ze natuurlijk bellen. Niet voor een kletspraatje.

Friezinnetje schreef op 24-07-2023 om 11:38:

[..]

snap ik idd ook niet. Man, je gaat weer naar huis, mist evt een koffer met wat kleding. Maar de bewoners daar missen straks alles. Verbaas me ook over dat sommigen gewoon op het strand blijven liggen, terwijl je de brand op de bergen ziet.

Dat is voor die bewoners verschrikkelijk, maar dat neemt volgens mij niet weg dat de vakantieganger ook baalt. Dat kan toch naast elkaar bestaan?

Koko67 schreef op 24-07-2023 om 16:01:

[..]

Dat is voor die bewoners verschrikkelijk, maar dat neemt volgens mij niet weg dat de vakantieganger ook baalt. Dat kan toch naast elkaar bestaan?

Eens. En bij de vakantiegangers overheerst nu uiteraard eerst hun eigen angst /stress/baal.

Ik ken nl iemand die daar zat. Hoorde het vanmorgen van een familielid van degene en het is echt heel heftig geweest.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-07-2023 om 17:02

Koko67 schreef op 24-07-2023 om 16:01:

[..]

in het bericht wordt gesproken over dat vakantiegangers de opvang slecht geregeld vinden. Daar kan ik niet bij. Tuurlijk voor vakantiegangers ook allemaal sneu maar die stappen zo op het vliegtuig en vertrekken. De bewoners blijven achter met alle ellende, geen woning meer, geen toeristen meer die geld in het laatje brengen. Maar de vakantieganger klaagt over de opvang. Wat moeten ze daar zo snel allemaal regelen dan? 

Netherfield schreef op 24-07-2023 om 00:18:

[..]

Of je werkt bij de politie, marechaussee of andere handhavingsdienst.

Dat niet maar was wel een deel van mijn associatie.Deze "niet-burgers" zullen m.i. altijd afval in de afvalbak doen en niet ernaast 

SuzyQFive schreef op 23-07-2023 om 22:23:

[..]

Iedereen aanduiden met ‘burgers’ doet denken aan dat je jezelf beter voelt dan ‘de rest’.

Treurniet schreef op 24-07-2023 om 08:50:

Burgers is volgens mij een gangbare term.

Dat dacht ik ook.

Heb woonervaring in meerdere regio's en niet de indruk dat het streektaal ofzo is. Maar me daar onbewust van zijn zou natuurlijk ook kunnen..

Zaterdag mijn oordoppen niet ingedaan terwijl ik ze wel mee had... Nu gaat het nagenieten gepaard met suizende oren.

oudmaarnognietkoud schreef op 24-07-2023 om 11:03:

[..]

Hij fietst veel? (of ruwe ballen? )

🤣. 

Wie heeft mijn Tupperware wonderkom van 1 liter tich?

Treurniet schreef op 24-07-2023 om 14:45:

Doktersassistent zou me vorige week woensdag terugbellen, maar nog steeds niets gehoord..

Ondertussen zit ik zelfs overdag met rusteloze benen. Kan ik straks weer in de regen door het park

Irritant is dat! Zo zou ik ook al drie keer teruggebeld worden, gebeurt dan niet en vervolgens krijg ik na een paar dagen bericht van bijv de apotheek dat er al een paar dagen wat klaarligt. 

Bij mij werkt een tens heel erg goed tegen rusteloze en coronabenen. Ben er zo blij mee! 

Treurniet schreef op 24-07-2023 om 21:52:

Wie heeft mijn Tupperware wonderkom van 1 liter tich?

Wat is dat? 
Zo’n waskom? 

SuzyQFive schreef op 24-07-2023 om 21:57:

[..]

Wat is dat?
Zo’n waskom?

Nee, een bewaarkom met bijpassend deksel. Luchtdicht af te sluiten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.