Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dat ik nog geen puf had om te douchen voor 8 uur. En nu kan tussen 8 en 10 de monteur komen. Dus nu moet ik even de bel in de gaten houden.
Mijn haar is zo vettig en sliertig. 

S avonds ben ik te onrustig om op tijd in te slapen en s ochtends telkens om 7 uur wakker. Ik heb vakantie, tijd om lekker te slapen, maar het lukt me niet. Ergerlijk.

Burgers is volgens mij een gangbare term.

Ot; ik erger mij aan de schoolvakantie. Kan alleen smorgens nog uurtje zwemmen. Ik had een borrel georganiseerd, maar bijna iedereen is blijkbaar weg. Bioscoop draait hele dagen kinderfilms

JtM

JtM

24-07-2023 om 09:22 Topicstarter

Blegh, ik voel me niet lekker. Last van mn buik. Ben nu tegen heug en meug wat aan het eten in de hoop dat het zo beter gaat. 

Treurniet schreef op 24-07-2023 om 08:50:

Ot; ik erger mij aan de schoolvakantie. Kan alleen smorgens nog uurtje zwemmen. Ik had een borrel georganiseerd, maar bijna iedereen is blijkbaar weg. Bioscoop draait hele dagen kinderfilms

Volgens mij niet, vandaar mijn vraag of het dialect, of beter: streekgebonden is. 
Ik hoor het echt nooit iemand zeggen, niet bij mensen die bij de overheid werken, militairen die ik ken niet en ook politiemensen in mijn vriendengroep niet. 

Treurniet schreef op 24-07-2023 om 08:50:

[...]

Ik ken het als term "studenten" tegenover "burgers" en in de Civiele Techniek wordt het ook wel gebruikt als een groep belanghebbenden, hoewel inwoners daar ook wel veel voor wordt gebruikt.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

24-07-2023 om 10:17

SuzyQFive schreef op 24-07-2023 om 10:01:

[..]

Volgens mij niet, vandaar mijn vraag of het dialect, of beter: streekgebonden is.
Ik hoor het echt nooit iemand zeggen, niet bij mensen die bij de overheid werken, militairen die ik ken niet en ook politiemensen in mijn vriendengroep niet.

Ik hoorde niet anders op mijn vorige werk bij een gemeentelijke belastingorganisatie. Soms gebruikten we ook belastingplichtigen, maar dat is zo lang.

Bij mij heeft het woord burgers eigenlijk geen negatieve bijklank. Gewoon 'burgers en militairen', 'de burgers van een stad' . Als er nu 'plebs' stond, dan was het negatief of uit de hoogte in mijn beleving....

SuzyQFive schreef op 23-07-2023 om 22:25:

Niet echt een ergernis maar kon het even nergens kwijt:
Hoe kan het dat mijn vriend zo vaak een gat in zijn boksers krijgt precies onderaan? 🤷🏼‍♀️.
Merk maakt niets uit 🤷🏼‍♀️

Hij fietst veel? (of ruwe ballen? )

Nieuwe werktelefoon gekregen, die moet je dan zelf installeren. Blegh. 

Aan vakantiegangers die klagen dat de noodopvang in Griekenland  zo slecht geregeld is. Hun vakantie valt in duigen en ze willen naar huis. Dat er woningen afbranden waardoor de bewoners niet eens meer naar huis kunnen, lijken ze te vergeten   

En nu is er ook nog brand uitgebroken op Corfu en het eiland Peloponnesos, waardoor dorpen geëvacueerd zijn.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-07-2023 om 11:38

Yumi schreef op 24-07-2023 om 11:33:

Aan vakantiegangers die klagen dat de noodopvang in Griekenland zo slecht geregeld is. Hun vakantie valt in duigen en ze willen naar huis. Dat er woningen afbranden waardoor de bewoners niet eens meer naar huis kunnen, lijken ze te vergeten

En nu is er ook nog brand uitgebroken op Corfu en het eiland Peloponnesos, waardoor dorpen geëvacueerd zijn.

snap ik idd ook niet. Man, je gaat weer naar huis, mist evt een koffer met wat kleding. Maar de bewoners daar missen straks alles. Verbaas me ook over dat sommigen gewoon op het strand blijven liggen, terwijl je de brand op de bergen ziet. 

oudmaarnognietkoud schreef op 24-07-2023 om 11:03:

[..]

Hij fietst veel? (of ruwe ballen? )

Yumi schreef op 24-07-2023 om 11:33:

Aan vakantiegangers die klagen dat de noodopvang in Griekenland zo slecht geregeld is. Hun vakantie valt in duigen en ze willen naar huis. Dat er woningen afbranden waardoor de bewoners niet eens meer naar huis kunnen, lijken ze te vergeten

Ja nou dit dus! Onbegrijpelijk hoor. Zo egocentrisch. 

Dit is wel meer dan een ergernis, maar gewoon keiharde boosheid en ik merk dat ik er ook gewoon emotioneel van word.

Robbie Williams Long Covid opmerking bij pink pop, was een "grap".

Long Covid is geen grap.
Het is geen excuus om te gebruiken omdat je minder conditie hebt.
Te veel mensen met long covid worden nog steeds niet serieus genomen en dit soort idiote acties helpen niet. De kwal.

https://thestoriest.com/entertainment/291787.html?amp=1

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.