Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mevrouw met haar peuter in de supermarkt bij de afgebakken broodjes.
De peuter had het snot aan zijn neus en over zijn wangen hangen en zat met zijn vingertjes tussen de broodjes te graaien. De moeder zag dit en in plaats van de broodjes weg te doen gooide ze de broodjes gewoon weer terug in de bak.
Was ze helemaal verontwaardigd dat ik er wat van zei! raar mens.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-05-2023 om 16:41

nieuwe droogmolen gekocht, past ie natuurlijk net niet in de grondanker die er al is. Wordt dus grondanker uitgraven,  groter gat maken en nieuwe er weer in. 

Dolfje schreef op 26-05-2023 om 13:37:

[..]

Ik las ff dat je de schaar erbij had gegooid

Of dat de buuf met de schaar was gesnoeid 

TheWu schreef op 26-05-2023 om 16:05:

De peuter had het snot aan zijn neus en over zijn wangen hangen en zat met zijn vingertjes tussen de broodjes te graaien. De moeder zag dit en in plaats van de broodjes weg te doen gooide ze de broodjes gewoon weer terug in de bak.

Heh getver!

Gatverdamme wat smerig.

ToetieToover schreef op 26-05-2023 om 16:48:

[..]

Of dat de buuf met de schaar was gesnoeid

las het ook

Dat is idd smerig. Ik koop liever broodjes die ik zelf afbak dan zijn ze ook nog lekker warm en knapperig. 

He bah.

Gelukkig koop ik die broodjes nooit.

SuzyQFive schreef op 26-05-2023 om 09:22:

Nou, ik zie ook enorm op tegen voor mijn ‘ouders’ te moeten gaan zorgen. Ik heb een zus en een broer. Mijn zus kan niet eens voor zichzelf zorgen en mijn broer woont over de hele wereld. Nu is mijn moeder al overleden maar mijn vader is hertrouwd en haar kinderen wonen aan de andere kant van het land. En ik ben zelf chronisch ziek. Zijn ‘straks’ mijn kinderen de deur uit en kan je nog in de zorgstand. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ik hou echt van mijn ouders hoor maar ik ben heel jong moeder geworden (18) en kreeg vijf (zes) kinderen. Dan wil ik straks ook gewoon eens kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil… Niet dat dat soort primaire zorg ook nog op mijn bordje gaat komen. Maar ja, mijn vader is van 1954 dus tsja… Die vallen in het grijze gat. Denk niet dat er spontaan ineens wel fijne bejaardenhuizen uit de grond gestampt gaan worden.

ik heb het bij mijn moeder gezien, die deed heel veel voor mijn oma, ze moest mijn tantes soms smeken om ook bij te springen. 

en nu zie ik het bij een vriendin die samen met haar ouders als enige voor haar grootouders zorgt en ze ook elke week ziet. terwijl ze zat nichtjes en neefjes heeft... 

vind dat altijd zo krom..

Brrr.  Ik heb een familielid die al ruim 40 jaar op een sociale werkplaats werkt. In de begintijd moesten ze nog handmatig spekjes in een zakje doen,die geel roze dingen bedoel ik.  Ze vertelde dat sommige collega's stiekem van tevoren op de spekjes spuugden. Ik hebdaarna  zeker 20 jaar geen spekjes meer gegeten.

amarna schreef op 26-05-2023 om 13:51:

[..]

Wij hebben geen kinderen dus daar kunnen we t.z.t niet op rekenen voor mantelzorg.

Ik ben nu mantelzorger voor mn moeder van 86 die van alles mankeert aan bewegingsapparaat, maar gelukkig (nog) geen lichamelijke verzorging nodig heeft. Ik doe alle administratie en financien, boodschappen en huishoudelijke klussen waar thuiszorg in 3 uur per week geen tijd voor heeft.

Mijn zus werkt nog en doet ook wat ze kan voor moeder. Maar zus heeft nu haar been gebroken.

Thuis doe ik ook alles. Mijn man is slecht ter been en heeft door een hartkwaal weinig energie. Ook bijv. alles voor zijn uitkering, medische afspraken maken etc. regel ik.

Ik ben soms erg moe. Vooral het denken over wat nog moet gebeuren slurpt energie. En ik maak me zorgen hoe het met mn man moet als er iets met mij gebeurt. Ik ben nog kerngezond maar kan morgen onder een auto komen...

Qua ideeen, smaak en algemene ontwikkeling voel ik me jonger dan menige 40jarige die ik tegen kom, maar aan mn naasten zie ik dat ik ouder word.

Dat is heel pittig Amarna en ik kan me je zorgen erg goed voorstellen. Het is triest dat het zover gekomen is. 

Ik erger me, ik erger me aan veel zaken. Vandaag weer tegen het feit aangelopen dat ik geen passende kleding vinden kan. Ja, wel passend als ik netjes rechtop zit of loop. Maar als ik bukkend werk heb (onkruid wieden) dan valt m'n shirt zowat over m'n hoofd op de grond. En het is vandaag niet de naakt-tuin-werk-dag, dus is het niet gepast. Dus iedere keer na 2 onkruidjes uit de grond te plukken, moet ik recht staan, mijn shirt goed trekken en weer verder. Om gèk van te worden. Waarom liggen er niet wat langere shirts in de winkel, met een beetje geluk zijn ze 64 cm en dan kom ik minimaal 6 cm te kort (liever nog wat langer!). Vanwege het feit dat ze dus te kort zijn kan ik m'n shirt niet 'vastzetten' door het in m'n broek te dragen. En dan heb ik het niet eens over het missen van goede  zakken in kleding voor vrouwen. Mn man heeft zelfs zakken in z'n pyjamabroek! Maar blijkbaar hebben vrouwen die niet nodig (zal ik de enige toch niet zijn!?) Affijn, ergernis alom op kledinggebied en niet van de laatste tijd maar al járen.

Creabea; misschien ziet je niet te wachten op mijn bemoeienis maar bij de Hema heb je basic t shirts extra long.. Die zijn echt lang, bij mij valt het tot net over mn billen (ben 1.78)
Zijn gewoon in effen kleur dus niet bijzonder maar wel prima voor het werken in de tuin enzo

CreaBea schreef op 27-05-2023 om 15:40:

Ik erger me, ik erger me aan veel zaken. Vandaag weer tegen het feit aangelopen dat ik geen passende kleding vinden kan. Ja, wel passend als ik netjes rechtop zit of loop. Maar als ik bukkend werk heb (onkruid wieden) dan valt m'n shirt zowat over m'n hoofd op de grond. En het is vandaag niet de naakt-tuin-werk-dag, dus is het niet gepast. Dus iedere keer na 2 onkruidjes uit de grond te plukken, moet ik recht staan, mijn shirt goed trekken en weer verder. Om gèk van te worden. Waarom liggen er niet wat langere shirts in de winkel, met een beetje geluk zijn ze 64 cm en dan kom ik minimaal 6 cm te kort (liever nog wat langer!). Vanwege het feit dat ze dus te kort zijn kan ik m'n shirt niet 'vastzetten' door het in m'n broek te dragen. En dan heb ik het niet eens over het missen van goede zakken in kleding voor vrouwen. Mn man heeft zelfs zakken in z'n pyjamabroek! Maar blijkbaar hebben vrouwen die niet nodig (zal ik de enige toch niet zijn!?) Affijn, ergernis alom op kledinggebied en niet van de laatste tijd maar al járen.

Een  goed merk met kleding voor lange vrouwen is Long Tall Sally.  

Mijn kobo nia van een half jaar oud was kapot en heb ik opgestuurd. Was nog in de garantieperiode dus teruggestuurd. Krijg ik vandaag een refurbished terug. Wie weet hoe oud dat ding is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.