Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bakblik schreef op 26-05-2023 om 09:52:

[..]

Dat is natuurlijk niet echt meelevend om filmpjes te sturen naar iemand die ook graag had willen gaan naar niet meer kan door de kutcovid "afterparty". Ik snap je ergernis. Sterkte!

Ach ze bedoelen het lief en bij andere concerten kon ik het wel hebben. Toen kon ik heel erg blij zijn gewoon voor hen. Maar ik worstel momenteel gewoon met mijzelf en dan komt het toch opeens anders binnen

Ik zit te wachten op AH. Ik heb zoveel te doen, en uitgerekend vandaag komt de bezorger heel laat en ik kan niks doen tot hij is geweest. 

Dat is niet zijn schuld natuurlijk, maar toch zit ik me te ergeren. 

Lollypopje schreef op 26-05-2023 om 09:28:

[..]

Mijn vader is van hetzelfde jaar en gelukkig nog gezond, net als zijn vriendin. En ik hoop maar dat dat nog lang zo blijft, want ik ben de enige zonder kinderen, maar zelfs gezond zou ik naast een baan niet instaat zijn nog een hoop zorgtaken op me te nemen (ik had door mijn autisme al een energiebeperking) en nu al helemaal niet. Dus ik hoop voor hem en ons dat hij redelijk gezond blijft en dan over een jaar of 20 gewoon opeens niet meer wakker wordt.

Ze beginnen wel wat af te takelen, al wil mijn vader daar niets van weten, 3x herniaoperatie waarvan de laatste een paar maanden geleden (staat doodleuk weer zware dingen te klussen 🤪) en een bypass. Hij sport enz wel dus wat dat betreft doet ie wel zijn best gezond te blijven.

Maar ik had het ook meer voor over een jaar of tien, als mijn jongste de deur uit is ongeveer 

Ik denk ook dat het een groot probleem gaat opleveren.. Ik heb wel zussen en een broer in de buurt gelukkig maar ouders zijn gescheiden en wonen aardig ver uit elkaar.

Pff, ik zit in de zon en val bijna in slaap 😴 Ik ben zo moe de laatste tijd!
Maar ik moet nog een was ophangen, vaatwasser uit en inpakken en de hond uitlaten voor dochter terug komt van kamp over ruim een uur.. Ik wil gewoon slapen 😭 En dan hebben we vanavond ook nog een verjaardag, meteen na het eten. Ohja en ik moet nog naar de fysio voor die tijd, blegh 😒 
*einde klaagmodus 😅

TanSwallow86

TanSwallow86

26-05-2023 om 13:32

Bailey26 schreef op 26-05-2023 om 09:14:

Ik heb maden in de groene container. Hopelijk gaan ze dood door de klimop van de buurvrouw die ik heb gesnoeid met een schaar en er bij heb gegooid.

Ik had ze ook. Gelukkig werd afgelopen woensdag de container geleegd, maar daarna zaten ze er weer. Heb gisteren 3 kilo zout over heen gestrooid, nu zijn ze dood en heb de steel van de stoffer tussen gezet . Hopelijk blijven ze nu weg

Ik ben ook helemaal niet van plan om hulp te gaan vragen aan mijn kinderen. Behalve dat ik ze niet extra wil belasten zou ik het zelf ook helemaal niet prettig vinden om door mijn eigen kinderen gedoucht te worden bijvoorbeeld. Dat zou ik liever door een professional die ver van me af staat laten doen. De was (als ik het echt, echt, echt niet meer kan) misschien en boodschappen oké, maar met een beetje geluk kan ik die gewoon online bestellen en laten bezorgen. ik ben echt van plan mijn kinderen zo weinig mogelijk te belasten later.
Ik kan alleen maar hopen dat ze voor de gezelligheid nog eens een bakje koffie komen drinken.
Ik vind het verder echt een taak van de overheid/van ons allen om te zorgen dat ouderen goed verzorgd worden. Een sociale samenleving en niet, zoals het nu is geworden een ieder-voor-zich samenleving.

Ik heb maden in de groene container. Hopelijk gaan ze dood door de klimop van de buurvrouw die ik heb gesnoeid met een schaar en er bij heb gegooid.

Ik doe om die reden expres geen botjes van kip e.d. in de groene bak. Alleen groente-afval en tuinafval.

Ik las ff dat je de schaar erbij had gegooid 

SuzyQFive schreef op 26-05-2023 om 09:22:

Nou, ik zie ook enorm op tegen voor mijn ‘ouders’ te moeten gaan zorgen.

Ik ook. Mijn broer is verstandelijk beperkt. We hebben dezelfde moeder maar andere vader. Heb dus 3 nog levende (stief) ouders waar ik alleen voor kom te staan. Zijn allemaal uit '51/52/53 dus het komt eraan.

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2023 om 07:55:

Ik heb me net enorm geërgerd aan een nieuwsbericht op het journaal: "50plussers bereiden zich niet genoeg voor op de oude dag" . Daarbij worden dan vragen gesteld als: "denk je op tijd aan gelijkvloers wonen, hoe staat het met je netwerk, denk je op tijd aan welke zorg je eventueel nodig gaat hebben" .

Antwoord op vraag 1: moet ik nu gaan verhuizen naar gelijkvloers terwijl ik misschien over 10 jaar niet meer naar boven kan? Onzin.
Antwoord op vraag 2: mijn netwerk is prima, ik heb vrienden en kinderen. Vrienden worden ook ouder dus die kunnen in de toekomst niet voor ons zorgen. Kinderen doen hun best maar werken en hebben een eigen leven.
Antwoord op vraag 3: Ja hoor, daar denk ik wel eens aan. En nu? Wat moet ik ermee?

Alles is afgebroken door de overheid. Verzorgingshuizen zijn gesloten, zorgpersoneel is niet te krijgen en alles is aan de markt overgelaten.
Ik erger me werkelijk dood aan dit soort berichten. Participatiemaatschappij amehoela.
Een zoekhetzelfmaaruit-maatschappij is het geworden.

Ik zou echt niet weten hoe ik me daadwerkelijk moet voorbereiden op oud en hulpbehoevend worden.

Wij hebben geen kinderen dus daar kunnen we t.z.t niet op rekenen voor mantelzorg.

Ik ben nu mantelzorger voor mn moeder van 86 die van alles mankeert aan bewegingsapparaat, maar gelukkig (nog) geen lichamelijke verzorging nodig heeft. Ik doe alle administratie en financien, boodschappen en huishoudelijke klussen waar thuiszorg in 3 uur per week geen tijd voor heeft.

Mijn zus werkt nog en doet ook wat ze kan voor moeder. Maar zus heeft nu haar been gebroken.

Thuis doe ik ook alles.  Mijn man is slecht ter been en heeft door een hartkwaal weinig energie. Ook bijv. alles voor zijn uitkering, medische afspraken maken etc.  regel ik.

Ik ben soms erg moe. Vooral het denken over wat nog moet gebeuren slurpt energie.  En ik maak me zorgen hoe het met mn man moet als er iets met mij gebeurt.  Ik ben nog kerngezond maar kan morgen onder een auto komen...

Qua ideeen, smaak en algemene ontwikkeling voel ik me jonger dan menige 40jarige die ik tegen kom, maar aan mn naasten zie ik dat ik ouder word.

amarna schreef op 26-05-2023 om 13:51:

[..]

Wij hebben geen kinderen dus daar kunnen we t.z.t niet op rekenen voor mantelzorg.

Ik ben nu mantelzorger voor mn moeder van 86 die van alles mankeert aan bewegingsapparaat, maar gelukkig (nog) geen lichamelijke verzorging nodig heeft. Ik doe alle administratie en financien, boodschappen en huishoudelijke klussen waar thuiszorg in 3 uur per week geen tijd voor heeft.

Mijn zus werkt nog en doet ook wat ze kan voor moeder. Maar zus heeft nu haar been gebroken.

Thuis doe ik ook alles. Mijn man is slecht ter been en heeft door een hartkwaal weinig energie. Ook bijv. alles voor zijn uitkering, medische afspraken maken etc. regel ik.

Ik ben soms erg moe. Vooral het denken over wat nog moet gebeuren slurpt energie. En ik maak me zorgen hoe het met mn man moet als er iets met mij gebeurt. Ik ben nog kerngezond maar kan morgen onder een auto komen...

Qua ideeen, smaak en algemene ontwikkeling voel ik me jonger dan menige 40jarige die ik tegen kom, maar aan mn naasten zie ik dat ik ouder word.

Had eigenlijk ib het "hoe jong ben je" topic gemoeten....

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2023 om 13:37:

[..]

Ik doe om die reden expres geen botjes van kip e.d. in de groene bak. Alleen groente-afval en tuinafval.

Ik vries gedurende de warme periode dit soort afval in en op de ochtend dat de groencontainer geleegd baat worden doe ik dus diepvries afval erbij. Gelukkig worden de groencontainers in de zomermaanden wekelijks geleegd

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2023 om 13:37:

[..]

Ik wel. Maar goed als ik die in de prullenbak gooi (staat buiten) krijg ik ze daar in. 

Hopelijk wordt de container dinsdag weer geleegd. Daarna maar even goed schoonmaken en heel hard hopen dat we er van af zijn.

TanSwallow86

TanSwallow86

26-05-2023 om 15:52

Dorestad schreef op 26-05-2023 om 15:43:

[..]

Ik vries gedurende de warme periode dit soort afval in en op de ochtend dat de groencontainer geleegd baat worden doe ik dus diepvries afval erbij. Gelukkig worden de groencontainers in de zomermaanden wekelijks geleegd

Hier om de week.

Nou, het weer slaat ook ineens om zeg 🤷🏼‍♀️. Zat lekker op een terrasje maar er kwamen donkere wolken over en op de fiets was het gewoon fris …

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.