Huiskamer
Rogue
27-05-2023 om 17:46
dat ik morgen waarschijnlijk weer een nieuwe kabel moet kopen voor mijn telefoon 
Pooh-Bear
27-05-2023 om 18:21
Aan onze buren. Sinds we sinds een paar maanden nieuwe buren hebben is het echt nooit meer rustig in de tuin.
De kinderen zijn altijd buiten in de tuin. (Heel gezond natuurlijk) maar de hele tijd vanaf school uit is tot een uur of 8 hoor je ze voetballen liefs hard tegen de schutting aan huilen ruziën met elkaar.
ze praten ook allemaal heel hard met elkaar. In een taal die wij niet verstaan Russisch of zo. Ook hebben ze duiven die een hard fladderend geluid maken.
En eigenlijk kan ik het nog naast me neer leggen. Maar vooral mijn man en dochter hebben er veel Last van. Waardoor ik weer last heb van hun gemopper en geklaag.
Nu hebben ze weer een hele tuin visite met nog meer kinderen. Rustig in de tuin zitten kan echt alleen onder schooltijd maar dan werken wij alle drie.
stokstaart
27-05-2023 om 18:22
Dat mijn plannen een uir langer hebben geduurd vandaag en ik al moe aan de dag begon en even wilde slapen maar nu niet meer past. Dus nu extra moe en over 40 min moet ik heel gezellig gaan doen met vriendinnen. Ik zit moed te verzamelen om te gaan koken nu en me om te kleden. Loop in mijn lekkere kloffie. Ze zullen nergens aanstoot aan nemen want een paar jaar in een huis gewoond met hen maar toch.
Ik ben eigenlijk te moe voor een avondje gezelligheid.
Lollypopje
27-05-2023 om 18:53
Vannacht slecht opgeladen, dus ik ben al de hele dag moe. Bewust lekker rustig aangedaan. Ik hoefde vanavond alleen de boodschappen aan te nemen. Ik had bij de AH mijn bankpas gekoppeld zodat ik niet hoefde te betalen aan de deur en het me zo min mogelijk energie kost.
Blijkt daar dus iets mis te zijn gegaan. Dus hoop gedoe, bezorgster bellen met hoofdkantoor, allemaal onduidelijk. Na tien minuten is het voor nu geregeld, alsin ik heb niet betaald en merk wel of ik nog een rekening krijg, maar na dit gezeik zit ik nu met knallende tinitus en misselijk van vermoeidheid op de bank 😒
afrodite05
27-05-2023 om 23:09
Voor de zoveelste keer geërgerd aan de partner van schoonvader. Al 13 jaar krijg ik opmerkingen over mijn buik, prikt ze er met haar vinger in, zegt ze dingen over afvallen, vraagt ze of ik wel taart wil of dat ik aan de lijn doe, dat soort dingen. Nou ben ik nooit slank geweest, maar ook weer niet zwaar obees ofzo. Sowieso denkt ze alles beter te weten (ik mocht vandaag bijvoorbeeld niet in de zon zitten van haar, ik zei al: ik ben niet ziek, alleen zwanger, waarom zou ik dan niet in de zon mogen? Had ze niets meer op te zeggen).
Goed, terug naar het buik-probleem. Ja, nu met 39w zwanger heb ik inderdaad een dikke buik, mag iedereen zeggen want is gewoon waar. Maar zij begon al meteen weer over afvallen straks. Dus ik zei al: er gaat direct 3 kg af (baby) en de rest komt vanzelf wel, daar ligt niet mijn prioriteit. Eerst maar herstellen van de bevalling en wennen aan het nieuwe ritme/slaaptekort etc. Die buik/afvallen vind ik niet belangrijk. En gezegd dat ik er ook geen opmerkingen meer over wil.
Nu is zij een mager poppetje, maar verre van gezond. Ik durf te wedden dat ik gezonder eet en leef dan zij, plus: waar bemoeit ze zich mee? Opmerkingen over afvallen accepteer ik al niet van mijn eigen moeder, van wijlen mijn schoonmoeder had ik het ook niet geaccepteerd en van deze vrouw al helemaal niet. Stom gedoe. Als ze het nog een keer waagt om iets over m'n buik of lijf te zeggen, zal ik nog één keer heel direct zeggen dat ik niet gediend ben van opmerkingen over mijn lijf. Kom nou toch.
Ik vind het sowieso geen leuk mens, elke keer hengelen naar andermans ellende, maar ik sta niet toe dat ze doorgaat met dit eeuwige gezeik. Zeker niet als dat straks tot bodyshaming kan leiden bij ons kind. Negeren heeft al die jaren niet geholpen, ik heb het nu min of meer subtiel gebracht, de volgende keer wordt het gewoon heel bot. Jammer dan. Man vindt het trouwens ook niet ok en vond het prima dat ik er nu iets van heb gezegd. Hij vindt haar ook niet zo leuk, maar kan het makkelijker van zich af laten glijden.
Zo, dat moest er even uit.
Dolfje
27-05-2023 om 23:11
Bij sommige mensen moet je met een botte bijl hakken Afrodite, niet altijd leuk maar soms wel nodig.
Doemijdieglazenbol
27-05-2023 om 23:27
CreaBea schreef op 27-05-2023 om 15:40:
Ik erger me, ik erger me aan veel zaken. Vandaag weer tegen het feit aangelopen dat ik geen passende kleding vinden kan. Ja, wel passend als ik netjes rechtop zit of loop. Maar als ik bukkend werk heb (onkruid wieden) dan valt m'n shirt zowat over m'n hoofd op de grond.
Mijn vrouw heeft om die reden een tuinbroek. Geen bouwvakkers decolleté, geen gedoe. Die kan alle houdingen aannemen als ze tuiniert. Het is immers geen modeshow. 
ToetieToover
28-05-2023 om 00:29
Dolfje schreef op 27-05-2023 om 23:11:
Bij sommige mensen moet je met een botte bijl hakken Afrodite, niet altijd leuk maar soms wel nodig.
Precies. Lekker duidelijk zijn helpt sommige mensen echt enorm. Ik grapte altijd dat ik elk lichaamsdeel dat expres tegen mij aan werd gehouden, zou breken. En ja hoor, collega kwam met prikkende vinger. Die heb ik niet gebroken hoor, maar wel even de verkeerde kant opgebogen. Ik was lichtelijk hormonaal agressief, zeg maar
afrodite05
28-05-2023 om 00:43
ToetieToover schreef op 28-05-2023 om 00:29:
[..]
Precies. Lekker duidelijk zijn helpt sommige mensen echt enorm. Ik grapte altijd dat ik elk lichaamsdeel dat expres tegen mij aan werd gehouden, zou breken. En ja hoor, collega kwam met prikkende vinger. Die heb ik niet gebroken hoor, maar wel even de verkeerde kant opgebogen. Ik was lichtelijk hormonaal agressief, zeg maar
![]()
Snap ik... Alleen prikte deze vrouw dus terwijl ik niet zwanger was. Gewoon, in m'n vetrolletje. Was te verbouwereerd om er adequaat op te reageren. Vinger ombuigen zou niet heel gepast zijn, aangezien ze van die beugels om haar vingers heeft (vanwege artrose geloof ik). Anders had ik het graag gedaan!
ToetieToover
28-05-2023 om 07:38
afrodite05 schreef op 28-05-2023 om 00:43:
[..]
Snap ik... Alleen prikte deze vrouw dus terwijl ik niet zwanger was. Gewoon, in m'n vetrolletje. Was te verbouwereerd om er adequaat op te reageren. Vinger ombuigen zou niet heel gepast zijn, aangezien ze van die beugels om haar vingers heeft (vanwege artrose geloof ik). Anders had ik het graag gedaan!
Wtf sommige mensen hè.
Om te huilen. Die heeft zeker ook slijtage in het fatsoen? Ik snap dat je dan helemaal verbouwereerd bent.
Heb ik ook, dan lig ik ‘s avonds in bed nog een goede reactie te bedenken.
Herfstappeltaart
28-05-2023 om 07:40
Aan mijn oog dat na het wakker worden maar blijft tranen waardoor ik slecht kan lezen nu.
Rogue
28-05-2023 om 10:49
@Afrodite, ik had denk ik allang gezegd... kan je niet gewoon je bek/smoel/klep/mond houden... heb je er last van kijk dan maar de andere kant op zeikerd
ik erger mij momenteel aan mijn caletea plant die vol zit met bruine plekken en een dikke bromvlieg
SuzyQFive
28-05-2023 om 10:55
Had het er toevallig van de week met collega’s over Afrodite. Van die tantes die menen dat ze ongestoord dingen tegen je mogen zeggen. Alsof je gemeengoed bent. En als je zwanger bent is dat alleen maar erger. Hoe vaak ik wel niet ongevraagd aan mijn buik ben gezeten tijdens mijn zwangerschappen… Ook door wildvreemden 🤪
CreaBea
28-05-2023 om 11:01
Dank voor de tips voor wat langere shirts! Ik ga er eens kijken vandaag.
Een tuinbroek heb ik nu ook besteld, wilde eerst voor een overall gaan maar een tuinbroek is minder warm (denk ik). Nogmaals: DANK!