Huiskamer
Schemerlampje
24-01-2023 om 19:45
Bakblik schreef op 24-01-2023 om 19:00:
[..]
Als je geen suikerziekte hebt hoef je daar niet bang voor te zijn. Een keer een hoge suikerspiegel lost je alvleesklier met wat extra insuline goed op.
Inderdaad, ik heb een tijdje geleden 2 weken een glucosesensor gedragen. (Dochter met diabetes had er één over, toen ze overging op een andere sensor). Ik zat veel tussen de 4 en 5, na het eten kort rond 6-7, en daarna weer terug naar 4-5. Mijn hoogste piek was 8,5 ofzo. Daar krijg je echt geen neuropathie van.
Normale waarden zijn nuchter 3,7-6 en niet nuchter tot de 8 ongeveer.
Rogue
24-01-2023 om 20:18
Rozi schreef op 23-01-2023 om 06:12:
Ik erger me zo vaak aan etiketten die op kinderen geplakt worden. Wat ik ook echt ergerlijk vind is als je op bezoek bent bij een gezin met kinderen en ze erbij zijn er uitgebreid verteld wordt wat ze allemaal mankeren en niet kunnen. Lekker voor zelfvertrouwen dat ze dat allemaal aanhoren
maar echt tegenwoordig mag je niet meer ''apart '' zijn alles en iedereen heeft een label, introvert extrovert hoogevoelig
en Gen Z wilt juist van labels af
HAHA!wait..what
24-01-2023 om 20:39
Aan mensen die een eenzijdig 'gesprek' voeren.
Vandaag ook weer iemand (dat doet ze altijd) ; ze zei allerlei dingen tegen me, praatte maar door en voor ik de kans kreeg om ook maar iets te zeggen, liep ze alweer weg. Echt, hou je mond of geef me de kans en tijd en ruimte om te reageren.. Zo irritant 
Netherfield
24-01-2023 om 21:52
Ben moe en moet morgen alweer om half zeven uit bed. Voor alle vroege vogels: ja dat is echt vroeg!
Amazooi
25-01-2023 om 09:37
Schemerlampje schreef op 24-01-2023 om 19:45:
[..]
Inderdaad, ik heb een tijdje geleden 2 weken een glucosesensor gedragen. (Dochter met diabetes had er één over, toen ze overging op een andere sensor). Ik zat veel tussen de 4 en 5, na het eten kort rond 6-7, en daarna weer terug naar 4-5. Mijn hoogste piek was 8,5 ofzo. Daar krijg je echt geen neuropathie van.
Normale waarden zijn nuchter 3,7-6 en niet nuchter tot de 8 ongeveer.
Nee, maar naarmate mensen ouder worden krijgen ze meer neiging tot diabetes 2 ook al hebben ze nog zo gezond (volgens hun idee dan) gegeten en is de insuline wat minder snel om alle glucose weg te werken. En naarmate de organen ouder worden zijn ze ook langer blootgesteld aan glucose. Er zijn gerenommeerde wetenschappers die vinden dat suiker gif is. Ze zijn meer vóór de meer gecompliceerde koolhydraten die langzamer verteerd worden en ze hebben volgens hun zeggen groot succes met hun behandelmethoden. Allemaal gelukkige mensen, prachtige meetresultaten en zo.
Maar moeilijk hoor, in deze tijd waarin je haast niets meer kan geloven. Iedereen heeft zo zijn bewijzen voor zijn theorieën. Ik denk dat je sommige dingen wel zelf kan uitproberen maar andere testen zouden teveel tijd in beslag nemen. Heel moeilijk.
Amazooi
25-01-2023 om 09:45
Ik heb een hele docu zitten bekijken en ik vraag me echt af of die personen die aan het woord komen niet op de een of andere manier zijn betaald. Ik kan me nu wel voorstellen dat je wappie kan worden door zoveel geestelijk geweld. 
Raar dat je in deze tijden met veel en geavanceerde wetenschappen juist moeite hebt om aan goede informatie te komen. Iedereen spreekt voor eigen toko lijkt wel. Enfin.
SerpentineHawk22
25-01-2023 om 09:51
Bakblik schreef op 24-01-2023 om 19:00:
[..]
Als je geen suikerziekte hebt hoef je daar niet bang voor te zijn. Een keer een hoge suikerspiegel lost je alvleesklier met wat extra insuline goed op.
Dit klopt. Suiker op zich is prima, vet ook, koolhydraten ook. Je moet alleen van alles niet te veel eten. (Maar ook niet te weinig want je lichaam heeft het nodig)
Amazooi
25-01-2023 om 09:59
MariaC schreef op 25-01-2023 om 09:51:
[..]
Dit klopt. Suiker op zich is prima, vet ook, koolhydraten ook. Je moet alleen van alles niet te veel eten. (Maar ook niet te weinig want je lichaam heeft het nodig)
Als je twintig bent zal er zeker geen probleem zijn. Want dan heb je nog elastischeslagaderen met keurig gladde binnenwanden. En nu zijn er wetenschappers die bewijzen hebben dat de plak door cholesterol door hoog glucose wordt veroorzaakt (hoofdoorzaak) en anderen die zeggen bewijzen te hebben dat dit voornamelijk door vetten komt. Wat je gelooft hangt ook wel af van wat je het liefste eet. 
Amazooi
25-01-2023 om 10:14
Mug schreef op 25-01-2023 om 10:02:
Open een topic over suiker, zou ik zeggen
Ik heb zelf geen bewijzen dus niet ik in ieder geval. 
Denk ook niet dat iemand daar iets over wil weten. Men pakt eruit wat zijn visie staaft en over de rest wordt heengelezen.
SerpentineHawk22
25-01-2023 om 11:24
Amazooi schreef op 25-01-2023 om 09:59:
[..]
Als je twintig bent zal er zeker geen probleem zijn. Want dan heb je nog elastischeslagaderen met keurig gladde binnenwanden. En nu zijn er wetenschappers die bewijzen hebben dat de plak door cholesterol door hoog glucose wordt veroorzaakt (hoofdoorzaak) en anderen die zeggen bewijzen te hebben dat dit voornamelijk door vetten komt. Wat je gelooft hangt ook wel af van wat je het liefste eet.
Daarom moet je ook maat houden
Treurniet
25-01-2023 om 14:19
Bah het is weer woensdagmiddag en de kinderen in de gemeente speeltuin krijsen de boel weer bij elkaar.
Ik erger mij ook aan mijn kies die zeer doet.Komt dit nu van de vrieskou, van mijn griep of is het toch iets voor de tandarts?
Herfstappeltaart
25-01-2023 om 14:27
We hebben bij de Postcodeloterij koekjes gewonnen met (wéér) mokjes erbij. De koekjes eten we lekker op maar die mokjes is nu al de tweede keer en ik heb troep genoeg. Die verdwijnen denk ik rechtstreeks naar de kringloopwinkel.
Ik wil niet ondankbaar of verwend overkomen hoor, maar ik hóef niet steeds spullen die niet op gaan.
Regendrup.
25-01-2023 om 14:46
Treurniet schreef op 25-01-2023 om 14:19:
Bah het is weer woensdagmiddag en de kinderen in de gemeente speeltuin krijsen de boel weer bij elkaar.
Ik erger mij ook aan mijn kies die zeer doet.Komt dit nu van de vrieskou, van mijn griep of is het toch iets voor de tandarts?
Oh ik kan me herinneren dat ik dat zó tergend irritant vond toen ik tegenover een speeltuin woonde. Woon je er heel kortbij? Hoop dat ze het snel te koud krijgen ![]()