Huiskamer
HAHA!wait..what
24-01-2023 om 12:24
stokstaart schreef op 24-01-2023 om 12:22:
ze kunnen echt echt geen tijd inplannen. Ze komen vrijdag, dan ben ik flexibel in weggaan en thuis zijn. Zucht
Super irritant 😒
HAHA!wait..what
24-01-2023 om 12:26
Regendrup. schreef op 24-01-2023 om 09:44:
Kind ziek. En nee, daar erger ik me niet aan.
Wel erger ik me aan het feit dat het weer automatisch op mijn bordje komt. Dus (thuis)werken en zorgen it is vandaag!
Beterschap met kind! Lukt het thuiswerken dan wel een beetje..?
Amazooi
24-01-2023 om 12:28
stokstaart schreef op 24-01-2023 om 12:22:
ze kunnen echt echt geen tijd inplannen. Ze komen vrijdag, dan ben ik flexibel in weggaan en thuis zijn. Zucht
Nou dan hoop ik dat het een schitterend kleed blijkt te zijn dat alle moeite dik waard was! 
Regendrup.
24-01-2023 om 12:32
HAHA!wait..what schreef op 24-01-2023 om 12:26:
[..]
Beterschap met kind! Lukt het thuiswerken dan wel een beetje..?
Dankjewel, lief!
Het gaat goed vandaag. Ze is ook echt te ziek om ook maar iets te bewegen, dus ze ligt in mijn kielzog op de bank. Kan ik haar wel in de gaten houden. Want is echt niks waard, alles wat ze drinkt komt er net zo snel weer uit. Zo zielig.
HAHA!wait..what
24-01-2023 om 12:48
Regendrup. schreef op 24-01-2023 om 12:32:
[..]
Dankjewel, lief!
Het gaat goed vandaag. Ze is ook echt te ziek om ook maar iets te bewegen, dus ze ligt in mijn kielzog op de bank. Kan ik haar wel in de gaten houden. Want is echt niks waard, alles wat ze drinkt komt er net zo snel weer uit. Zo zielig.
Ah wat sneu
Hopelijk knapt ze snel weer op. Vaak gaat zo'n buikgriep gelukkig snel over.. Maar heel naar als ze zo ziek zijn!
SerpentineHawk22
24-01-2023 om 12:53
Rozi schreef op 23-01-2023 om 06:12:
Ik erger me zo vaak aan etiketten die op kinderen geplakt worden. Wat ik ook echt ergerlijk vind is als je op bezoek bent bij een gezin met kinderen en ze erbij zijn er uitgebreid verteld wordt wat ze allemaal mankeren en niet kunnen. Lekker voor zelfvertrouwen dat ze dat allemaal aanhoren
Dat hebben ze (Niet mijn ouders hoor, anderen deden dat..) vroeger ook bij mij gedaan; me ingepeperd dat ik raar ben en wat ik allemaal niet kan. Ik ben nu 40 en heb nu nog wel eens last van de gevolgen daarvan... (Wel minder last van en gaat beter maar het heeft me voor een deel wel gevormd helaas..)
Met andere woorden ik ben net als jij zwaar allergisch voor etiketten plakken want ik weet wat het kan doen met iemand...
Regendrup.
24-01-2023 om 13:09
HAHA!wait..what schreef op 24-01-2023 om 12:48:
[..]
Ah wat sneu
Hopelijk knapt ze snel weer op. Vaak gaat zo'n buikgriep gelukkig snel over.. Maar heel naar als ze zo ziek zijn!
Ja echt hoor, doet mijn moederhart geen goed. Ik ga vanavond verder werken heb ik net besloten, ga even lekker bij haar liggen. Dat is wel echt een enorm pluspunt van mijn thuiswerk. Fijn dat het kan op deze momenten.
stokstaart
24-01-2023 om 14:57
Amazooi schreef op 24-01-2023 om 12:28:
[..]
Nou dan hoop ik dat het een schitterend kleed blijkt te zijn dat alle moeite dik waard was!
Hahah, ze hebben m op maat gemaakt dus dat mag ik hopen
Maar goed, het was vandaag juist wel fijn geweest als ik m had gekregen.
Lollypopje
24-01-2023 om 15:24
Vrijdag super stevige Thaise massage gehad. Moest er serieus een dag van bijkomen, maar heeft me wel goed gedaan.
En nu heb ik sinds maandag een spierknoop in mijn nek, waarom kon die niet een halve week eerder komen opzetten 🤦
Nouja dan zaterdag maar nog een keer 
Amazooi
24-01-2023 om 17:23
Je wordt er knetter van. Het ene kamp beweert dat je ziek wordt van suiker (gif!) maar dat vet prima is en het andere kamp zegt dat je gezondheid achteruit gaat van dierlijk vet maar helemaal niet van suiker.
De laatste groep beweert dat je helemaal klachtenvrij kan worden van een strikt veganistisch dieet, en aangezien ik zit te springen om een dagje klachtenvrij ga ik de uitdaging aan en eet twee weken vegan. Zojuist begonnen met een bord kidneybonen met appel en rozijnen toe.
SerpentineHawk22
24-01-2023 om 17:47
Amazooi schreef op 24-01-2023 om 17:23:
Je wordt er knetter van. Het ene kamp beweert dat je ziek wordt van suiker (gif!) maar dat vet prima is en het andere kamp zegt dat je gezondheid achteruit gaat van dierlijk vet maar helemaal niet van suiker.
De laatste groep beweert dat je helemaal klachtenvrij kan worden van een strikt veganistisch dieet, en aangezien ik zit te springen om een dagje klachtenvrij ga ik de uitdaging aan en eet twee weken vegan. Zojuist begonnen met een bord kidneybonen met appel en rozijnen toe.
Ik heb de studie prof. voedingsleer bijna af, als je wilt weten wat echt gezond is PB me ff dan leg ik het uit
(Dat is wat allebei de kampen die jij volgt in ieder geval niet...
)
Bakblik
24-01-2023 om 17:56
https://www.radioviainternet.nl/podcasts/voedingspraat
Interessant, tikje wetenschappelijk, luistervoer. Heb mijn kennis (voeding en diëtetiek gedaan 30 jaar geleden) er aardig mee opgefrist.
Suiker IS geen gif en plantaardig eten kan maar is niet noodzakelijk om gezond te zijn. We zijn tenslotte geboren als alleseters.
Amazooi
24-01-2023 om 18:06
MariaC schreef op 24-01-2023 om 17:47:
[..]
Ik heb de studie prof. voedingsleer bijna af, als je wilt weten wat echt gezond is PB me ff dan leg ik het uit
(Dat is wat allebei de kampen die jij volgt in ieder geval niet...
)
Ik probeer het twee weken om het zeker te weten dat ik de genezing van mijn aandoening niet heb misgelopen. De rest heb ik allemaal gehad.
Amazooi
24-01-2023 om 18:16
Bakblik schreef op 24-01-2023 om 17:56:
https://www.radioviainternet.nl/podcasts/voedingspraat
Interessant, tikje wetenschappelijk, luistervoer. Heb mijn kennis (voeding en diëtetiek gedaan 30 jaar geleden) er aardig mee opgefrist.
Suiker IS geen gif en plantaardig eten kan maar is niet noodzakelijk om gezond te zijn. We zijn tenslotte geboren als alleseters.
Bedankt voor je link. De gedachte achter "suiker is gif" schijnt te zijn dat organen beschadigd raken door hoge bloedglucosespiegels. Ik ken iemand van dichtbij met diabetische neuropathie. Altijd maar voetproblemen.
Bakblik
24-01-2023 om 19:00
Amazooi schreef op 24-01-2023 om 18:16:
[..]
Bedankt voor je link. De gedachte achter "suiker is gif" schijnt te zijn dat organen beschadigd raken door hoge bloedglucosespiegels. Ik ken iemand van dichtbij met diabetische neuropathie. Altijd maar voetproblemen.
Als je geen suikerziekte hebt hoef je daar niet bang voor te zijn. Een keer een hoge suikerspiegel lost je alvleesklier met wat extra insuline goed op.