Huiskamer
Yumi
03-01-2023 om 11:31
Mama-Inge schreef op 03-01-2023 om 09:19:
[..]
Nee, schoonouders komen niet, hadden ze van te voren al gezegd, schoonmoeder is nog herstellende van een zware operatie
Vriendin en haar man komen van de week ergens, maar normaal gesproken belt ze of stuurt een persoonlijk berichtje, nu niets.
En een tante van me belt ook altijd, maar die stuurde gisteravond nog een berichtje dat ze later van de week belt, is ook prima
Zwager en schoonzus zijn afgelopen weekend geweest, maar dat was ook niet echt een denderend bezoek, zwager zit de hele tijd op zijn telefoon en zegt bijna geen woord, heel gezellig (not)
En nee de hele dag thuis met ons gezin was ook niet je van het, ik mag alles zelf doen, niemand die zegt, doe ik wel even voor je. Moet al vragen om hulp en dan word het onder veel gemopper gedaan.
Ik herken je ergernis Mama-Inge, tegenwoordig lijkt alles per app te gaan. Men neemt niet meer de moeite om even te bellen, of je persoonlijk te feliciteren of van iets op de hoogte te stellen. Ik heb mezelf voorgenomen om zo kort mogelijk op een appje te antwoorden, of ik geef geen duidelijk antwoord
Zodat men, als ze echt een antwoord willen weten alsnog mogen bellen. 
Yumi
03-01-2023 om 11:44
stokstaart schreef op 03-01-2023 om 08:09:
Ooh wat vervelend Ikbengek! Beterschap
Ik ben door de bedrijfsarts terug gezet naar 3 dagen 3 uur werken met long covid. Zijn advies max 3x3u.
Gister sprak ik mijn teamleider en ik vroeg of ik niet beter van 9-12 kon komen omdat ik dan wat meer te doen heb en met van 10-13u verveel. Ik moet collega' s aflossen en de koffiepauze is om 9u en moeten er klusjes gedaan worden, als ik om 10u kom kan ik 1 iemand voor de lunch aflossen om 12u.
Hij vond dat niet zo leuk en zeker ook niet handig want tja, ik sta dan boventallig maar als ik er niet ben is er een probleem. Dus als ik tot 12u werk mis je mij als lunch aflos.
Toen zei hij; euhm, kun je dan niet gewoon 4u werken? Van 9-13u?
Ik wees m op de bedrijfsarts en daarop zei hij dat het een advies was dus dat ik prima 4u kon werken.
Ik voel me al zo'n aansteller en met een teamleider als deze word het niet beter.
Ik hoop dat jij hem er toen op hebt gewezen, dat je gaat houden aan het advies van de bedrijfsarts? De volgende keer ook niet meer meedenken over hoe je de uren het best kunt invullen, laat dat aan die teamleider over... dan vraagt hij jou om een gunst om op andere tijden te werken, is toch anders 
Mama-Inge
03-01-2023 om 11:53
Yumi schreef op 03-01-2023 om 11:31:
[..]
Ik herken je ergernis Mama-Inge, tegenwoordig lijkt alles per app te gaan. Men neemt niet meer de moeite om even te bellen, of je persoonlijk te feliciteren of van iets op de hoogte te stellen. Ik heb mezelf voorgenomen om zo kort mogelijk op een appje te antwoorden, of ik geef geen duidelijk antwoord
Zelfs dat niet eens. Schoonmoeder vroeg op Facebook of ik de dag had die ik verwacht had, mijn korte antwoord was dan ook: nee. Wil ze meer weten mag ze bellen
Mijn broer ook niets, ik bel hem elk jaar op zijn verjaardag. Afgelopen jaar was hij aan het mopperen dat ik hem overdag ook wel had kunnen bellen (dan is hij aan het werk en bel ik 's avonds) Maar hij heeft mij (mijn man en onze kinderen ook) nog nooit gebeld voor een verjaardag
Ben er wel klaar mee dat alle sociale contacten altijd vanuit mij moeten komen en dat anderen nooit eens een keer spontaan zelf kunnen reageren naar mij toe
LostJellyfish83
03-01-2023 om 12:00
de wachttijd voor de Eneco app is meer dan een uur?? Wat is dat nou weer voor onzin...
Auwereel
03-01-2023 om 12:35
Ikbengek schreef op 03-01-2023 om 00:07:
Loop al 4 weken te hoesten. Laatste dagen is het erger geworden met als gevolg dat ik tijdens hoestbui moet overgeven en urine laat lopen.
Heb afspraak bij huisarts staan, sinds paar jaar zit er een 2de huisarts bij en die is terughoudend om iets voor te schrijven. Hoop morgen dat ik dus de oude eigen huisarts krijg en dat ik een kuurtje krijg.
O ja... als ik bel kan ik wel vragen om bij bepaalde huisarts te worden ingedeeld maar dat nu helemaal vergeten om te doen.
Is het een zware kriebelhoest of voel je ook wat zitten bij je keel? Hoest kan zoveel oorzaken hebben... Terughoudend met voorschrijven is nog daar aan toe, terughoudend met onderzoek is niet goed met zo'n hoest.
stokstaart
03-01-2023 om 12:37
Yumi schreef op 03-01-2023 om 11:44:
[..]
Ik hoop dat jij hem er toen op hebt gewezen, dat je gaat houden aan het advies van de bedrijfsarts? De volgende keer ook niet meer meedenken over hoe je de uren het best kunt invullen, laat dat aan die teamleider over... dan vraagt hij jou om een gunst om op andere tijden te werken, is toch anders
Ja zeker. Maar ik voel me al een aansteller en dit helpt gewoon niet. En hij weet dat ook. Hij weet de reden dat ik het onwijs lastig vind om te minderen in uren. Dus eigenlijk ben ik best boos.
Herfstappeltaart
03-01-2023 om 13:00
Yumi schreef op 03-01-2023 om 11:31:
[..]
Ik heb daar nu juist helemaal geen moeite mee. Ik heb vaak helemaal geen zin in een telefoongesprek. Appjes zijn prima. Er wordt aan je gedacht, een korte mededeling of zomaar een grapje of foto. Niks mis mee wat mij betreft.
Regendrup.
03-01-2023 om 13:06
Herfstappeltaart schreef op 03-01-2023 om 13:00:
[..]
Ik heb daar nu juist helemaal geen moeite mee. Ik heb vaak helemaal geen zin in een telefoongesprek. Appjes zijn prima. Er wordt aan je gedacht, een korte mededeling of zomaar een grapje of foto. Niks mis mee wat mij betreft.
Haha ik precies hetzelfde. Bel zelf ook praktisch nooit.
LostJellyfish83
03-01-2023 om 13:07
Regendrup. schreef op 03-01-2023 om 13:06:
[..]
Haha ik precies hetzelfde. Bel zelf ook praktisch nooit.
Ik ook niet, ik hou van appjes 😁
Auwereel
03-01-2023 om 13:08
Een heel klein irritatiefactortje, maar toch. Bestel 2 dingen bij Bol, allebei vandaag besteld voor 23:59, morgen in huis. Behalve dan dat het waarschijnlijk overmorgen wordt voor 1 van die dingen, de andere komt wel morgen aan. Dus nu moet ik 2 dagen achter mijn voordeur in de aanslag moet zitten om die pakjes op te vangen.
Zilver_gray
03-01-2023 om 13:09
Laat ik dan ook een duit in het "app zakje" doen; ik heb liever contact via de app dan uitleggen in een telefoongesprek hoe het met me gaat (de laatste tijd ronduit kut, mischien daarom)
Herfstappeltaart
03-01-2023 om 13:14
Zilver_gray schreef op 03-01-2023 om 13:09:
Laat ik dan ook een duit in het "app zakje" doen; ik heb liever contact via de app dan uitleggen in een telefoongesprek hoe het met me gaat (de laatste tijd ronduit kut, mischien daarom)
LostJellyfish83
03-01-2023 om 13:17
Auwereel schreef op 03-01-2023 om 13:08:
Een heel klein irritatiefactortje, maar toch. Bestel 2 dingen bij Bol, allebei vandaag besteld voor 23:59, morgen in huis. Behalve dan dat het waarschijnlijk overmorgen wordt voor 1 van die dingen, de andere komt wel morgen aan. Dus nu moet ik 2 dagen achter mijn voordeur in de aanslag moet zitten om die pakjes op te vangen.
Daar snap ik ook nooit iets van. Zo zit ik nu twee dagen te wachten op een pakketje van LEGO. In 1x besteld, maar wordt in 2 dagen geleverd. Waarom?? Daar zouden ze wat aan moeten doen.
Auwereel
03-01-2023 om 13:34
Mug schreef op 03-01-2023 om 13:17:
[..]
Daar snap ik ook nooit iets van. Zo zit ik nu twee dagen te wachten op een pakketje van LEGO. In 1x besteld, maar wordt in 2 dagen geleverd. Waarom?? Daar zouden ze wat aan moeten doen.
Ik heb nog twee leveranciers, dat snap ik nog een beetje al vind ik het nog vervelend. Maar 2 pakjes lego, dat klinkt als dezelfde leverancier.