Huiskamer
Mama-Inge
02-01-2023 om 19:18
Niet echt een ergernis
Maar niet leuk.
Normaal wordt ik op mijn verjaardag door verschillende mensen gebeld, nu alleen mijn vader die gebeld heeft.
Schoonmoeder die op Facebook vraagt of ik een leuke dag heb gehad, nou nee, geen visite, bel dan gewoon even
Treurniet
02-01-2023 om 21:17
Mama-Inge schreef op 02-01-2023 om 19:18:
Niet echt een ergernis
Maar niet leuk.
Normaal wordt ik op mijn verjaardag door verschillende mensen gebeld, nu alleen mijn vader die gebeld heeft.
Schoonmoeder die op Facebook vraagt of ik een leuke dag heb gehad, nou nee, geen visite, bel dan gewoon even
Dan bel je haar toch even.
Mama-Inge
02-01-2023 om 23:10
Treurniet schreef op 02-01-2023 om 21:17:
[..]
Dan bel je haar toch even.
Nee. En het is niet alleen zij die niet gebeld heeft, ga niet er achter aan bellen want vergeten zijn ze het niet, meer dan berichtjes op Facebook kon er niet af, zo onpersoonlijk
Poezie
02-01-2023 om 23:23
Mama-Inge schreef op 02-01-2023 om 23:10:
[..]
Nee. En het is niet alleen zij die niet gebeld heeft, ga niet er achter aan bellen want vergeten zijn ze het niet, meer dan berichtjes op Facebook kon er niet af, zo onpersoonlijk
Misschien verwachten ze nog een uitnodiging voor een feestje?
Ikbengek
03-01-2023 om 00:07
Loop al 4 weken te hoesten. Laatste dagen is het erger geworden met als gevolg dat ik tijdens hoestbui moet overgeven en urine laat lopen.
Heb afspraak bij huisarts staan, sinds paar jaar zit er een 2de huisarts bij en die is terughoudend om iets voor te schrijven. Hoop morgen dat ik dus de oude eigen huisarts krijg en dat ik een kuurtje krijg.
O ja... als ik bel kan ik wel vragen om bij bepaalde huisarts te worden ingedeeld maar dat nu helemaal vergeten om te doen.
stokstaart
03-01-2023 om 08:09
Ooh wat vervelend Ikbengek! Beterschap
Ik ben door de bedrijfsarts terug gezet naar 3 dagen 3 uur werken met long covid. Zijn advies max 3x3u.
Gister sprak ik mijn teamleider en ik vroeg of ik niet beter van 9-12 kon komen omdat ik dan wat meer te doen heb en met van 10-13u verveel. Ik moet collega' s aflossen en de koffiepauze is om 9u en moeten er klusjes gedaan worden, als ik om 10u kom kan ik 1 iemand voor de lunch aflossen om 12u.
Hij vond dat niet zo leuk en zeker ook niet handig want tja, ik sta dan boventallig maar als ik er niet ben is er een probleem. Dus als ik tot 12u werk mis je mij als lunch aflos.
Toen zei hij; euhm, kun je dan niet gewoon 4u werken? Van 9-13u?
Ik wees m op de bedrijfsarts en daarop zei hij dat het een advies was dus dat ik prima 4u kon werken.
Ik voel me al zo'n aansteller en met een teamleider als deze word het niet beter. 
afrodite05
03-01-2023 om 08:09
Mama-Inge schreef op 02-01-2023 om 19:18:
Niet echt een ergernis
Maar niet leuk.
Ik snap je wel, alleen berichtjes op Facebook en evt whatsapp voelen vaak zo makkelijk en onpersoonlijk, alsof iemand geen moeite voor je wil doen. Vooral omdat het dan lijkt alsof ze alleen aan je denken door de reminder op Facebook en van je (naaste) familie hoop je toch meer. Ik tenminste wel. Een kaartje sturen of een belletje voelt voor mij al alsof mensen meer moeite voor me willen doen. Maar dat gebeurt tegenwoordig steeds minder, jammer vind ik dat, dus ik kan me je ergernis/teleurstelling goed voorstellen. Iemand feliciteren kan ook zonder dat je uitgenodigd wordt. Ik hoop dat je met je gezin wel een fijne dag hebt gehad.
afrodite05
03-01-2023 om 08:19
Ik erger me de laatste tijd aan mijn vader en ondat dat niet echt eerlijk is, erger ik me aan mijzelf. Hij zit in een verzorgingshuis en vergeet heel veel, doet bozig en is negatief over vrijwel alles. Hij vergeet dat mijn moeder (dagelijks, soms meermaals per dag) op bezoek komt, dat wij op bezoek komen. Als ik er ben, heeft hij telkens een slechte dag/slecht moment, dus dan zegt hij niets en kunnen we geen contact hebben. Wachten tot hij een goede dag/goed moment heeft is geen optie ivm reistijd, dan kan de bui alweer omgeslagen zijn tegen de tijd dat ik er ben. Dus dan is hij boos, want ik kom in zijn beleving nooit, m'n moeder komt nooit en gaat zelfs vreemd volgens hem. Hij heeft veel waanideeën. En ik vind het zo oneerlijk vooral naar mijn moeder toe, ze doet zo veel moeite voor hem maar krijgt alleen een bak ellende over zich heen elke keer. En ik nu ook steeds vaker. Maar ja, hij kan er niets aan doen, dat is zijn ziekte... Dus we kunnen er niets mee. Onszelf beschermen door minder vaak te gaan is ook geen optie, want het is sneu om hem alleen te laten zitten als hij net wel helder is. Moeilijke situatie dus.
Ikbengek
03-01-2023 om 08:22
stokstaart schreef op 03-01-2023 om 08:09:
Ooh wat vervelend Ikbengek! Beterschap
Ik ben door de bedrijfsarts terug gezet naar 3 dagen 3 uur werken met long covid. Zijn advies max 3x3u.
Gister sprak ik mijn teamleider en ik vroeg of ik niet beter van 9-12 kon komen omdat ik dan wat meer te doen heb en met van 10-13u verveel. Ik moet collega' s aflossen en de koffiepauze is om 9u en moeten er klusjes gedaan worden, als ik om 10u kom kan ik 1 iemand voor de lunch aflossen om 12u.
Hij vond dat niet zo leuk en zeker ook niet handig want tja, ik sta dan boventallig maar als ik er niet ben is er een probleem. Dus als ik tot 12u werk mis je mij als lunch aflos.
Toen zei hij; euhm, kun je dan niet gewoon 4u werken? Van 9-13u?
Ik wees m op de bedrijfsarts en daarop zei hij dat het een advies was dus dat ik prima 4u kon werken.
Ik voel me al zo'n aansteller en met een teamleider als deze word het niet beter.
Bedrijfsarts geeft niet voor niks 3x3 uur aan! Beter nu pas op de plaats en te snel terug komen en dan weer een terugval krijgen.
NippyDunlin42
03-01-2023 om 08:34
Ikbengek schreef op 03-01-2023 om 08:22:
[..]
Bedrijfsarts geeft niet voor niks 3x3 uur aan! Beter nu pas op de plaats en te snel terug komen en dan weer een terugval krijgen.
Irritante teamleider hoor! Jij werkt in de zorg neem ik aan? Zorg goed voor jezelf hoor.
Mama-Inge
03-01-2023 om 09:19
Poezie schreef op 02-01-2023 om 23:23:
[..]
Misschien verwachten ze nog een uitnodiging voor een feestje?
Nee, schoonouders komen niet, hadden ze van te voren al gezegd, schoonmoeder is nog herstellende van een zware operatie
Vriendin en haar man komen van de week ergens, maar normaal gesproken belt ze of stuurt een persoonlijk berichtje, nu niets.
En een tante van me belt ook altijd, maar die stuurde gisteravond nog een berichtje dat ze later van de week belt, is ook prima
Zwager en schoonzus zijn afgelopen weekend geweest, maar dat was ook niet echt een denderend bezoek, zwager zit de hele tijd op zijn telefoon en zegt bijna geen woord, heel gezellig (not)
En nee de hele dag thuis met ons gezin was ook niet je van het, ik mag alles zelf doen, niemand die zegt, doe ik wel even voor je. Moet al vragen om hulp en dan word het onder veel gemopper gedaan.
stokstaart
03-01-2023 om 09:22
Elaine68 schreef op 03-01-2023 om 08:34:
[..]
Irritante teamleider hoor! Jij werkt in de zorg neem ik aan? Zorg goed voor jezelf hoor.
Haha ja idd. Ziekenhuis.
andere ergernis, drukke trein en iemand die veel te dicht in mijn aura staat. Ik word daar heel onrustig van en heb de neiging ergens anders te gaan zitten
Evaluna
03-01-2023 om 09:28
Ik stoor me aan ex, die in het midden laat hangen wanneer ik de kinderen op kan halen. Eerder zei hij zich niet aan de beschikking te zullen gaan houden en niet thuis te zijn. Het is een dag rijden, dus ik wil het wel weten, maar ook het vuurtje voor discussie niet aanwakkeren. Misschien was het een loos dreigement.
Dochter heeft het niet haar zin bij hem, laat hem zijn eigen grillen even vergeten en een leuke vakantie ervan maken.
En ik begin morgen bij een nieuwe werkgever, spannend !!!
Genoeg om vandaag een beetje traag te zijn, ik kom nog niet opgestart.