Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Fruitesse schreef op 03-10-2022 om 15:20:

[..]

Voor die taxi:

Nou inderdaad 

Net door kind gebeld dat de taxi er eindelijk is.

Hij zit soms ook meer dan een uur in de taxi, want dan moeten ze weet ik veel waarheen om nog andere kinderen op te halen of weg te brengen 

Denk je dat je het goed geregeld hebt, maar man, man wat een ellende 

Ik zo geen zin heb in dat filmavondje, maarja opgezet door enthousiaste vrijwilligers die ik niet wil teleurstellen.

Mama-Inge schreef op 03-10-2022 om 15:24:

[..]

Nou inderdaad

Net door kind gebeld dat de taxi er eindelijk is.

Hij zit soms ook meer dan een uur in de taxi, want dan moeten ze weet ik veel waarheen om nog andere kinderen op te halen of weg te brengen

Denk je dat je het goed geregeld hebt, maar man, man wat een ellende

Kan helemaal met je meevoelen. Hier een kind gehad dat door omstandigheden een jaar gebruik heeft gemaakt van leerlingenvervoer.  Wat een aaneenschakeling van fouten,  vreemde "oplossingen" en starre regels. 

Inmiddels fietst kind al 2 jaar weer zelf naar school maar man man man wat een ellende hebben we gehad met die busjes. 

Is het bij jouw kind voor altijd dat hij met een busje moet?  Dan wens ik je veel sterkte want ik heb niet het idee dat er meer geld gaat komen om het leerlingenvervoer beter te maken. 

Zusterclivia schreef op 03-10-2022 om 11:56:

[..]

Ah, zo. En is er eentje dan een videodeurbel of zo?

[..]

Ja, maar dan is het logisch. Twee huishoudens, dus 2 deurbellen.

Nee, een draadloze. Als ik dan naar zolder ga neem ik de ontvanger mee, anders hoor ik de bel niet. Die andere is nog een gewone htk bel

Bakblik schreef op 03-10-2022 om 15:49:

[..]

Kan helemaal met je meevoelen. Hier een kind gehad dat door omstandigheden een jaar gebruik heeft gemaakt van leerlingenvervoer. Wat een aaneenschakeling van fouten, vreemde "oplossingen" en starre regels.

Inmiddels fietst kind al 2 jaar weer zelf naar school maar man man man wat een ellende hebben we gehad met die busjes.

Is het bij jouw kind voor altijd dat hij met een busje moet? Dan wens ik je veel sterkte want ik heb niet het idee dat er meer geld gaat komen om het leerlingenvervoer beter te maken.

Het is in ieder geval dit schooljaar, maar ik hoop dat hij volgend schooljaar ook zelfstandig kan fietsen.

Net de taxi centrale geprobeerd te bellen, maar je word van het kastje naar de muur gestuurd . Dat ze iets te laat zijn, prima, dat hebben we er bij kind inmiddels wel in, dus niet gelijk bellen als er uit school geen taxi staat, maar even 5 a 10 minuten wachten, wat nu dus een kwartier was. En dat hij dan na nog een kwartier weer belt en dan nog langer moet wachten is niet normaal 

De chauffeur was ook nog gepikeerd omdat kind niet bij de weg stond  maar binnen was. Zijn mentor had hem mee genomen en geef haar groot gelijk. Kind heeft ASS en word behoorlijk onrustig in zulke situaties

Mama-Inge schreef op 03-10-2022 om 16:15:

[..]

Het is in ieder geval dit schooljaar, maar ik hoop dat hij volgend schooljaar ook zelfstandig kan fietsen.

Net de taxi centrale geprobeerd te bellen, maar je word van het kastje naar de muur gestuurd . Dat ze iets te laat zijn, prima, dat hebben we er bij kind inmiddels wel in, dus niet gelijk bellen als er uit school geen taxi staat, maar even 5 a 10 minuten wachten, wat nu dus een kwartier was. En dat hij dan na nog een kwartier weer belt en dan nog langer moet wachten is niet normaal

De chauffeur was ook nog gepikeerd omdat kind niet bij de weg stond maar binnen was. Zijn mentor had hem mee genomen en geef haar groot gelijk. Kind heeft ASS en word behoorlijk onrustig in zulke situaties

A Helder.  Ik hoop voor jullie ook dat kind volgens jaar kan fietsen,  dat geeft zoveel meer vrijheid voor hem maar ook voor jou. 

Ik had hier een keer een ziedende chauffeur aan de telefoon dat hij weg ging als kind niet binnen 3 minuten instapte.  Nou nee, hij heeft les tot 14.25 en het is nu 14.19 en hij kan niet tijdloos van 3 hoog naar de hoofdingang dus u zult even moeten wachten. Ja oké maar om 14.30 ga ik echt weg riep hij toen. 

Daarna heb ik de telefoon gepakt en heb alle dagen de ophaalt op school 5 minuten later gezet, alsof de school de lestijden had veranderd. Dat gaf zoon oven wat ruimte om zonder stress natte de taxi te lopen. Bijkomend voordeel was dat de stoet fietsers die de eenrichtingsverkeer straat door fietste de taxi nog wat langer ophield waardoor  en taxi elkaar vaker op het juiste moment troffen op de afgesproken plek. 🤣😂

Zusterclivia schreef op 03-10-2022 om 14:53:

[..]

Maar dan zitten ze niet naast elkaar.

Jawel hoor

Dat ik nog steeds koppijn heb. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-10-2022 om 17:56

de hele dag hoofdpijn, hoesten, niet helemaal fit. 2 x getest en 2 x negatief. Straks nog maar een paar testen halen en iets voor het hoesten. Bah. 

Friezinnetje schreef op 03-10-2022 om 17:56:

de hele dag hoofdpijn, hoesten, niet helemaal fit. 2 x getest en 2 x negatief. Straks nog maar een paar testen halen en iets voor het hoesten. Bah.

Ik zou iets halen tégen het hoesten, meer hoesten hoeft van mij niet. Ik hoest al genoeg. Ik heb iets met noscapine laten halen en dat lijkt wat te doen.  Ik hoest niet meer continue.

Aan een opmerking van een collega. 
Je hebt echt werkelijk geen idee!

Friezinnetje schreef op 03-10-2022 om 17:56:

Ik hoor het echt veel nu!

Beterschap voor jou en alle andere zieken.

Mijn wasgoed was in de wasmachine gezellig samen in het dekbed gekropen en daar helemaal in vast gedraaid. Ik kreeg het er bijna niet uit elkaar, en daarna moest het weer terug om opnieuw te spoelen en centrifugeren, want er zat nog allemaal zeep in.

Rondstruiner schreef op 03-10-2022 om 18:37:

Mijn wasgoed was in de wasmachine gezellig samen in het dekbed gekropen en daar helemaal in vast gedraaid. Ik kreeg het er bijna niet uit elkaar, en daarna moest het weer terug om opnieuw te spoelen en centrifugeren, want er zat nog allemaal zeep in.

Die had ik van de week, zo naar. Ik heb een goeie tip: losse knoop leggen in de dekbedhoes. Gaat dan tijdens het wassen wat strakker en voorkomt het vullen van de dekbedhoes en het bonken van je machine tijdens centrifugeren.

Meestal gaat het goed, heel soms niet en dat is dan precies op de dag dat je je al niet zo lekker voelt en de volgende ochtend corona blijkt te hebben. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-10-2022 om 19:01

Rondstruiner schreef op 03-10-2022 om 18:34:

[..]

Ik hoor het echt veel nu!

Beterschap voor jou en alle andere zieken.

ja ik ook. Heeb nog weer een test gehaald, die ga ik zo nog even doen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.