Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

JtM

JtM

23-08-2022 om 16:23 Topicstarter

Auw, ik stoot net super hard mijn kleine teen waardoor de gellak eraf ligt en het voelt alsof mn nagel los zit  

Het is in mijn hoofd al 2 dagen moeilijk moeilijk moeilijk. Ik kan niet eens kiezen of ik mijn lange nagels met afgebladderde nagellak af moet knippen of opnieuw moet lakken. Want het moet in dezelfde kleur als mijn teennagels en die kleur is bijna op en stroperig. Alles weer opnieuw vind ik nu een enooorme klus en ik heb niet echt een kleur die ik mooi vind. 

Even naar de stad voor een nieuw flesje is ook moeilijk moeilijk moeilijk want dan moet ik mn banden oppompen, (welgeteld 2 min werk) een gezicht erop schilderen (ook weer 3 min werk) en met die afgebladderde nagels wil je ook de deur niet uit.

En hetzelfde geld voor mijn tuin, koken, opruimen, mn haren wassen (dik en pluizerig dus een heel ritueel) en mn administratie doen (digitaal met een aantal tussenstappen).
En ik moet het allemaal echt doen want donderdag gaan we al op tijd naar de plassen. 

Dus ook nog bijscheren endezo. Ik kan me er maar niet toe zetten omdat alles in mijn hoofd nu een hindernissenloop is. Dus zie ik de bui al hangen, op het laatste moment mezelf een ongeluk haasten. Ik zat al een beetje zo in elkaar door mijn add maar nu in de overgang is het 2.0. Ik voel me gestressed en opgejaagd en baal enorm van mezelf. 

Ow, en waar ik me wel toe kon (moest) zetten eindigde in een ramp. Tuin moest echt wat water want alles hing slap. Dus tuinslang aan mijn keukenkraan geklikt, zo'n hoge, nog geen 2 jaar oud,  die al wat losjes leek. Brak de kraan af, bleek een en al plastic. Woningbouw gebeld, kan pas volgende week woensdag dus tot die tijd geen water in mn keuken. Gelukkig paste de aansluiting op het fonteintje in de wc. 

Met wat gepuzzel, doek om de aansluiting geknoopt waar het alle kanten uitspoot en een snijplank waardoor de stoffen slang in het wasbakje bleef zodat er geen plas in mijn wc ontstond, kon ik dan eindelijk mijn tuin bewateren. Waar ik vervolgens door een kudde wespen belaagd werd. 

Ik vind het bijna niet meer leuk.

mijn man is nog niet thuis en oudste moet naar training. Schiet nou eens op!

Bakblik schreef op 23-08-2022 om 11:04:

Dames dank.
Helemaal open is dan misschien niet zo verstandig (ik slaap licht en ben echt wel wakker als er iemand binnen komt op die manier) en ontmoeting met een inbreker lijkt mij ook niet echt fijn.
Ga in ieder geval de discussie over de ventilatie kier nog eens aan. Dat zijn 2 grendels boven elkaar en een haakje op de onderste dorpel. Dat zou toch wel moeten kunnen.

Je schroeft er een traliehekje tegenaan met schroeven die maar één kant op kunnen worden gedraaid.

Ik vind dat er bij Bol zulk idiote prijzen worden gevraagd voor een bol katoen, en dat dat dan nieteens zuiver katoen is maar katoen met acryl. Ik moet geen acryl want dat kan je niet heet wassen.

Ik had haast ergens anders iets gekocht maar zag nog net op tijd dat er "20% textiel" in zat. En nu hangt alles ervan af waar dat "textiel" dan uit bestaat maar dat staat er niet bij. Dus gaat het niet door.

Ik heb inmiddels mijn hele huis doorgespit op zoek naar restjes en vind 125 gram in verschillende kleurtjes dus daar kan ik nog wel even mee door.

Zilver_gray schreef op 21-08-2022 om 20:42:

[..]

Wat erg voor de kinderen!

Die vrouw ging zo op in haar eigen verdriet dat ze misschien niet in staat was haar kinderen te steunen.

Mijn schoonzusje is toen ook uit huis geplaatst. Het ging gewoon niet meer samen. 
Onlangs is sz met ASS gediagnosticeerd en ze zegt: mama moet dat haast ook hebben, anders kan ik haar gedragingen niet verklaren. Het zou best kunnen idd. 

Dutchgirly schreef op 21-08-2022 om 22:54:

Mijn elektrische fiets is vandaag gestolen. Daar ben ik heel erg geïrriteerd over 😡. Dat gaat me heel veel geld kosten, omdat iemand anders vond dat hij zich mijn eigendom mocht toe-eigenen. Ik kan daar echt niet tegen dat iemand zoiets doet. Ik moest ook nog 4 km naar huis lopen. Grrr.

Ah nee! Wat rot! 
Is ie verzekerd? 

SombraOnline schreef op 23-08-2022 om 08:49:

Een collega heeft donderdag een uitvaart en wil daar uiteraard graag heen, maar omdat de uitvaart vroeg begint, wil ze donderdag vrij.
Of ze even een kopie van de rouwkaart in wil leveren. Pardon? Zijn ze wel helemaal lekker hier? Het is nou niet alsof ze elke week een uitvaart heeft of zo. Dit is denk ik zelfs de eerste keer in de tijd dat we samenwerken.
Ik ben ZÓ blij dat ik hier wegga.

Ik krijg niet eens altijd een rouwkaart 🤷🏼‍♀️.

redbulletje schreef op 23-08-2022 om 09:31:

[..]

Ik begreep juist dat ze een kind meenemen, die door dat raampje duwen en de voordeur laten openmaken. De Poolse methode werd dat genoemd een aantal jaar geleden. Ik laat mijn badkamer raam dus niet meer open.

Ik laat hem altijd open. Gaat naar binnen open maar zit een hor voor en 3,5m hoog in de gevel, geen vensterbank. Dat zou echt wel opvallen. 

rionyriony schreef op 23-08-2022 om 18:20:

Ik had haast ergens anders iets gekocht maar zag nog net op tijd dat er "20% textiel" in zat. En nu hangt alles ervan af waar dat "textiel" dan uit bestaat maar dat staat er niet bij. Dus gaat het niet door.

Ik heb inmiddels mijn hele huis doorgespit op zoek naar restjes en vind 125 gram in verschillende kleurtjes dus daar kan ik nog wel even mee door.

Ik heb pas nog bij deze shop verschillende kleuren haakkatoen besteld voor een woondeken. Per bol 0,85 en puur katoen. Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, zo niet halen de mods hem wel weg en kan het per pb.

DROPS Loves You 8 - Geweldige prijs - 19 prachtige kleuren (lindehobby.nl)

noas_1993 schreef op 23-08-2022 om 10:14:

Zal je net zien, is mijn collega een week vrij en dan wordt het druk.
Ik word er gewoon een beetje gestresst van..

1 van de afspraken die wij hebben moeten plannen was met 10(!!) man
Iets met zorgen vanwege een kind.. moeder en kind zijn daar dus o.a. bij aanwezig.
Maar agenda's zitten ook bomvol tegenwoordig, zie iedereen dus maar bij elkaar te krijgen..

We zijn tot een datum gekomen, moeder zegt af omdat ze moet
werken. Of we dus ''even'' een nieuwe datum kunnen plannen, het liefst nog volgende maand.

Hallo, het gaat om je kind!

Pff, hebben wij op school ook vaak. Multidisciplinair overleg met leerling, ouders, mentor, begeleider, Leco, ambulant begeleider, mensen van ggz soms, LPA… En vaak dat de ouders dan afzeggen… 

rionyriony schreef op 23-08-2022 om 18:20:

Waarom niet gewoon bij een garenzaak bestellen? 

Ik heb zo’n leuk patroon gevonden maar dat wordt echt een monsterklus als ik ook echt alle onderdelen ga haken (een octopus met op alle acht armen iets van 50 zuignapjes 😅). 

Ik heb helemaal niets hartigs in huis. Geen chipjes, zelfs geen kaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.