Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Een collega heeft donderdag een uitvaart en wil daar uiteraard graag heen, maar omdat de uitvaart vroeg begint, wil ze donderdag vrij.
Of ze even een kopie van de rouwkaart in wil leveren. Pardon? Zijn ze wel helemaal lekker hier? Het is nou niet alsof ze elke week een uitvaart heeft of zo. Dit is denk ik zelfs de eerste keer in de tijd dat we samenwerken.
Ik ben ZÓ blij dat ik hier wegga.

bij mij is er dus weleens ingebroken door zo'n bizar klein raampje. Vraag me serieus af wat voor slangenmens dat is geweest 😳
Maar het raampje zat dicht, dus hij moest het eerst openbreken. Dus als ze willen doen ze het toch wel, open of dicht.

Maar ik weet niet of dat een argument is waar je wat aan hebt

Bakblik schreef op 23-08-2022 om 08:19:

Aan mijn man.
In theorie heeft hij gelijk. Het badkamerraam dat open staat in de nacht zou een toegang tot ons huis kunnen zijn voor een inbreker.
Als je een buitenstaande kliko onder het raam zet kan je (als hele lange man) de handen op het raamkozijn leggen en jezelf optrekken om door het raam naar binnen te klimmen.
In de praktijk zie ik het niet gebeuren. Raamopening is 30×60 cm en als ik kijk naar het postuur van de gemiddelde man zitten de meesten helemaal klem als ze de schouders naar binnen proberen te wurmen. Ik denk dat ik wel wakker ben voordat er überhaupt iemand heeft kunnen beginnen met klimmen, die kliko maakt al zoveel lawaai daar word ik echt wakker van.
Dat open raam zorgt in deze nachten nog voor een beetje ventilatie.
Kom op laat dat raam open.

Wij hebben met deze hitte ook alle klepraampjes boven open staan. Er zitten wel van die horretjes in met klittenband rondom geplakt. Dus als daar iemand binnen probeert te komen hoor ik scheurrrrrrr. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

23-08-2022 om 09:28

ik zag een keer een filmpje: die inbreker kon door een raampje zo klein als een stoeptegel. 

Dus je man heeft gelijk...sorry 

Lollypopje schreef op 23-08-2022 om 08:50:

bij mij is er dus weleens ingebroken door zo'n bizar klein raampje. Vraag me serieus af wat voor slangenmens dat is geweest 😳
Maar het raampje zat dicht, dus hij moest het eerst openbreken. Dus als ze willen doen ze het toch wel, open of dicht.

Gebruiken ze kinderen voor. Na een inbraak door keukenraampje en diefstal van auto stond op mijn aanrechtblad de afdruk van een kleine schoen. Kind gaat dan in huis opzoek naar sleutels.

Bakblik schreef op 23-08-2022 om 08:19:

Aan mijn man.
In theorie heeft hij gelijk. Het badkamerraam dat open staat in de nacht zou een toegang tot ons huis kunnen zijn voor een inbreker.
Als je een buitenstaande kliko onder het raam zet kan je (als hele lange man) de handen op het raamkozijn leggen en jezelf optrekken om door het raam naar binnen te klimmen.
In de praktijk zie ik het niet gebeuren. Raamopening is 30×60 cm en als ik kijk naar het postuur van de gemiddelde man zitten de meesten helemaal klem als ze de schouders naar binnen proberen te wurmen. Ik denk dat ik wel wakker ben voordat er überhaupt iemand heeft kunnen beginnen met klimmen, die kliko maakt al zoveel lawaai daar word ik echt wakker van.
Dat open raam zorgt in deze nachten nog voor een beetje ventilatie.
Kom op laat dat raam open.

Ik begreep juist dat ze een kind meenemen, die door dat raampje duwen en de voordeur laten openmaken. De Poolse methode werd dat genoemd een aantal jaar geleden. Ik laat mijn badkamer raam dus niet meer open.

Mug schreef op 23-08-2022 om 09:28:

ik zag een keer een filmpje: die inbreker kon door een raampje zo klein als een stoeptegel.

Dus je man heeft gelijk...sorry

Ik durf mijn badkamerraampje ook niet open te laten. Je hebt ook hele tengere jonge jongens die er makkelijk door kunnen. Niet alle mannen zijn breed, zeker de jonkies niet.

Ik laat alleen het raam bij het hoofd van mijn bed open, als daar iemand alleen al onder loopt word ik al wakker.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

23-08-2022 om 09:58

Rondstruiner schreef op 23-08-2022 om 09:49:

[..]

Ik durf mijn badkamerraampje ook niet open te laten. Je hebt ook hele tengere jonge jongens die er makkelijk door kunnen. Niet alle mannen zijn breed, zeker de jonkies niet.

Ik laat alleen het raam bij het hoofd van mijn bed open, als daar iemand alleen al onder loopt word ik al wakker.

Bij mij is ook alleen het raam in de slaapkamer open. De rest echt niet. 

Het is weleens jammer, want anders kon de boel een beetje doorwaaien,  maar er wordt hier best regelmatig ingebroken in de buurt. Als ze echt binnen willen tikken ze zo een raam in natuurlijk,  maar ze gaan toch altijd eerst voor de makkelijkste optie lijkt mij. 

Mug schreef op 23-08-2022 om 09:58:

[..]

Bij mij is ook alleen het raam in de slaapkamer open. De rest echt niet.

Het is weleens jammer, want anders kon de boel een beetje doorwaaien, maar er wordt hier best regelmatig ingebroken in de buurt. Als ze echt binnen willen tikken ze zo een raam in natuurlijk, maar ze gaan toch altijd eerst voor de makkelijkste optie lijkt mij.

Dus even naar de bouwmarkt/DHZ-winkel en van die stangen ervoor schroeven..

Ik erger mijzelf aan mijzelf  .
Zo naar de sportschool en ik heb helemaal geen zin.
Vorige week was de airco daar stuk en was het waanzinnig warm. Hopelijk doet ie het vandaag weer. 

Zal je net zien, is mijn collega een week vrij en dan wordt het druk.
Ik word er gewoon een beetje gestresst van..

1 van de afspraken die wij hebben moeten plannen was met 10(!!) man
Iets met zorgen vanwege een kind.. moeder en kind zijn daar dus o.a. bij aanwezig.
Maar agenda's zitten ook bomvol tegenwoordig, zie iedereen dus maar bij elkaar te krijgen..

We zijn tot een datum gekomen, moeder zegt af omdat ze moet
werken. Of we dus ''even'' een nieuwe datum kunnen plannen, het liefst nog volgende maand.

Hallo, het gaat om je kind!

Rondstruiner schreef op 23-08-2022 om 09:49:

[..]

Ik laat hier eigenlijk alles open staan in de nacht. Raampje van badkamer (zo’n smal hoog raam) en die van de slaapkamers. Allemaal op de kiepstand. Maar goed, ik ga ook de deur wel uit zonder de voordeur op slot te doen en de achterdeur is ook regelmatig van het slot als ik dochter even wegbreng naar school. De poort en de garage zijn ook regelmatig van het slot. Er wordt wel eens ingebroken hier, maar dat was heel specifiek bij Hindoestaanse gezinnen allemaal. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in mijn wijk en sowieso niet in mijn stad. Heel naïef, I know. 

Dames dank. 
Helemaal open is dan misschien niet zo verstandig (ik slaap licht en ben echt wel wakker als er iemand binnen komt op die manier) en ontmoeting met een inbreker lijkt mij ook niet echt fijn. 
Ga in ieder geval de discussie over de ventilatie kier nog eens aan.  Dat zijn 2 grendels boven elkaar en een haakje op de onderste dorpel. Dat zou toch wel moeten kunnen. 

oudmaarnognietkoud schreef op 23-08-2022 om 10:06:

Ik erger mijzelf aan mijzelf .
Zo naar de sportschool en ik heb helemaal geen zin.
Vorige week was de airco daar stuk en was het waanzinnig warm. Hopelijk doet ie het vandaag weer.

Hier hetzelfde maar dan met het zwembad.

Niet vooruit te branden.

Lollypopje schreef op 23-08-2022 om 08:50:

Wat ik wel eens heb gehoord is dat ze ( de boeven) een kind door het raam laten zakken die dan de voordeur of een ander raam of deur open doet.

Wij hadden in onze kelder ( flat) van die kleine luchtgaten met een rooster waar geen mens door kan maar toch waren er scooters en motors gestolen.  Nu zit er een soort tralie voor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.