Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


De doktersassistente die al maanden slecht telefonisch bereikbaar is. En duidelijk niet noteert dat ik graag voor 2 maanden medicijnen wil en niet voor 3 weken

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2022 om 15:20:

[..]

Jammer. Ik gooi een restje geraspte kaas meestal gelijk in de vriezer.

Nou je het zegt, ik meestal ook.

Treurniet schreef op 17-08-2022 om 20:22:

De doktersassistente die al maanden slecht telefonisch bereikbaar is. En duidelijk niet noteert dat ik graag voor 2 maanden medicijnen wil en niet voor 3 weken

Wordt dat nog gedaan? Ik krijg het meeste maar voor 1 maand tegelijk mee, verzekeringskwestie. 

wild-flower schreef op 17-08-2022 om 15:43:

[..]

Heb ik ook , al 2 weken nu

Klinkt niet goed.

Ik heb geen zin in de Tina Turner film. Misschien kijk ik een klein stukje en zap dan maar weg.

PS: is toch leuker dan ik dacht. Blijf nog even plakken.

Zilver_gray schreef op 17-08-2022 om 20:16:

[..]

Dat is echt om te janken! Ben stiekem nieuwsgierig over welke bedrijf het gaat 🤔

Ik heb je een pb gestuurd 😊

Poezie schreef op 17-08-2022 om 20:30:

[..]

Ik heb je een pb gestuurd 😊

Thnks! Pb terug 😉

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 20:23:

[..]

Wordt dat nog gedaan? Ik krijg het meeste maar voor 1 maand tegelijk mee, verzekeringskwestie.

Oke

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 20:23:

[..]

Wordt dat nog gedaan? Ik krijg het meeste maar voor 1 maand tegelijk mee, verzekeringskwestie.

Vreemd, ik krijg sinds half vorig jaar de meeste medicijnen voor een half jaar. Behalve Lorazepam, die moet ik iedere maand bestellen. En bijna iedere maand gaat daarbij wel iets mis wat met veel gebel en gemail uiteindelijk weer opgelost wordt, iets waar ik me inmiddels dood aan erger om maar even ontopic te blijven. 

Kadushi schreef op 17-08-2022 om 21:29:

[..]

Vreemd, ik krijg sinds half vorig jaar de meeste medicijnen voor een half jaar. Behalve Lorazepam, die moet ik iedere maand bestellen. En bijna iedere maand gaat daarbij wel iets mis wat met veel gebel en gemail uiteindelijk weer opgelost wordt, iets waar ik me inmiddels dood aan erger om maar even ontopic te blijven.

Bij mij gaat het om zolpidem en oxazepam die ik maar voor een maand meekrijg, de rest wel voor 3 maanden, maar ik moet daardoor dus maandelijks naar de apotheek.

Nou ga ik toch maar zappen. Ik kan er niet tegen.

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 21:35:

[..]

Bij mij gaat het om zolpidem en oxazepam die ik maar voor een maand meekrijg, de rest wel voor 3 maanden, maar ik moet daardoor dus maandelijks naar de apotheek.

Misschien zijn ze te giftig als je er per ongeluk teveel van inneemt?

rionyriony schreef op 17-08-2022 om 21:50:

[..]

Misschien zijn ze te giftig als je er per ongeluk teveel van inneemt?

Dan moet je minstens 10 doosjes achter elkaar opeten en dan kots je het waarschijnlijk ook nog vanzelf uit. Dus ze zouden het prima voor 3 maanden kunnen meegeven.

rionyriony schreef op 17-08-2022 om 21:42:

Nou ga ik toch maar zappen. Ik kan er niet tegen.

Waarom moest je in de eerste plaats kijken dan?

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 21:35:

[..]

Bij mij gaat het om zolpidem en oxazepam die ik maar voor een maand meekrijg, de rest wel voor 3 maanden, maar ik moet daardoor dus maandelijks naar de apotheek.

Sinds de apotheek in een paar jaar tijd 2 keer verhuisd is van 2 straten verderop van 10 minuten fietsen naar 20 minuten fietsen, dwars door een druk centrum en ik dat gewoon niet meer trek na mijn herseninfarct laat ik het thuisbezorgen. Dus de ene kant een stuk milieu vriendelijker, minder druk op de praktijk en kostenbesparend wbt een keer per 6 maanden bezorgen wordt teniet gedaan door de maandelijkse bezorgingen. 

En zo gaat het met veel dingen tegenwoordig door alle regelgeving. De ene regel belemmert de andere waardoor we per saldo geen centimeter vooruit komen. Integendeel, er komt alleen maar meer zand in de krakende tandwieltjes. Mijn wmo beschikking voor nah begeleiding heb ik ten einde raad na 3 jaar gedoe afgezegd.

Het ging over zoveel kanalen (sociaal wijkteam, wmo, cak, cz) met wisselende casemanagers die totaal langs elkaar heen werkten, elkaar tegenspraken en naar elkaar verwezen wat me zoveel frustratie met zo goed als nul resultaat opleverde (na 3 jaar bv nog geen persoonlijk alarm, nog mijn bad er niet uit) maar wel iedere maand een eigen bijdrage kostte, waar ook weer van alles mee misging door cak, dat ik het maar opgegeven heb.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat er heel veel mensen een dikke boterham verdienen aan de misere van chronisch zieken. Natuurlijk niet bewust en moedwillig maar daar het systeem en alle regelgeving. Sorry dat ik afdwaal en me even liet gaan in mijn ergernissen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.