Huiskamer
vertelsel
20-07-2022 om 09:09
rionyriony schreef op 20-07-2022 om 08:59:
Dat alles zonder zoetstof naar gif smaakt. En dat suiker veel minder zoet is. Je moet echt de halve suikerpot in de koffie/thee/cacao gooien om de bitterheid weg te nemen en dat is niet te doen.
En dat thee met een smaakje bijvoorbeeld cranberry zo goor naar synthetische smaakstoffen ruikt. Die lucht hangt de hele dag in de keuken.
Nee joh, alles mét zoetstoffen smaakt naar gif! Gisteren was ik het water helemaal zat, en een collega bood me haar siroop aan. Zonder suiker, met zoetstoffen, lekker én gezond! Nou echt, mensen die dat drinken: wat mankeert er aan jullie smaakpapillen??? Zó vies 😖😆.
Voor wat de thee betreft, helemaal eens. Mijn dochter drinkt graag bosvruchtenthee, kan ook niet gezond zijn, wat een lucht 🤭.
rionyriony
20-07-2022 om 09:23
vertelsel schreef op 20-07-2022 om 09:09:
[..]
Nee joh, alles mét zoetstoffen smaakt naar gif! Gisteren was ik het water helemaal zat, en een collega bood me haar siroop aan. Zonder suiker, met zoetstoffen, lekker én gezond! Nou echt, mensen die dat drinken: wat mankeert er aan jullie smaakpapillen??? Zó vies 😖😆.
Voor wat de thee betreft, helemaal eens. Mijn dochter drinkt graag bosvruchtenthee, kan ook niet gezond zijn, wat een lucht 🤭.
De tegenwoordige zoetstoffen zijn goed hoor. Je hebt zoetstoffen die identiek zijn aan suiker wat smaak betreft.
De vroegere (cyclamaat e.d.) waren inderdaad niet lekker maar ook dat is een kwestie van wennen.
Zusterclivia
20-07-2022 om 09:29
vertelsel schreef op 20-07-2022 om 09:09:
[..]
Vooral die van Lipton ruikt mega chemisch en Pickwick Joy of tea trouwens ook. Jammer dat de verpakking van die laatste zo mooi is.
vertelsel
20-07-2022 om 09:29
rionyriony schreef op 20-07-2022 om 09:23:
[..]
De tegenwoordige zoetstoffen zijn goed hoor. Je hebt zoetstoffen die identiek zijn aan suiker wat smaak betreft.
De vroegere (cyclamaat e.d.) waren inderdaad niet lekker maar ook dat is een kwestie van wennen.
Dat zeggen ze ook van Stevia en dat soort dingen. Ik vind ze echt niet lekker en ik snap niet dat mensen dat niet proeven. Als alle frisdranken op light versie overgaan is dat heel goed voor mij, want dan drink ik alleen nog water 😉. Maar ik lust bijvoorbeeld ook geen alcohol, in alle alcoholhoudende drankjes zit dezelfde smaak (de alcohol dus waarschijnlijk 😊) die ik niet lekker vind. De smaken rondom die ene smaak kunnen verschillen, maar het vieze zit in alles. Dat is met de zoetstofhoudende drankjes ook. Dus het ligt ongetwijfeld aan mij, want de rest van de wereld lust het wel, maar ik kan niet om die smaak heen drinken 😉.
Oh, en "ze" zeggen trouwens ook dat witlof en spruitjes tegenwoordig niet meer bitter zijn. Jawel! Ik heb een kinderlijk palet vrees ik 🤣.
Netherfield
20-07-2022 om 09:34
Short story: mijn man heeft de wasmachine op startuitstel gezet zodat als ik straks thuiskom ik eerst moet WACHTEN tot hij klaar is en er niet meteen campingwas in kan gooien. Stop met mijn schema in de war gooien!!!!
rionyriony
20-07-2022 om 09:44
vertelsel schreef op 20-07-2022 om 09:29:
[..]
Dat zeggen ze ook van Stevia en dat soort dingen.
Stevia is bitter én duur. Omdat er een plant op staat wordt het veel gekocht door mensen die iets natuurlijks willen hebben maar Stevia zoetstof wordt allang niet meer uit de plant gehaald maar gewoon gemaakt net als cyclamaat, acesulfaam, aspartaam e.d.
rionyriony
20-07-2022 om 09:49
Zoetstofloos experiment maakt deel uit van een persoonlijke zoektocht naar de oorzaak van klachten. Nog ruim een week. En dan voeg ik geleidelijk weer producten toe.
Regendrup.
20-07-2022 om 11:02
Aan mijn onhandigheid: nagellakremover op houten tafel gekomen dmv watje wat erop lag..... ***
Auwereel
20-07-2022 om 11:32
Is er een methode om de bijsmaak van gekoelde thee en ijsblokjes weg te nemen? Ik houd van koude thee, maar na een poosje in de koelkast te hebben gestaan, smaakt het wonderlijk. Ook alles met een ijsblokje erin smaakt niet zo prettig.
LiefsteFeetje
20-07-2022 om 11:37
Poezie schreef op 08-06-2022 om 09:56:
Vandaag erger ik me weer aan het Harry en Megan haattopic. De bagger die daar vooral over Megan wordt gespuid vind ik walgelijk. (Facebook is er niets bij, hiermee vergeleken)
Het verbaast me dat forumbeheer dit allemaal toestaat.
-knip. Mods bashen/stemmingmakerij
LiefsteFeetje
20-07-2022 om 11:37
Auwereel schreef op 20-07-2022 om 11:32:
Is er een methode om de bijsmaak van gekoelde thee en ijsblokjes weg te nemen? Ik houd van koude thee, maar na een poosje in de koelkast te hebben gestaan, smaakt het wonderlijk. Ook alles met een ijsblokje erin smaakt niet zo prettig.
Heb je geen corona?
Zusterclivia
20-07-2022 om 11:56
vertelsel schreef op 20-07-2022 om 09:29:
[..]
Dat zeggen ze ook van Stevia en dat soort dingen. Ik vind ze echt niet lekker en ik snap niet dat mensen dat niet proeven. Als alle frisdranken op light versie overgaan is dat heel goed voor mij, want dan drink ik alleen nog water 😉. Maar ik lust bijvoorbeeld ook geen alcohol, in alle alcoholhoudende drankjes zit dezelfde smaak (de alcohol dus waarschijnlijk 😊) die ik niet lekker vind. De smaken rondom die ene smaak kunnen verschillen, maar het vieze zit in alles. Dat is met de zoetstofhoudende drankjes ook. Dus het ligt ongetwijfeld aan mij, want de rest van de wereld lust het wel, maar ik kan niet om die smaak heen drinken 😉.
Oh, en "ze" zeggen trouwens ook dat witlof en spruitjes tegenwoordig niet meer bitter zijn. Jawel! Ik heb een kinderlijk palet vrees ik 🤣.
Dat heb ik ook met alcohol. De hoofdmoot wat ik proef is alcohol, bah.
Treurniet
20-07-2022 om 12:21
Ja hoor gynaecoloog kan alleen maar afspreken als ik net ongesteld ben. Dat wordt geen uitstrijkje, alleen echo baarmoeder.
Auwereel
20-07-2022 om 13:25
LiefsteFeetje schreef op 20-07-2022 om 11:37:
[..]
Heb je geen corona?
Nee, deze bijsmaak van ijskastkoude dingen ken ik al langer dan vandaag. Het is een (voor mij) normale, doch irritante bijsmaak. En voor de rest smaakt en ruikt alles zoals normaal.
stokstaart
20-07-2022 om 13:49
De Parkmobile app.
Vorige week heeft ie me laten betalen op een gratis parkeerplaats omdat ie niet aangaf dat ik er niet hoefde te betalen. Ging ervan uit dat ik moest betalen omdat ik in Utrecht parkeerde. En vandaag kan ik de parkeeractie niet stoppen en moet ik voor 7 minuten parkeren 15€ aftikken vanwege een dagkaart. Dat was ook al niet duidelijk.
Iemand een betere parkeer app?