Huiskamer
LostJellyfish83
16-07-2022 om 21:47
Ik zeg ook uijen, dat lijkt mij de normale manier van uitspreken hoor
Regendrup.
16-07-2022 om 22:07
haha in dezelfde categorie: als er een reclame van Pampers op tv voorbij komt irriteer ik me aan de uitspraak. Ik hoor namelijk "luiwers" en ik spreek het zelf toch echt uit als luijers. 
Schemerlampje
16-07-2022 om 22:09
Regendrup. schreef op 16-07-2022 om 22:07:
haha in dezelfde categorie: als er een reclame van Pampers op tv voorbij komt irriteer ik me aan de uitspraak. Ik hoor namelijk "luiwers" en ik spreek het zelf toch echt uit als luijers.
Je zou er bijna een poll voor aan maken: hoe spreek je de “uie” klank uit. 😁 Voor mij klinkt uiwe niet gek, misschien hangt het ook af van waar je vandaan komt.
Dorestad
Zilver_gray schreef op 16-07-2022 om 20:35:
[..]
Ja zoiets las ik: Sint Jansbrug of Diepenring?
Nou ja meestal ga ik toch op de fiets, maar tegen de tijd dat het weer koud gaat worden, zal ik wel uitzoeken hoe en wat![]()
Hier ook een fietser, veel sneller voor mij
Regendrup.
Schemerlampje schreef op 16-07-2022 om 22:09:
[..]
Je zou er bijna een poll voor aan maken: hoe spreek je de “uie” klank uit. 😁 Voor mij klinkt uiwe niet gek, misschien hangt het ook af van waar je vandaan komt.
Hahaha ja inderdaad
oudmaarnognietkoud
16-07-2022 om 22:28
Valdemar schreef op 14-07-2022 om 14:56:
[..]
Het spijtige probleem met vrouwen: ze hebben een hele duidelijke mening over andere vrouwen.
Leef en laat leven zou ik zeggen.
Ach van begin '90 heb ik nog een foto. Ik sta in zee in Italie met jongste op de arm.
In alleen een knalrose string en dat zag er niet rottig uit vind ik zelf.
Mja, we zijn nu 30 jaar verder en lekker weer aan het trutten geslagen.
(en nu helaas geen billen meer voor een string)
Oudste zoon liep gewoon in zn blote billen met op het heetst van de dag een wit t-shirt aan. Mag ook niet meer volgens de huidige maatstaven.
Daar erger ik mij dus aan. Laat iedereen lekker aantrekken wat ie zelf wil.
oudmaarnognietkoud
16-07-2022 om 22:37
Zilver_gray schreef op 16-07-2022 om 08:39:
[..]
Oohhhh ja zo irritant
![]()
Mijn dochter heeft 2 van deze beha’s.
Ze zitten prettig, zijn lekker zacht, maar ohhh nadat ze gewassen zijn is het zo’n gepiel telkens. Dat gewurm met 2 vingers om door die kleine opening die kussentjes weer op zijn plaats te krijgen.
Elke keer na het wassen zeg ik “volgende keer mag je zelf die dingen weer op zijn plek zetten”.
Maar toch doe ik het maar weer na elke wasbeurt…![]()
Die vullinkjes met een paar kleine steekjes vastzetten?
SuzyQFive
16-07-2022 om 23:19
Zilver_gray schreef op 16-07-2022 om 20:35:
[..]
Ja zoiets las ik: Sint Jansbrug of Diepenring?
Nou ja meestal ga ik toch op de fiets, maar tegen de tijd dat het weer koud gaat worden, zal ik wel uitzoeken hoe en wat![]()
Sint Jansbrug is iets dichterbij de GM. Ik parkeer tegenwoordig zowel mijn fiets als de auto onder het forum (ben erg wagenziek dus als het even kan vermijd ik de bus 😅)
Op Sikkom stond een foto van de stalling onder de oude V&D. Die zat op een bouwlift en wees naar boven 🤣.
Zilver_gray
17-07-2022 om 08:13
oudmaarnognietkoud schreef op 16-07-2022 om 22:37:
[..]
Nou dat is het proberen waard! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!
Thnks!
Zilver_gray
17-07-2022 om 08:17
SuzyQFive schreef op 16-07-2022 om 23:19:
[..]
Sint Jansbrug is iets dichterbij de GM. Ik parkeer tegenwoordig zowel mijn fiets als de auto onder het forum (ben erg wagenziek dus als het even kan vermijd ik de bus 😅)
Op Sikkom stond een foto van de stalling onder de oude V&D. Die zat op een bouwlift en wees naar boven 🤣.
Ik maak vaker gebruik van de fietsenstalling onder de oude V&D dan die van Forum. Komt omdat ik van de andere kant kom (via Oude Ebbinge).
Ik vind die fietsenstallingen echt fijn hoor, hadden ze veel eerder moeten doen!
JtM
17-07-2022 om 08:43
Zoon is té actief op deze vroege morgen naar mijn zin, haha. Zijn net al een rondje wezen lopen met onze hond en de logeerpuppy. Hij wil er alleen bovenop zitten wbt puppy.
Super lief allemaal maar het is wel zondag he.
SuzyQFive
17-07-2022 om 08:58
Zilver_gray schreef op 17-07-2022 om 08:17:
[..]
![]()
Ik maak vaker gebruik van de fietsenstalling onder de oude V&D dan die van Forum. Komt omdat ik van de andere kant kom (via Oude Ebbinge).
Ik vind die fietsenstallingen echt fijn hoor, hadden ze veel eerder moeten doen!
Ik kom ook vaak door de Ebbinge maar heb eigenlijk nog nooit onder de VD gestaan.
Vroeger stond ik altijd onder de bieb maar die ging uiteraard dicht sinds Forum open is.
Overigens: ooit een keer in de jaren 90 gingen we eens op woensdag uit ipv do/vrij/za (zal vakantie geweest zijn). Dus fiets onder de bieb, wij lekker stappen. Komen we om 2u bij de stalling: dicht! Oh ja, duh! Die had alleen op die andere drie dagen stalling en natuurlijk op woensdag ook geen nachtbus. Dan maar lopen. Maar had hakken aan en we moesten naar Beijum. Dus begin Korreweg mijn schoenen uitgedaan en verder op blote voeten gelopen 🤣.
Zilver_gray
17-07-2022 om 09:15
SuzyQFive schreef op 17-07-2022 om 08:58:
[..]
Ik kom ook vaak door de Ebbinge maar heb eigenlijk nog nooit onder de VD gestaan.
Vroeger stond ik altijd onder de bieb maar die ging uiteraard dicht sinds Forum open is.
Overigens: ooit een keer in de jaren 90 gingen we eens op woensdag uit ipv do/vrij/za (zal vakantie geweest zijn). Dus fiets onder de bieb, wij lekker stappen. Komen we om 2u bij de stalling: dicht! Oh ja, duh! Die had alleen op die andere drie dagen stalling en natuurlijk op woensdag ook geen nachtbus. Dan maar lopen. Maar had hakken aan en we moesten naar Beijum. Dus begin Korreweg mijn schoenen uitgedaan en verder op blote voeten gelopen 🤣.
Ohhh hahahaha lopend vanaf de stad naar Beijum
: ja dat deed je als de nachtbus niet reed, of je geen zin had een uur te moeten wachten.
Vroeger stonden de bussen allemaal netjes op een rij voor de V&D, weet je dat nog?
De fietsenstalling is nu 27/7 open meen ik.
Sorry TO voor de Off Topic berichten, maar vind dit zo gezellig