Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ultieme lifehack - recente ontdekkingen

Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?

Deel je wijsheid met ons!


nlies schreef op 08-09-2021 om 12:19:



Ellori schreef op 08-07-2021 om 22:19:

Met een lepel kun je een paparika makkelijk schoonmaken van binnen. Je schraapt de zaadjes enzo er makkelijk uit.


gewoon insnijden rond de steel, dan trek je het grootste deel van de zaadlijsten er zo uit

Ik spoel paprika altijd af onder de kraan dan zijn gelijk de laatste zaadjes weg..

Zusterclivia schreef op 08-09-2021 om 12:39:

[..]

Ik heb een speciaal aarbeien vergiet/serveerschaal. Nou ja, gebruik hem ook voor ander klein spul wat gewassen moet worden. Ik was een bakje nooit in één keer want ik vind dat bv aardbeien dan sneller slecht worden door het water dat in een bakje blijft staan. Dus ik was alleen wat ik nodig heb, wel in dat vergiet.

Die heb ik ooit gehad en daarna nergens meer kunnen vinden,vond het zo'n handig ding...weet je toevallig nog waar je hem gekocht hebt?

Mamali schreef op 08-09-2021 om 16:41:

[..]

Die heb ik ooit gehad en daarna nergens meer kunnen vinden,vond het zo'n handig ding...weet je toevallig nog waar je hem gekocht hebt?

Bedoel je een fruit-testje? Blokker, Action.

TanSwallow86

TanSwallow86

08-09-2021 om 19:19

Forumster schreef op 21-08-2021 om 09:27:

[..]

Ik kan geen medicijn verdeel doosjes vinden (wel online maar ik probeer liever eerst winkels)

Kan je ook wel vinden bij de apotheek. Die hebben verscillende

TanSwallow86

TanSwallow86

08-09-2021 om 19:24

Heb je veel snoep tomaatjes, leg ze op een schotel, dan een schotel omgekeerd bovenop en dan langs de zijkant wat open is je mes er door halen, zo heb je al je tomaatjes in 1x gesneden. Wel een lange mes gebruiken

Ik ging verhuizen, had o.a. 2 boekenkasten en een vitrinekast, die tegen de muur gezet en flink gevloekt. Vanwege de plinten stonden ze niet stabiel. Een dag later kwamen ze mijn wasmachine brengen, zat in doos met van die schuimfolie platen (misschien heten ze anders, kan er even niet opkomen, foam?)  Stukken daarvan afgeknipt en tussen muur en kasten geschoven. Onzichtbaar, en alles staat nu muurvast! Helemaal zelf bedacht ;o)))  Mijn  zoon noemt dat omdenken...

Trouvaille schreef op 08-09-2021 om 21:47:

Ik ging verhuizen, had o.a. 2 boekenkasten en een vitrinekast, die tegen de muur gezet en flink gevloekt. Vanwege de plinten stonden ze niet stabiel. Een dag later kwamen ze mijn wasmachine brengen, zat in doos met van die schuimfolie platen (misschien heten ze anders, kan er even niet opkomen, foam?) Stukken daarvan afgeknipt en tussen muur en kasten geschoven. Onzichtbaar, en alles staat nu muurvast! Helemaal zelf bedacht ;o))) Mijn zoon noemt dat omdenken...

Piepschuim . Goed gedaan!

Trouvaille schreef op 08-09-2021 om 21:47:

Ik ging verhuizen, had o.a. 2 boekenkasten en een vitrinekast, die tegen de muur gezet en flink gevloekt. Vanwege de plinten stonden ze niet stabiel. Een dag later kwamen ze mijn wasmachine brengen, zat in doos met van die schuimfolie platen (misschien heten ze anders, kan er even niet opkomen, foam?) Stukken daarvan afgeknipt en tussen muur en kasten geschoven. Onzichtbaar, en alles staat nu muurvast! Helemaal zelf bedacht ;o))) Mijn zoon noemt dat omdenken...

Wat een idee! Ik heb ook wat van die kasten en vast nog wel ergens piepschuim.

Als je bakpapier gebruikt en je maakt er eerst een prop van en vouwt hem weer uit dan blijft ie goed liggen.

ik weet niet meer of ik deze al eerder heb gepost. Het is meer een herontdekking van iets heel ouderwets: hoe ontzettend lekker warm flanellen beddengoed is. En het slaapt veel lekkerder dan een elektrische deken. 
Ik ben er sinds vrij recent opnieuw achter gekomen en ben weer helemaal om, s zomers katoen en s winters flanel. 

Ginevra schreef op 03-10-2021 om 10:39:

ik weet niet meer of ik deze al eerder heb gepost. Het is meer een herontdekking van iets heel ouderwets: hoe ontzettend lekker warm flanellen beddengoed is. En het slaapt veel lekkerder dan een elektrische deken.
Ik ben er sinds vrij recent opnieuw achter gekomen en ben weer helemaal om, s zomers katoen en s winters flanel.

Ik ben er eigenlijk steeds meer achter dat ouderwetse oplossingen best goed zijn. En met dat komt het besef dat ik een oude tut geworden ben. 

Ginevra schreef op 03-10-2021 om 10:39:

ik weet niet meer of ik deze al eerder heb gepost. Het is meer een herontdekking van iets heel ouderwets: hoe ontzettend lekker warm flanellen beddengoed is. En het slaapt veel lekkerder dan een elektrische deken.
Ik ben er sinds vrij recent opnieuw achter gekomen en ben weer helemaal om, s zomers katoen en s winters flanel.

Oja! Dat had ik vroeger.. ga het op mn verlanglijstje zetten 

ik heb een hele suffe, vind ik dan achteraf gezien. Ik koop mn OB’s bij de Action. Ik zat altijd te stoeien om ze open te krijgen, zat te pulken bij t pijltje maar vind dat niet echte een lipje (zoals vroeger) om er een open te maken. Toen haalde ik een nieuw doosje bij t Kruidvat (nood was hoog) en daar staat duidelijker uitgelegd met de pijltjes hoe je ze moet openmaken, door ze in tegengestelde richting open te draaien. Dus door ze te “twisten”. Voelde me zo dom toen ik dat doorhad. Dat werkt dus ook op de oude/Action verpakking, er staan ook 2 pijlen maar kennelijk voor mij niet duidelijk genoeg. 

Wat een fijn topic!

Hier mijn Life hack. Onze vaat stinkt af en toe na het wassen. Ik heb een uitgebreide zoektocht naar de oorzaak achter de rug. De oorzaak is: ei! Daarom serveer ik de mayonaise tegenwoordig los in een (composteerbaar) schaaltje ipv op het bord zelf. En al het servies dat in aanraking komt met rauwe, gebakken or gekookte eieren, was ik eerst af met koud water en afwasmiddel voor het de vaatwasser ingaat. Geen stinkende vaat meer sinds we dit doen! 😊

SilverQuelea47

SilverQuelea47

11-10-2021 om 19:43

Dat ik mijn kleine ventilator ook uitstekend kan gebruiken om de was sneller droog te krijgen zodat het niet muf gaat ruiken. 

Heel milieuvriendelijk? Nee, maar wel ten opzichte van opnieuw moeten wassen omdat het te traag droogt of een droger aanschaffen. Die laatste past hier ook niet maar dat terzijde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.