Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ultieme lifehack - recente ontdekkingen

Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?

Deel je wijsheid met ons!


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 07:34

_melon schreef op 21-08-2021 om 06:26:

[..]

Of gewoon een fles water en een glas en dan boven vullen?

Of je leest een paar posts terug en ziet dat het niet alleen daarom ging. Overigens moet die fles en dat glas alsnog naar boven. 

vrouw92 schreef op 21-08-2021 om 07:18:

Misschien staat deze al ergens tussen, maar:

een ronde sleutel kun je ook prima gebruiken als winkelmuntje. Heel fijn voor als je weer eens een muntje vergeet!

Moet je daarna niet die sleutel in het karretje vergeten (overkomt mij nog wel eens met een muntje, vooral omdat je tijden lang geen muntje nodig hebt gehad). Veel winkels hebben bij de klantenservice wel een (plastic) muntje. 

Due-scimmie schreef op 20-08-2021 om 21:23:

[..]

Ligt aan welke blokjes. Tenminste geloof dat wij nu ook lidl hebben waar ze wel af moeten. Maar niet erg want las laatst tip op instagram dat half blokje vaak ook genoeg is. Werkt prima tot nu toe.

Als ik de machine op de eco stand draai, dan moet ik die (oplosbare) folie er wel afhalen want anders lossen ze niet goed op en blijven ze in m'n filter hangen. Schijnt ook iets met de temperatuur te maken te hebben.

Hen74 schreef op 21-08-2021 om 07:34:

[..]

Of je leest een paar posts terug en ziet dat het niet alleen daarom ging. Overigens moet die fles en dat glas alsnog naar boven.

Verkeerde been uit bed gestapt?

Ik reageer toch op een post waar een glas water naar boven wordt gebracht op die manier en dan kijken hoeveel er nog in zit. Een dicht flesje morst niet, that's it.

Feles schreef op 21-08-2021 om 07:42:

[..]

Moet je daarna niet die sleutel in het karretje vergeten (overkomt mij nog wel eens met een muntje, vooral omdat je tijden lang geen muntje nodig hebt gehad). Veel winkels hebben bij de klantenservice wel een (plastic) muntje.

Oh ja, of dat je m alvast mee geeft aan de volgende die een karretje wil pakken  daar heb ik een handje van. En vervolgens in de auto realiseren dat mijn muntje (en in dit geval huissleutel) er natuurlijk in zat🙈….

Hen74 schreef op 20-08-2021 om 21:27:

Heeft er iemand heel toevallig een lifehack om iets kleins de trap op te krijgen zonder twee handen nodig te hebben (maar wat met één hand ook niet lukt). Ik bedoel iets in de hoek van zorghulpje aan de trapleuning of zo.

Ik kan zelf maar 1 hand gebruiken. Wat ik soms doe is voorwerp steeds op hogere traptrede zetten, maar weet niet of dat voor jou een optie is.  

Hen74 schreef op 21-08-2021 om 01:00:

Ik heb zelf ook nog een lifehack. Of eigenlijk twee.

Als je zaadjes wilt bewaren van planten uit je tuin, zijn de vakjes in medicijnverdeeldoosjes handig.
En voor het zaaien van zaadjes en het laten ontkiemen ervan, gebruik ik onderkanten van plastic flesjes.

Ik kan geen medicijn verdeel doosjes vinden (wel online maar ik probeer liever eerst winkels) 

Ik heb muntje aan mijn sleutelbos zitten. Schuif muntje er dan in met sleutelbos er aan en trek hem zodra kan los is er met sleutel en al uit .  

Over winkelwagenmuntjes, ik heb er eentje waar het ringetje van af is. Dus nu heb ik alleen nog het muntje en geen mogelijkheid om het ergens aan vast te maken en zwerft het ergens rond waar ik het nooit kan vinden als ik het nodig heb. Mijn denkvermogen wil niet zo op gang komen dus ik vraag even hier voor een handige hack. Hoe maak ik het muntje (met gaatje erin) vast aan mijn sleutelbos, op een manier dat het ook weer los kan? Want mijn hele sleutelbos aan het karretje hangen vind ik niet fijn en handig. Ik kom niet verder dan een tiewrap gebruiken maar dan krijg ik het niet meer los natuurlijk.
Pfff, zoveel woorden voor zoiets simpels

die van de Jumbo hangen toch aan een sleutelhanger met musketon haakje? Die maak je zo los dan. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 11:12

_melon schreef op 21-08-2021 om 08:22:

[..]

Verkeerde been uit bed gestapt?

Ik reageer toch op een post waar een glas water naar boven wordt gebracht op die manier en dan kijken hoeveel er nog in zit. Een dicht flesje morst niet, that's it.

Nee hoor, ik lag nog. En ik zei het ook niet boos. Wilde alleen laten zien dat er een probleem/casus aan voorafging.


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 11:14

Mugske schreef op 21-08-2021 om 08:41:

[..]

Ik kan zelf maar 1 hand gebruiken. Wat ik soms doe is voorwerp steeds op hogere traptrede zetten, maar weet niet of dat voor jou een optie is.

Ja, doe ik soms ook inderdaad, als ik één ding heb. Heb soms een soort van dienblad nodig. Dat gaat steeds moeilijker merk ik. Maar dank voor het meedenken! 

Heidi-Forumbeheer schreef op 21-08-2021 om 11:07:

Over winkelwagenmuntjes, ik heb er eentje waar het ringetje van af is. Dus nu heb ik alleen nog het muntje en geen mogelijkheid om het ergens aan vast te maken en zwerft het ergens rond waar ik het nooit kan vinden als ik het nodig heb. Mijn denkvermogen wil niet zo op gang komen dus ik vraag even hier voor een handige hack. Hoe maak ik het muntje (met gaatje erin) vast aan mijn sleutelbos, op een manier dat het ook weer los kan? Want mijn hele sleutelbos aan het karretje hangen vind ik niet fijn en handig. Ik kom niet verder dan een tiewrap gebruiken maar dan krijg ik het niet meer los natuurlijk.
Pfff, zoveel woorden voor zoiets simpels

Nieuwe halen bij de balie van een supermarkt? Die haakdingetjes warmee ze los van je sleutelbos kunnen zijn om los te kopen maar dat moet je betalen.  Supermarkten geven ze vaak gratis weg.  Met hun logo erop is het een soort van reclame. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 11:15

Forumster schreef op 21-08-2021 om 09:27:

[..]

Ik kan geen medicijn verdeel doosjes vinden (wel online maar ik probeer liever eerst winkels)

Bij de apotheek hebben ze die. Misschien ook drogist?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 11:16

Heidi-Forumbeheer schreef op 21-08-2021 om 11:07:

Over winkelwagenmuntjes, ik heb er eentje waar het ringetje van af is. Dus nu heb ik alleen nog het muntje en geen mogelijkheid om het ergens aan vast te maken en zwerft het ergens rond waar ik het nooit kan vinden als ik het nodig heb. Mijn denkvermogen wil niet zo op gang komen dus ik vraag even hier voor een handige hack. Hoe maak ik het muntje (met gaatje erin) vast aan mijn sleutelbos, op een manier dat het ook weer los kan? Want mijn hele sleutelbos aan het karretje hangen vind ik niet fijn en handig. Ik kom niet verder dan een tiewrap gebruiken maar dan krijg ik het niet meer los natuurlijk.
Pfff, zoveel woorden voor zoiets simpels

Paperclip misschien?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.