Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ultieme lifehack - recente ontdekkingen

Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?

Deel je wijsheid met ons!


ik verbaas me ook over die lenteuitjes. Ik zit juist altijd alleen met wat groen dat niet fris meer is. Het witte eten we gewoon op. 

Het wit eet je op,  maar dat stukje met worteltjes snij je er toch af?  Dat moet in het water en dan groeit er een nieuwe.  Alleen het groene stukje in het water zetten heeft geen nut.  Dat wordt niks meer. 

Ellori schreef op 08-07-2021 om 22:19:

Met een lepel kun je een paparika makkelijk schoonmaken van binnen. Je schraapt de zaadjes enzo er makkelijk uit.

Ga ik proberen! Ik doe het nu nog met een puntmesje, maar wat een gedoe is dat!

Mija schreef op 12-07-2021 om 20:05:

[..]

Ik knip ook sperziebonen en snijbonen. Veel gemakkelijker dan snijden.

Het knippen van kip zoals iemand al aangaf deed ik al, dit heb ik ook weer over kunnen brengen op anderen.
Maar met sperziebonen nog nooit over nagedacht. Soms is het zo  simpel... Ga ik dus proberen!

SilSil schreef op 13-07-2021 om 10:22:

[..]

Of van het precieze product als iemand anders je boodschappen doet. Krijg je tenminste de thee die je lekker vind en niet iets heel anders.


Dit doe ik sinds een maandje soms weleens als ik zélf boodschappen doe
Van sommige producten zijn er zoveel soorten/maten en geuren dat ik het soms niet meer weet in de winkel. Gewoon even de foto naar jezelf appen!

Heidi-Forumbeheer schreef op 21-08-2021 om 11:07:

Over winkelwagenmuntjes, ik heb er eentje waar het ringetje van af is. Dus nu heb ik alleen nog het muntje en geen mogelijkheid om het ergens aan vast te maken en zwerft het ergens rond waar ik het nooit kan vinden als ik het nodig heb. Mijn denkvermogen wil niet zo op gang komen dus ik vraag even hier voor een handige hack. Hoe maak ik het muntje (met gaatje erin) vast aan mijn sleutelbos, op een manier dat het ook weer los kan? Want mijn hele sleutelbos aan het karretje hangen vind ik niet fijn en handig. Ik kom niet verder dan een tiewrap gebruiken maar dan krijg ik het niet meer los natuurlijk.
Pfff, zoveel woorden voor zoiets simpels

Mijn winkelwagenmuntje zit los in mijn portemonnee, maar wel met een paperclip erin/eraan

(heb dit topic pas net ontdekt, maar wilde toch nog even reageren op sommige)

Hoe doen jullie het trouwens met koffie op tafel zetten.
Ik woon gelijkvloers en heb o.a. last van mijn evenwicht en trillen, zo kan ik het ene moment in 1 keer met een kop koffie naar buiten lopen, maar moet ik soms ook halverwege gauw een plekje vinden omdat het er anders overheen gaan.
Met bekende is het niet zo heel erg, maar laatst waren er 2 mannen met mijn zonnescherm bezig. Wat doe je dan?

Doet me trouwens aan een lifehack denken die vast al bekend is; maar thee schenk ik gewoon in de woonkamer in vanuit de waterkoker

MMcGonagall schreef op 08-09-2021 om 10:16:

Ik vraag me af hoe het kan dat je zo’n stuk van je lente-ui overhoudt? Ik snijd altijd alleen de worteltjes af, met een halve cm erboven, en snijd dan zowel het wit als het groen klein. Het gaat toch juist om het witte deel van die ui?

Doen jullie ook het lichte deel van de prei weg?

Speciaal voor deze hack had ik het langer gelaten, normaliter snijd ik het ook tot het bijna bij de worteltjes. Prei snijd ik ook tot aan het kontje. Er zijn ook mensen die het donkergroene deel van de prei wegdoen, zeg maar tot zoals de prei kort bij de Albert Heijn. In het donkergroene stuk zit juist de meeste smaak, echt zonde vind ik dat. 

Ik zag vandaag (op de camping) dat een vrouw een bakje druiven waste door het water in het plastic bakje te gieten waar ze in verpakt zitten. Onderin zitten gaatjes. En dan loopt het water daar zo langzaam door weg dat je ze kunt wassen in het bakje -tevens vergiet tevens serveerschaal  

Ik ben benieuwd wie dit nou alláng doorhad en wie niet want stiekem voel ik me wel een beetje een oen ofzo.

ToetieToover schreef op 08-09-2021 om 11:07:

Ik zag vandaag (op de camping) dat een vrouw een bakje druiven waste door het water in het plastic bakje te gieten waar ze in verpakt zitten. Onderin zitten gaatjes. En dan loopt het water daar zo langzaam door weg dat je ze kunt wassen in het bakje -tevens vergiet tevens serveerschaal

Ik ben benieuwd wie dit nou alláng doorhad en wie niet want stiekem voel ik me wel een beetje een oen ofzo.

Ik dacht dat iedereen dat zo deed 

Promethium schreef op 08-09-2021 om 11:08:

[..]

Ik dacht dat iedereen dat zo deed

 

ToetieToover schreef op 08-09-2021 om 11:07:

Ik zag vandaag (op de camping) dat een vrouw een bakje druiven waste door het water in het plastic bakje te gieten waar ze in verpakt zitten. Onderin zitten gaatjes. En dan loopt het water daar zo langzaam door weg dat je ze kunt wassen in het bakje -tevens vergiet tevens serveerschaal

Ik ben benieuwd wie dit nou alláng doorhad en wie niet want stiekem voel ik me wel een beetje een oen ofzo.

Ja hoor dat die ik al jaren, ook aardbeien trouwens maar dan houd ik het bakje onder de straal. Dan loopt het water snel weg. Dan worden de aardbeien niet zompig. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-09-2021 om 11:15

ToetieToover schreef op 08-09-2021 om 11:07:

Ik zag vandaag (op de camping) dat een vrouw een bakje druiven waste door het water in het plastic bakje te gieten waar ze in verpakt zitten. Onderin zitten gaatjes. En dan loopt het water daar zo langzaam door weg dat je ze kunt wassen in het bakje -tevens vergiet tevens serveerschaal

Ik ben benieuwd wie dit nou alláng doorhad en wie niet want stiekem voel ik me wel een beetje een oen ofzo.

Ik . Zo doe ik het ook met bv sperziebonen of ander klein grut in een zakje. Eventueel een paar gaatjes in een zak prikken als er nog geen gaatjes inzitten (spinazie) en uiteraard de bovenkant openen om het water in te laten.

haha, ja, dat doe ik ook al jaren. Ook met snoeptomaatjes. 



Ellori schreef op 08-07-2021 om 22:19:

Met een lepel kun je een paparika makkelijk schoonmaken van binnen. Je schraapt de zaadjes enzo er makkelijk uit.


gewoon insnijden rond de steel, dan trek je het grootste deel van de zaadlijsten er zo uit

ToetieToover schreef op 08-09-2021 om 11:07:

Ik zag vandaag (op de camping) dat een vrouw een bakje druiven waste door het water in het plastic bakje te gieten waar ze in verpakt zitten. Onderin zitten gaatjes. En dan loopt het water daar zo langzaam door weg dat je ze kunt wassen in het bakje -tevens vergiet tevens serveerschaal

Ik ben benieuwd wie dit nou alláng doorhad en wie niet want stiekem voel ik me wel een beetje een oen ofzo.

Ik heb een speciaal aarbeien vergiet/serveerschaal. Nou ja, gebruik hem ook voor ander klein spul wat gewassen moet worden. Ik was een bakje nooit in één keer want ik vind dat bv aardbeien dan sneller slecht worden door het water dat in een bakje blijft staan. Dus ik was alleen wat ik nodig heb, wel in dat vergiet.

Aardbeien meestal niet altijd in een keer dat klopt.  Dan blijven ze beter.  De laatste aardbeien die ik waste gingen in voor meer dan de helft in een pan om met suiker te koken voor een aardbeienbavaroistaart. De rest ging op keukenpapier om goed te drogen voor de garnering van de taart. 

ToetieToover schreef op 08-09-2021 om 11:07:

Ik zag vandaag (op de camping) dat een vrouw een bakje druiven waste door het water in het plastic bakje te gieten waar ze in verpakt zitten. Onderin zitten gaatjes. En dan loopt het water daar zo langzaam door weg dat je ze kunt wassen in het bakje -tevens vergiet tevens serveerschaal

Ik ben benieuwd wie dit nou alláng doorhad en wie niet want stiekem voel ik me wel een beetje een oen ofzo.

Dat doe ik ook altijd 

Bakblik schreef op 08-09-2021 om 11:13:

[..]

Ja hoor dat die ik al jaren, ook aardbeien trouwens maar dan houd ik het bakje onder de straal. Dan loopt het water snel weg. Dan worden de aardbeien niet zompig.

En vaak ook snoeptomaatjes

Oké… mosterd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.