Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Ysenda
26-01-2025 om 21:22
rionyriony schreef op 26-01-2025 om 19:24:
[..]
Vleeswaren zou ik idd niet meer serveren na de uiterste houdbaarheidsdatum. Dat is best gevaarlijk.
Die hebben dan ook geen tht maar een tgt dstum: tot is te gebruiken tot.
Maar het komt regelmatig voor dat die datum niet gehaald wordt door bv een kleine lekkage in de seal.
Broadway
27-01-2025 om 08:09
DeOnbekende schreef op 26-01-2025 om 10:21:
[..]
Je had het mi sowieso niet voor gasten moeten gebruiken. Wat een armoe. Maar goed, ik hoop dat je visite gesmuld heeft! 👍🏼
begin eens met je inlezen over onnodige voedselverspilling ipv hier zo hoog van de toren te blazen met je ongein
Bakblik
27-01-2025 om 08:27
DeOnbekende schreef op 26-01-2025 om 10:21:
[..]
Je had het mi sowieso niet voor gasten moeten gebruiken. Wat een armoe. Maar goed, ik hoop dat je visite gesmuld heeft! 👍🏼
Tot dik in de jaren 70 hadden blikken niet eens een tht datum als je toen al legde zal je ook best eens iets vergeten hebben dat al heeeeel lang in het blik zat. Ook waren fabrikanten niet continue bezig met nieuwe hippe etiketten, een blikje tomatenpuree zag er jarenlang hetzelfde uit. Dus daaraan kon je niet zien hoe oud en blik was. Een op de grond achter de stelling gerold blikje ging in het magazijn gewoon weer op de plank als het gevonden werd. En daar maakte de restaurantkok gewoon je saus mee op smaak.
De blikjes in mijn voorraadkast hebben op dit moment een gemiddelde tht datum op bijna 3 jaar vanaf nu en binnen die tijd gaan ze ook wel op, we vullen hier fifo. Maar als dat toch niet lukt dan die ik ze gewoon nog in de soep hoor.
DeOnbekende
27-01-2025 om 09:15
Broadway schreef op 27-01-2025 om 08:09:
[..]
begin eens met je inlezen over onnodige voedselverspilling ipv hier zo hoog van de toren te blazen met je ongein
Lees jij mijn andere reacties eens in plaats van hoog van de toren te blazen. Ik ben helemaal voor het negeren van de tht datum, maar we hebben het hier over acht jaar. Voor je visite.
BlairW
27-01-2025 om 09:40
DeOnbekende schreef op 27-01-2025 om 09:15:
[..]
Lees jij mijn andere reacties eens in plaats van hoog van de toren te blazen. Ik ben helemaal voor het negeren van de tht datum, maar we hebben het hier over acht jaar. Voor je visite.
En zoals hier al een paar voorbeelden zijn gegeven, kan je daar ook echt wel ziek van worden. Ook al ruikt en smaakt het nog gewoon goed. Eens hoor, ik gebruik ook echt wel dingen die over de datum zijn. Maar 8 jaar is wel heel lang en zou ik ook nooit meer aan visite geven.
Broadway
27-01-2025 om 10:05
DeOnbekende schreef op 27-01-2025 om 09:15:
[..]
ik heb het gelezen. waarom denk je dat ik op halve info reageer?
DeOnbekende
27-01-2025 om 12:14
Broadway schreef op 27-01-2025 om 10:05:
[..]
ik heb het gelezen. waarom denk je dat ik op halve info reageer?
Omdat je weer begint over onnodige voedselverspilling, terwijl ik al in meerdere reacties heb aangegeven dat ik zelf ook niets onnodig verspil.
Fenyw
27-01-2025 om 14:45
Zullen we weer door gaan met dingen die recent in de supermarkt gezien zijn en waarover je je verbaast?
Wieder
27-01-2025 om 15:39
Rogue schreef op 27-01-2025 om 14:48:
I ♥️ magnums, maar van deze raak ik in de war 🙃
Oeh, ik hou niet perse van magnums, maar deze in de caramel billionaire smaak lijkt me wel heel lekker! Zou ik wel kopen
oudmaarnognietkoud
27-01-2025 om 16:45
Rogue schreef op 26-01-2025 om 20:20:
[..]
Ik koop altijd pinda/sate saus bij toko, aan maken met (kokend)heet water beetje roeren en klaar is Klara
Zelf maken is niet zo veel ingewikkelder hoor. Pindakaas (met stukjes noot vind ik lekker), water of melk. Sambal en/of sojasaus naar smaak.
DeOnbekende
27-01-2025 om 17:32
Ik vind ze juist top, ik vind de verhouding ijs/chocola bij deze precies goed. En het is in theorie makkelijker om een kleine portie te eten (al gaat in de praktijk toch gewoon die hele emmer leeg hier).
Neweve
27-01-2025 om 17:33
Ik vind grote magnums lekkerder dan kleine (betere verhouding ijs-chocola), aangezien dit weer een andere verhouding is ben ik wel benieuwd.
watertoren
27-01-2025 om 17:38
Chiquita schreef op 26-01-2025 om 10:46:
Hier team Ysenda: als iets over de datum is (ik vind 't ook belachelijk om zo maar weg te gooien, flip ook echt over zo'n opmerking van Watertoren '1 dag over datum'), openen, ruiken, beetje proeven. Denk dat wij nog wat meer van 'eigen waarneming' zijn ipv wat overheid voorschrijft in wetjes
Totdat je 1 keer ziek bent geworden van iets over de datum. Bij mij was dat yoghert 1 dag boven de huidbaarheidsdatum en ik kotsen, kotsen en nog eens kotsen. Dan maar een paar centen weg.
Yumi
27-01-2025 om 19:11
Bakblik schreef op 24-01-2025 om 20:25:
[..]
Nou 3 kg gaat er hier per jaar toch wel doorheen hoor. 4 volwassenen waarvan 3 met zeer lage bloeddruk. Sinds ik kinderen had kookte ik zoutloos, want beter voor de kinderen. Toen ik met beide kinderen en mezelf een paar keer bij de dokter zat vanwege klachten gerelateerd aan lage bloeddruk koken we wel weer met zout.
1 kg gaat sowieso al op aan een pan soep ieder weekend.
Die 3 kilo zout voor 4 personen blijft een beetje in mijn hoofd "spoken", en de reden waarom je zout toevoegt.
Ik wil niet betweterig overkomen maar er zit al zoveel zout in onze voeding, terwijl we max 6 gram per dag binnen mogen krijgen. Misschien toch eens overleggen met de huisarts?
Volgens thuisarts:
- Neem geen extra zout als je een lage bloeddruk hebt. In alles wat je normaal eet zit genoeg zout. Als je extra zout gaat eten, krijg je snel te veel binnen. En dat is slecht voor je nieren.
- Ik heb een lage bloeddruk | Thuisarts.nl
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.