Huiskamer
MissHolmes
28-12-2024 om 09:25
Schop onder kont voor 2025-topic
Ik doe niet aan goede voornemens want dat vind ik ongelofelijke flauwekul
Ik was vanmorgen vroeg wakker, kon niet meer slapen en begon te piekeren. Ik ben de afgelopen tijd gemotiveerd aan wat dingen begonnen (vrije tijd, geen werk) maar heb niet doorgezet en met smoezen verzinnen schiet ik niks op en ik bedacht zojuist dit schop onder kont topic.
Waar ik een paar flinke schoppen voor nodig heb voor het komende jaar:
-verder gaan met Spaans en niet alleen via Duolingo maar ook via mn studie en Spaanssprekende 'maatje'
-verder gaan met het opstarten van mn voedingsadviesblog.
Wie zich aangesproken voelt om te schoppen of zelf een schop nodig heeft: wees welkom!
MissHolmes
28-12-2024 om 10:43
lientje69 schreef op 28-12-2024 om 10:29:
Yup. Meer bewegen en minder vreten.
Das hier ook wel een dingetje... leuk hoor, 2 voedingsstudies maar alleen de theorie is niet genoeg...
Ok ik ben niet goed plaatjes plakken maar ik ga het toch proberen:
Poezie
28-12-2024 om 11:48
Hier ook meer bewegen en minder vreten maar ook eindelijk eens vrije dagen opnemen omdat ik daar recht op heb en ik ze nodig heb.
Eigenlijk meer aandacht aan mezelf geven op verschillende vlakken.
HAHA!wait..what
28-12-2024 om 11:50
Poezie schreef op 28-12-2024 om 11:48:
Hier ook meer bewegen en minder vreten maar ook eindelijk eens vrije dagen opnemen omdat ik daar recht op heb en ik ze nodig heb.
Eigenlijk meer aandacht aan mezelf geven op verschillende vlakken.
Goeie! Dat mag ik ook wel veranderen. Eigenlijk alles wat je opnoemt
Poezie
28-12-2024 om 11:57
HAHA!wait..what schreef op 28-12-2024 om 11:50:
[..]
Goeie! Dat mag ik ook wel veranderen. Eigenlijk alles wat je opnoemt
We gaan ervoor
Wasgij
28-12-2024 om 12:05
Ik zou het komende jaar wel willen gebruiken om mijn toekomst qua werk duidelijk te krijgen, wat wil ik daarmee.
Mijn huidige werk ga ik fysiek niet volhouden tot mijn pensioen en ik begin het af en toe wat minder leuk te vinden.
Ik moet nog 20 jaar tot mijn pensioenleeftijd, dus nu nog de tijd om te switchen.
Maar naar wat dan? Daar wil ik dus dit jaar mee aan de slag.
vrouw92
28-12-2024 om 12:38
Yes, hier ook:
Beter voor mezelf zorgen, zodat ik weer lekker in mijn vel zit!
Flink sparen en minder uitgeven, dit is lastiger dan minder eten.
Nog meer aan mezelf werken bij de pyscholoog
Nu echt meer gaan daten.. Ook al vind ik dat rete spannend.
lientje69
28-12-2024 om 12:51
Beter voor mezelf zorgen heb ik het afgelopen jaar als doel gehad. Dat is goed gelukt. Geef ook teveel geld uit maar nu meer aan mezelf dan aan anderen. Ik kwam altijd als laatste en dat heb ik weten te veranderen. Ook me minder druk maken ( stress ) is gelukt. De doelen voor 2025 stonden ook in 2024 op mijn lijstje. Deels gelukt maar nog niet genoeg.
Dus die gaan er maar weer opnieuw op.
Friezinnetje
28-12-2024 om 13:48
ik ga eind januari starten met een opleiding, na 33 jaar niet naar school te zijn geweest. Spannend, maar ik denk dat ik zo nu en dan ook een schop onder mijn kont nodig ben. En ik zal hier en daar hulp moeten vragen bij deze opleiding.
En doorgaan met het afvallen, voldoende beweging en gezond blijven eten.
Auwereel
28-12-2024 om 14:41
Man en ik hebben samen een schop nodig om het nodige aan huis-opknappen te doen, het binnenwerk. Nieuwe wc, muren verven, nieuwe vloerbedekking op bovenverdieping. En dat alles moet beginnen met opruimen!
Trail
28-12-2024 om 15:09
Financieen op orde krijgen is mijn grote doel voor 2025.
En mooi meegenomen is als ik ook eens iets vaker schoonmaak thuis …..
MissHolmes
28-12-2024 om 15:49
SCHOP!
BTW niet bedoeld als reclame maar voor de afvallers en gezonder willen eters; ik ben na 2 studies voedingsdeskundige, mocht je tips willen of vragen hebben pb me gerust.
MissDalhousie
28-12-2024 om 15:55
Het huishouden bungelt hier altijd helemaal onderaan de prioriteitenlijst, dus daar kan ik wel wat schoppen bij gebruiken! Het zou veel schelen als ik iedere dag een keer alles opruim wat op de oppervlakken (tafels, vloer, aanrecht, bovenkant kasten) ligt.
Kizomba
28-12-2024 om 17:33
Nou, nu maar all the way dan voor mezelf. Net aangemeld bij een ander topic. Dit topic sluit daar op aan. Ik heb een schop nodig om;
*Minimaal 25 kilo af te vallen d.v.m. beter eten en meer bewegen.
*Mijn huishouden wat meer georganiseerd te krijgen. Ik ben een uitsteller pur sang.
*Meer tijd nemen/pakken voor mijn hobby.
*Meer aandacht geven aan sociale contacten.
(Sidenote; Met mijn ADD leren om te gaan. Heb hiervoor al eens een traject gevolgd en zeker goede handvatten gekregen, maar nu nog in de praktijk brengen. Nu is het zo dat ik écht niet meer zo verder wil/kan. Dan weet ik zeker dat ik binnen nu en 5 jaar fysiek niet meer kan functioneren. Is dus wel een goede reden om dit keer wel door te zetten 💪.)
Knutselkei
28-12-2024 om 18:10
MissDalhousie schreef op 28-12-2024 om 15:55:
Het huishouden bungelt hier altijd helemaal onderaan de prioriteitenlijst, dus daar kan ik wel wat schoppen bij gebruiken! Het zou veel schelen als ik iedere dag een keer alles opruim wat op de oppervlakken (tafels, vloer, aanrecht, bovenkant kasten) ligt.
Zullen we weer een kastje/laatje/plekje per dag topic openen? Dat je per dag minstens 1 laatje of plank in de kast,kastje of plekje opruimt?
Werkte toen bij mij echt goed. Was een klusje van paar minuten maar na 2 weken was bijna heel mijn benenedenverdieping een stuk netter.