Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

31-08-2021 om 03:03

Mooie woorden (letterlijk)

Omdat je 's nachts toch íets moet als de slaap niet wil komen... Een topic over mooie woorden. Wat is jouw favoriete woord? Niet omdat de betekenis mooi is (maar dat mag wel), maar gewoon omdat de letters mooi combineren of omdat het lekker klinkt. 


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

31-08-2021 om 03:06

Een voor mij lekker bekkend woord: uterusextirpatie. 
Betekenis: baarmoedeverwijdering. Ook wel hysterectomie genoemd, maar dat klinkt gewoon niet zo lekker.

Ik hou erg van oude woorden die tegenwoordig helaas niet meer veel gebruikt worden zoals: nochtans of desalniettemin. Maar ook melancholie of snoodaard en zo zijn er nog veel meer.

letterlijk

letterlijk

Moderator

31-08-2021 om 06:47

Nou, letterlijk dus 😄. En eventueel. Wel allemaal in kleine letters, hoofdletters verpesten het beeld. 

Pragmatisch

Ik vind ‘schavuit’ en ‘schobbejak’ (schurk) mooie woorden.
Ook ‘naar de ratsmodee’ (naar de bliksem).

Heidi-Forumbeheer schreef op 31-08-2021 om 03:15:

Ik hou erg van oude woorden die tegenwoordig helaas niet meer veel gebruikt worden zoals: nochtans of desalniettemin. Maar ook melancholie of snoodaard en zo zijn er nog veel meer.

Eerdaags en desalniettemin kwamen ook gelijk bij mij op. En die gebruik ik ook

schuim - ik heb een zachte g en dan klinkt het precies zoals het aanvoelt 

Heidi-Forumbeheer schreef op 31-08-2021 om 03:15:

Ik hou erg van oude woorden die tegenwoordig helaas niet meer veel gebruikt worden zoals: nochtans of desalniettemin. Maar ook melancholie of snoodaard en zo zijn er nog veel meer.

Oohhh ja, dat heb ik ook. Gaarne bijvoorbeeld.

Of qua scheldwoorden, vlegel.

Druiloor.

Directoire

Verfomfaaid

Hen74 schreef op 31-08-2021 om 03:06:

Een voor mij lekker bekkend woord: uterusextirpatie.
Betekenis: baarmoedeverwijdering. Ook wel hysterectomie genoemd, maar dat klinkt gewoon niet zo lekker.

uterusexp ... uterus epx ... uterusextip ....

Hen! Over smaak valt niet te twisten, maar dat het nu lekker bekt ... ik raakte er in ieder geval niet uit hoor! (klein plagerijtje, mag dat op dinsdagmorgen?)

letterlijk schreef op 31-08-2021 om 06:47:

Nou, letterlijk dus 😄. En eventueel. Wel allemaal in kleine letters, hoofdletters verpesten het beeld.

Gewoon een forum over jou! Als dat geen eer is. Dus bij deze heb ik je een like-je gegeven.

KillerQueen schreef op 31-08-2021 om 07:08:

[..]

Eerdaags en desalniettemin kwamen ook gelijk bij mij op. En die gebruik ik ook

Weer wat bijgeleerd, ik dacht dat het eerSTdaags moest zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.