Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
Zusterclivia
04-10-2021 om 11:07
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 11:01:
[..]
Ik ook! Hier is een zaakje waar je bij je koffie ook nog een miniglaasje (1 slok) likeur krijgt met een toefje slagroom en een glaasje water (ook mini). Geserveerd op een klein dienblaadje. Hartstikke leuk.
Klinkt gezellig! ![]()
Maar ik kan mij voorstellen dat als het je ding niet is, dat je niet hoeft. Ik lust geen likeur, dus ik zou het zonde vinden van de likeur.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 11:11
Zusterclivia schreef op 04-10-2021 om 11:07:
[..]
Klinkt gezellig!
Maar ik kan mij voorstellen dat als het je ding niet is, dat je niet hoeft. Ik lust geen likeur, dus ik zou het zonde vinden van de likeur.
Nee maar dan laat je het staan hè. Over het algemeen wordt het erg gewaardeerd en vinden mensen zo'n aangekleed bakje koffie erg leuk. Het wordt ook geserveerd in erg mooi servies. Ik kom daar graag.
Lorwynne
04-10-2021 om 11:15
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 11:11:
[..]
Nee maar dan laat je het staan hè. Over het algemeen wordt het erg gewaardeerd en vinden mensen zo'n aangekleed bakje koffie erg leuk. Het wordt ook geserveerd in erg mooi servies. Ik kom daar graag.
Maar dan wordt het weggegooid! En als ik iets zonde vind is weggooien van eten/drinken. Ook mijn bezwaar met koekjes. Vaak ook niet voorverpakt. Vraag dan of het gewenst is.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 11:18
Lorwynne schreef op 04-10-2021 om 11:15:
[..]
Maar dan wordt het weggegooid! En als ik iets zonde vind is weggooien van eten/drinken. Ook mijn bezwaar met koekjes. Vaak ook niet voorverpakt. Vraag dan of het gewenst is.
Het is 1 slok! Er wordt in de horeca wel meer weggegooid. Ik vind dat je nu een beetje overdrijft hoor. Mensen laten ook wel eens wat voedsel over op het bord of friet/salade in een schaaltje, of een stukje taart wat ze niet meer op kunnen.
Rachel.
04-10-2021 om 11:31
[..]
Is ook leuk, je krijgt alleen maar extra's voor je geld, en je kunt uiteraard laten staan wat je niet wilt.
Rachel.
04-10-2021 om 11:33
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 11:18:
[..]
Het is 1 slok! Er wordt in de horeca wel meer weggegooid. Ik vind dat je nu een beetje overdrijft hoor. Mensen laten ook wel eens wat voedsel over op het bord of friet/salade in een schaaltje, of een stukje taart wat ze niet meer op kunnen.
Hier ben ik het ook mee eens, er word meer aan eten weggegooid wat mensen niet op eten of teveel besteld hebben en niet meenemen dan dat er zulke dingetjes worden weggegooid.
Ook is het vaak genoeg dat er drinken niet opgedronken wordt en dat moeten we ook weggooien.Â
Wij zijn verplicht aan onze gasten te geven waar ze voor betalen. Tis aan hun zelf wat ze er mee doen.
_melon
04-10-2021 om 11:37
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 11:18:
[..]
Het is 1 slok! Er wordt in de horeca wel meer weggegooid. Ik vind dat je nu een beetje overdrijft hoor. Mensen laten ook wel eens wat voedsel over op het bord of friet/salade in een schaaltje, of een stukje taart wat ze niet meer op kunnen.
Maar je moet wel ergens beginnen natuurlijk, juist omdat er al zoveel wordt weggegooid wat echt niet anders kan (restjes op een bord etc.) kan je het weggooien van zoiets heel makkelijk voorkomen.Â
Neemt niet weg dat ik het ook heel erg leuk en gezellig vind staan als ik het zou krijgen.Â
Zusterclivia
04-10-2021 om 11:39
[..]
Natuurlijk zou ik het laten staan of het mijn gezelschap aanbieden.
Het was meer dat ik het mij kan voorstellen dat als je er zelf niets mee hebt, dat je het minder leuk/fijn/bijzonder vindt. En dat ik wel begrijp dat sommige mensen dan een koekje bij de koffie dan onzin vinden.
En ik ben het mee je eens dat het gewoon mooi aangekleed is, als je zo'n setje krijgt. Het voelt dan ook meer dat je waar voor je geld krijg, dan wanneer je een kaal kopje koffie/thee krijgt. Een soort van traktatie.
In bv Portugal drinkt men vaker gewoon even snel een kop koffie, die kost ook geen drol, dus dan zou ik gek staan kijken van een koekje bij de koffie. Hier in Nederland is de koffie wel iets duurder en vind ik het wel normaal.
Rachel.
04-10-2021 om 11:40
Wij hebben bijvoorbeeld bepaalde toetjes waar een likeurtje bij hoort, mensen betalen voor dat toetje en dat likeurtje hoort erbij, word soms ook niet opgedronken gooien we ook weg maar er wordt wel voor betaald.Â
Â
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 11:42
_melon schreef op 04-10-2021 om 11:37:
[..]
Maar je moet wel ergens beginnen natuurlijk, juist omdat er al zoveel wordt weggegooid wat echt niet anders kan (restjes op een bord etc.) kan je het weggooien van zoiets heel makkelijk voorkomen.
Neemt niet weg dat ik het ook heel erg leuk en gezellig vind staan als ik het zou krijgen.
Ja en de meeste mensen eten het hapje slagroom wat er op zit sowieso op (en trouwens het éne slokje likeur ook). Het wordt erg gewaardeerd.
Er worden in de horeca ook sausje geserveerd bij gerechten waar mensen misschien niet van houden. Ik vind dat het allemaal wel een beetje in proporties moet blijven.
Ik ben ook tegen voedselverspilling maar dit vind ik echt spijkers op laag water. Sterker nog: de manier van serveren is vaak juist de reden dat de mensen juist daar koffie gaan drinken.
Zusterclivia
04-10-2021 om 11:50
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 11:42:
[..]
Ja en de meeste mensen eten het hapje slagroom wat er op zit sowieso op (en trouwens het éne slokje likeur ook). Het wordt erg gewaardeerd.
Er worden in de horeca ook sausje geserveerd bij gerechten waar mensen misschien niet van houden. Ik vind dat het allemaal wel een beetje in proporties moet blijven.
Ik ben ook tegen voedselverspilling maar dit vind ik echt spijkers op laag water. Sterker nog: de manier van serveren is vaak juist de reden dat de mensen juist daar koffie gaan drinken.
Zeker. Als ik een high tea heb, dan ga ik liever naar een plek waar je allerlei losse thee kunt krijgen of kunt proeven (naast het lekkere eten), dan een plek waar ze theezakjes hebben of nog lastiger dat je wel heet water krijgt maar geen nieuw zakje (losse) thee.
Even snel tussendoor, dan liever geen poespas.
_melon
04-10-2021 om 11:51
Ik kom denk ik niet bij dat soort tentjes. Meestal staat wel duidelijk op de kaart wat voor sausje er bij zit en als ik dat niet hoef, zeg ik dat er bij.Â
Als ik zou weten dat er een likeurtje bij de koffie zit, zou ik ook zeggen dat ik 'm niet hoef. Maar bij een eerste keer weet je dat natuurlijk nooit.
Bij gebak wordt tegenwoordig gelukkig meestal wel gevraagd of je slagroom erop wilt.
Mijn favoriete sushi tent zet ook altijd gember op tafel en ik zeg ook bij het reserveren dat dat niet op tafel hoeft. Het is een druppel op een gloeiende plaat en ik gooi ook echt wel eens iets weg, maar ik vind het zo zonde.Â
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 11:59
_melon schreef op 04-10-2021 om 11:51:
Ik kom denk ik niet bij dat soort tentjes. Meestal staat wel duidelijk op de kaart wat voor sausje er bij zit en als ik dat niet hoef, zeg ik dat er bij.
Als ik zou weten dat er een likeurtje bij de koffie zit, zou ik ook zeggen dat ik 'm niet hoef. Maar bij een eerste keer weet je dat natuurlijk nooit.
Bij gebak wordt tegenwoordig gelukkig meestal wel gevraagd of je slagroom erop wilt.
Mijn favoriete sushi tent zet ook altijd gember op tafel en ik zeg ook bij het reserveren dat dat niet op tafel hoeft. Het is een druppel op een gloeiende plaat en ik gooi ook echt wel eens iets weg, maar ik vind het zo zonde.
Ik begrijp je wel hoor en ben het er gedeeltelijk mee eens maar het is geen likeurtje (als in een glaasje likeur), maar 1 slokje, dat maakt verschil. Het wordt bijna door iedereen opgedronken (het is niet eens drinken te noemen eigenlijk. Je eet het met je lepeltje en het hapje slagroom mee op.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:01
Als je echt tegen iédere vorm van eten weggooien bent kunt je beter thuis eten en drinken denk ik.
redbulletje
04-10-2021 om 12:02
Zusterclivia schreef op 04-10-2021 om 10:22:
[..]
De enige term die mag, is vies, als het echt vies is. Maar dat staat los van wat het mode-item verder is.
Wat ik lastig vind om te begrijpen, dat als je iets niet mooi vindt, het gelijk lelijk is. Alsof het alleen het een of het ander kan zijn. En dat mensen ook zo reageren. Ik zeg nog wel eens ipv het is niet mijn smaak. Ik heb er eigenlijk geen mening over. Want in het eerste geval pakken veel mensen het nogal eens op als; niet mooi = lelijk.
Iedereen bepaalt toch voor zichzelf wat ie mooi dan wel lelijk vindt? Ik vind baarden ook afschuwelijk, zeker die blokbaarden, maar zo'n 3 dagen stoppelbaardje vind ik weer wel stoer.Â
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.