Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
_melon
04-10-2021 om 12:04
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 12:01:
Als je echt tegen iédere vorm van eten weggooien bent kunt je beter thuis eten en drinken denk ik.
Oh nee ik niet hoor, maar ik wil er zelf zo weinig mogelijk actief aan bijdragen (door dus dingen te laten staan etc.).
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:09
_melon schreef op 04-10-2021 om 12:04:
[..]
Oh nee ik niet hoor, maar ik wil er zelf zo weinig mogelijk actief aan bijdragen (door dus dingen te laten staan etc.).
Maar als je dan ergens een frietje mèt eet, gewoon aan een kraam, eet je dan ook die hele klodder mayo op die ze er doorgaans bij doen?
Soms wordt de frietsaus in een los zakje geserveerd, daar eet ik ook maar de helft van op en de rest gaat toch echt weg.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:15
Laatst zat ik ook een terras en daar hadden mijn man en ik clubsandwiches besteld met een fantasienaam.Daar zat ook van alles bij. Lekker, maar sommige dingen zoals een klodder truffelmayo hoef ik niet. Dus dat blijft liggen.
_melon
04-10-2021 om 12:15
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 12:09:
[..]
Maar als je dan ergens een frietje mèt eet, gewoon aan een kraam, eet je dan ook die hele klodder mayo op die ze er doorgaans bij doen?
Soms wordt de frietsaus in een los zakje geserveerd, daar eet ik ook maar de helft van op en de rest gaan toch echt weg.
In principe doen we dat nooit, maar ja dat is meestal wel een goede hoeveelheid. Ik ben geen zuinige dipper.
Losse zakjes is altijd veel te weinig, dan is 1 zakje echt niet genoeg.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:17
_melon schreef op 04-10-2021 om 12:15:
[..]
In principe doen we dat nooit, maar ja dat is meestal wel een goede hoeveelheid. Ik ben geen zuinige dipper.
![]()
🤣
_melon
04-10-2021 om 12:19
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 12:15:
Laatst zat ik ook een terras en daar hadden mijn man en ik clubsandwiches besteld met een fantasienaam.Daar zat ook van alles bij. Lekker, maar sommige dingen zoals een klodder truffelmayo hoef ik niet. Dus dat blijft liggen.
Als je daar dan nou weer komt en je besteld weer die sandwich, zou je dan zeggen dat die mayo er niet bij hoeft?
Rachel.
04-10-2021 om 12:23
_melon schreef op 04-10-2021 om 12:15:
[..]
![]()
Hier hetzelfde 😅1 zakje red ik het niet mee 🤭
Ginevra
04-10-2021 om 12:29
_melon schreef op 04-10-2021 om 11:51:Als ik zou weten dat er een likeurtje bij de koffie zit, zou ik ook zeggen dat ik 'm niet hoef. Maar bij een eerste keer weet je dat natuurlijk nooit.
Op veel plekken gaan mensen wel vaker koffie drinken dus die weten dat. En als ze het niet willen geven ze dat dus door bij de bestelling.
Dan houd je dus over de paar mensen die wel voor het eerst komen, én die geen extraatje willen. Om dan vanwege dat handjevol voortaan aan iedereen te vragen of ze het slokje likeur erbij willen, doet afbreuk aan het luxe idee.
Ik ken wel zo’n tent hoor, waar ze altijd vragen of je het koekje bij de koffie wel wilt. Op een of andere manier heb ik het idee dat je dan toch altijd “ge-out” wordt als een snoepkont, alsof je eigenlijk hoort te zeggen “nou nee laat maar”. Het is goedbedoeld en ik ben hartstikke tegen voedselverspilling, ik eet altijd de kleinste kliekjes nog op, maar dit vind ik toch wat calvinistisch aanvoelen.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:42
_melon schreef op 04-10-2021 om 12:19:
[..]
Als je daar dan nou weer komt en je besteld weer die sandwich, zou je dan zeggen dat die mayo er niet bij hoeft?
Ik zou een ander broodje bestellen.
Auwereel
04-10-2021 om 12:43
Maar alcohol is een issue, als iemand van zijn alcohol-verslaving af is, kan één slok weer op het verkeerde pad komen. Dus een slok likeur zonder vragen is niet verstandig.
Ook ergens ongevraagd slagroom op doen is zoiets, laatst met mijn dochter bij een koffietent, krijgt mijn dochter een enorme toef slagroom op haar latte macchiato. We hebben getwijfeld over terugsturen, maar hebben een hekel aan voedselverspilling. We hebben toen maar samen de slagroom opgegeten.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:45
Auwereel schreef op 04-10-2021 om 12:43:
Maar alcohol is een issue, als iemand van zijn alcohol-verslaving af is, kan één slok weer op het verkeerde pad komen. Dus een slok likeur zonder vragen is niet verstandig.
Ook ergens ongevraagd slagroom op doen is zoiets, laatst met mijn dochter bij een koffietent, krijgt mijn dochter een enorme toef slagroom op haar latte macchiato. We hebben getwijfeld over terugsturen, maar hebben een hekel aan voedselverspilling. We hebben toen maar samen de slagroom opgegeten.
Je kunt het toch laten staan? En als je die verleiding al niet aankunt kun je beter verre van horecagelegenheden blijven denk ik.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:45
Ginevra schreef op 04-10-2021 om 12:29:
[..]
Op veel plekken gaan mensen wel vaker koffie drinken dus die weten dat. En als ze het niet willen geven ze dat dus door bij de bestelling.
Dan houd je dus over de paar mensen die wel voor het eerst komen, én die geen extraatje willen. Om dan vanwege dat handjevol voortaan aan iedereen te vragen of ze het slokje likeur erbij willen, doet afbreuk aan het luxe idee.
Ik ken wel zo’n tent hoor, waar ze altijd vragen of je het koekje bij de koffie wel wilt. Op een of andere manier heb ik het idee dat je dan toch altijd “ge-out” wordt als een snoepkont, alsof je eigenlijk hoort te zeggen “nou nee laat maar”. Het is goedbedoeld en ik ben hartstikke tegen voedselverspilling, ik eet altijd de kleinste kliekjes nog op, maar dit vind ik toch wat calvinistisch aanvoelen.
Helemaal eens.
Auwereel
04-10-2021 om 12:46
Dus als exverslaafde kan je nergens meer een kopje koffie doen omdat soms ongevraagd alcohol geserveerd wordt? Dat vind ik niet erg klantvriendelijk.
Auwereel
04-10-2021 om 12:49
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 12:45:
[..]
Je kunt het toch laten staan? En als je die verleiding al niet aankunt kun je beter verre van horecagelegenheden blijven denk ik.
En ook ongevraagd slagroom, iets bestellen en dan laten staan/terugsturen is toch verspilling. Zet het erbij op de kaart, of vraag even. Is dat zo moeilijk?
Rachel.
04-10-2021 om 12:49
Auwereel schreef op 04-10-2021 om 12:43:
Maar mensen kunnen overal alcohol tegenkomen, dat zijn helaas dingen waarvoor anderen je niet kunnen behoeden. Dus ja makkelijker gezegd dan gedaan, maar tis dan je eigen verantwoording om de verleidingen tegen te gaan, want al zou horeca dat niet zelf neerzetten bij een koffie of toetje, dan zijn er genoeg andere gebieden waar je in de verleiding kunt komen.
Ik begrijp je wel maar ik vind dat persoonlijk niet de verantwoording van een ander, hoe hard dat ook klinkt.
Maargoed bij ons staat het er wel bij vermeld dat er een klein likeurtje bij bepaalde toetjes, bij koffie of in koffie zit. Ik kan me wel voorstellen dat het dan in de bovengeschreven situatie vervelend kan zijn als je dan een verrassing likeurtje erbij krijgt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.