Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Tover-Feetje schreef op 07-09-2021 om 18:14:

[..]

Nee hoor
Als ik goed tel heb ik momenteel herplaatser hond 7 en 8 in huis (en een Spaanse asielhond).
Ik heb eerder ook 2 konijnen en 4 katten/poezen uit het asiel gehad.
Allemaal zijn ze tot hun dood bij mij gebleven.
Ook ik begrijp niet hoe je een levend wezen waar je verantwoordelijk voor bent zomaar "weg" kan doen (mensen met een geldige reden doen dat ook niet zomaar).
Maar ik ben heel blij met mijn 2e, 3e en soms wel 4e handsjes

Ook hier een oudere poes uit het asiel.
Destijds teruggebracht door de eigenaar waarom weet ik niet. 
Ze was bijna 9 toen ik haar uit het asiel meenam. Ze heeft hier hopelijk een fijn (t)huis.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

07-09-2021 om 18:25

Twee oudjes en een opvanger die zo goed ging met opa en oma dat we hem hebben gehouden.

Alledrie voormalig zwervers en zeer veeleisend. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

07-09-2021 om 18:37

MidasWolf schreef op 07-09-2021 om 18:19:

[..]

Ze was bijna 9 toen ik haar uit het asiel meenam. Ze heeft hier hopelijk een fijn (t)huis.

Ik heb 5 jaar terug 3 katers van tussen de 11 en 14 tegelijk uit het asiel gehaald. Ik wist wel dat ze dan niet heel lang meer zouden kunnen leven, maar ze hebben respectievelijk nog 3 , 4 jaar een goed leven gehad.

Het dierenasiel stond wel te kijken dat ik er tegelijk 3 nam.

bojoti schreef op 07-09-2021 om 12:30:

Wij hebben ons hondje uit het asiel. Ze was 6 maanden oud dus ik vraag waarom ze daar zat. De vorige eigenaar vond haar te druk vertelden ze. Ik dacht te druk?? het is een pup!!
Ze was het liefste hondje van de hele wereld (zeggen alle hondeneigenaren natuurlijk) en heeft 13 jaar bij ons gewoond en heeft een goed leven gehad.
Ik begrijp dus niet waarom sommige mensen zoiets doen.

Ik heb een kat uit de opvang. Hij had daar al eerder gezeten maar was terug gebracht omdat hij de eerste dagen alleen maar onder het bed had gelegen. Vonden ze toch niet zo gezellig. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 07-09-2021 om 18:37:

[..]

Ik heb 5 jaar terug 3 katers van tussen de 11 en 14 tegelijk uit het asiel gehaald. Ik wist wel dat ze dan niet heel lang meer zouden kunnen leven, maar ze hebben respectievelijk nog 3 , 4 jaar een goed leven gehad.

Maar toch de jaren die ze dan wel hadden hebben ze fijn bij jou thuis doorgebracht.
Dat is bijna altijd beter dan dat ze hun jaren in een asiel moeten slijten.

Leuk 😻 dat je er 3 tegelijk meenam.
Dat is mij nu toch te gortig.
Bovendien houdt de poes die ik nu heb helemaal niet van andere katten om haar heen.

Tover-Feetje schreef op 07-09-2021 om 18:14:

[..]

Nee hoor
Als ik goed tel heb ik momenteel herplaatser hond 7 en 8 in huis (en een Spaanse asielhond).
Ik heb eerder ook 2 konijnen en 4 katten/poezen uit het asiel gehad.
Allemaal zijn ze tot hun dood bij mij gebleven.
Ook ik begrijp niet hoe je een levend wezen waar je verantwoordelijk voor bent zomaar "weg" kan doen (mensen met een geldige reden doen dat ook niet zomaar).
Maar ik ben heel blij met mijn 2e, 3e en soms wel 4e handsjes

Oprecht echt netjes dat je al veel dieren zo in huis hebt genomen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-09-2021 om 19:05

Caramelzeezoutchocola schreef op 07-09-2021 om 18:37:

[..]

Mooi ❤️

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

07-09-2021 om 19:40

Lorwynne schreef op 07-09-2021 om 16:33:

Ik heb ook twee asieldieren, twee kromsnavels. Volgens mij worden die nog sneller gedumpt dan andere dieren, want echt vogels zijn best veel werk en worden niet zo maar tam daar gaat veel tijd en toewijding inzitten, en soms lukt het gewoon niet.
Dan worden ze dus afgedankt...
Een is vals maar ik zorg goed voor hem, en hoop zo dat hij een leuk leven heeft. Ik heb er een vriendje bijgehaald omdat het groepsdieren zijn en zijn vorige maatje dood ging (ook adoptie). Samen lijken ze aardig blij zo.

Ben ik de enige die dieren ook houdt om ze een goed mogelijk leven te gunnen? En daarom eigenlijk alleen asieldieren of afgedankte dieren wil? En dus ook heb?

Nu begrijp ik ook slecht waarom iedereen (in mijn omgeving dan) perse een jong nieuw huisdier wil. Kennissen van ons staan op een wachtlijst voor een pup van een bepaalde fokker, en het asiel puilt uit met honden. Dat snap ik niet.
Ja maar we willen Alleen dit ras. En dat is dus zo'n doorgefokt niet meer gezond ras.
Ook weer iets wat ik niet snap. Ja maar dat zijn zulke leuke honden om te zien en zo lief.
Ik noem dat dierenmishandeling. Ik begrijp ook niet dat dat nog mag eigenlijk.

Ik sta er hetzelfde in, je bent dus gelukkig niet de enige. En zulke mensen die op een wachtlijst staan, begrijp ik ook totaal niet.

Mijn idee is om bijvoorbeeld vijf jaar lang geen dieren meer bij te maken. Bij wet! Op geen enkele manier. Eerst de oudjes een kans gunnen! 

En dan volgen nu doorgaans de reacties met 'ja maar...'. 

Onze kat komt ook uit het asiel. Een enorme knuffelkont, geen idee waarom hij daar zat. Het was zomer, misschien door vakantie ofzo? Wat ik dan niet snap is dat mensen zoveel geld betalen voor een raskat. De mijne is ook lief…

MidasWolf schreef op 07-09-2021 om 18:19:

[..]

Ze was bijna 9 toen ik haar uit het asiel meenam. Ze heeft hier hopelijk een fijn (t)huis.

Onze poes was ook 9 jaar oud toen we haar adopteerden. Ze is gelukkig nog kerngezond, maar ik ben zo onwijs gek op haar dat ik soms wel verdrietig ben dat ik zoveel jaren van haar leven heb gemist. En erger nog: dat de tijd die we nog met haar hebben beperkt is..

MidasWolf schreef op 07-09-2021 om 18:51:

[..]

Oprecht echt netjes dat je al veel dieren zo in huis hebt genomen.

Welnee ik doe het met liefde, en ik lees hier genoeg mensen die dat ook doen 

Hen74 schreef op 07-09-2021 om 19:40:

[..]

Ik sta er hetzelfde in, je bent dus gelukkig niet de enige. En zulke mensen die op een wachtlijst staan, begrijp ik ook totaal niet.

Mijn idee is om bijvoorbeeld vijf jaar lang geen dieren meer bij te maken. Bij wet! Op geen enkele manier. Eerst de oudjes een kans gunnen!

En dan volgen nu doorgaans de reacties met 'ja maar...'.

Ja maar....
Ik begrijp de mensen op de wachtlijst voor een specifiek ras ook hoor.
Dat zijn over het algemeen ook niet de mensen die hun hond "zomaar" weg doen.
Mensen zijn vrij om te kiezen wat het beste bij ze past.

Maar misschien is dit meer iets voor een nieuw topic? 

Tover-Feetje schreef op 07-09-2021 om 20:18:

[..]

Welnee ik doe het met liefde, en ik lees hier genoeg mensen die dat ook doen

[..]

Ja maar....
Ik begrijp de mensen op de wachtlijst voor een specifiek ras ook hoor.
Dat zijn over het algemeen ook niet de mensen die hun hond "zomaar" weg doen.
Mensen zijn vrij om te kiezen wat het beste bij ze past.

Maar misschien is dit meer iets voor een nieuw topic?

Loopt er ergens al een huisdieren topic.

Millie91 schreef op 07-09-2021 om 20:15:

[..]

Onze poes was ook 9 jaar oud toen we haar adopteerden. Ze is gelukkig nog kerngezond, maar ik ben zo onwijs gek op haar dat ik soms wel verdrietig ben dat ik zoveel jaren van haar leven heb gemist. En erger nog: dat de tijd die we nog met haar hebben beperkt is..

Is misschien een open deur probeer vooral te genieten van de tijd die je wel samen hebt. Mijn kat van 9 is nu 17 jaar.

Nu houd ik op anders wordt het wel heel off topic. Dan begrijpen mensen niet dat het een huisdieren topic is geworden.

Ik begrijp niet dat mensen een sticker met geen collectes op hun deur plakken. Kunnen ze dat niet voor bij de weg plakken, hoef ik niet helemaal naar de deur te lopen!

Mijn zus had een kitten op straat gevonden van een week of 10. Geplaatst op de Amivedi website en twee dagen later werd hij opgehaald door de eigenaars. Een week later kwam mijn zwager de eigenaar tegen op het schoolplein, hij wist niet dat diens kinderen ook op die school zaten. Vroeg de eigenaar of ze het kitten nog wilden hebben, want hij was hen toch wat tegengevallen, zo druk als hij was. Ja heel gek, een kitten van 10 weken dat graag speelt. Het katje is nu een jaar oud en nog steeds wel een ontsnappingskunstenaar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.