Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 馃槂
bojoti
07-09-2021 om 13:36
Ik word helemaal emotioneel van jullie lieve reacties聽
Heb heel veel verdriet gehad toen we haar in moesten laten slapen vorig jaar. Roosje was the best!!
DownrightChinchilla41
07-09-2021 om 13:37
bojoti schreef op 07-09-2021 om 13:36:
Ik word helemaal emotioneel van jullie lieve reacties
Heb heel veel verdriet gehad toen we haar in moesten laten slapen vorig jaar. Roosje was the best!!
Herfstappeltaart
07-09-2021 om 13:38
bojoti schreef op 07-09-2021 om 13:36:
Ik word helemaal emotioneel van jullie lieve reacties
En ik word helemaal blij van mensen die zo goed voor hun huisdier zijn als jij.聽
MidasWolf
07-09-2021 om 13:39
Zusterclivia schreef op 07-09-2021 om 13:15:
Ik ken ook iemand die bewust een pup nam (voor corona), netjes bij een goede fokker gehaald enz. maar het viel hem in de praktijk erg tegen. Want pup kon nooit alleen, net of je een baby had. Ja, duh.
Diegene daalde echt in mijn achting.
Pup is terug gegaan naar de fokker.
Een aantal zien alleen de leuke kanten van een huisdier.Vooral bij jonge huisdieren veelal het geval bij 聽leuke schattige pups die natuurlijk ook groter worden, en met een huisdier is het ook op de wat lange termijn vooruitkijken. Het gaat al gauw over jaren een hond in huis hebben.
Lekker een avondwandeling in de schemeravond laatste zonnestralen meepakkend en genieten van de natuur.聽
Praktijk: Na een lange werkdag de hond uitlaten in de buurt terwijl de regen en de wind je om de oren heen slaan.聽
Is natuurlijk erg gechargeerd maar soms kan het wel zo uitpakken.
DownrightChinchilla41
07-09-2021 om 13:39
Ik begrijp niet dat bepaalde mensen in de zorg werken, vanochtend hoorde ik een zorgmedewerker mijn cli毛nt afsnauwen (zo lief mens) ze was niet snel genoeg, nee duh ze is verlamd
idioot.
Ik werd er zo pissig van en heb er iets van gezegd, mag eigenlijk nou jammer dan.聽
DownrightChinchilla41
07-09-2021 om 13:43
MidasWolf schreef op 07-09-2021 om 13:39:
[..]
Een aantal zien alleen de leuke kanten van een huisdier.Vooral bij jonge huisdieren veelal het geval bij leuke schattige pups die natuurlijk ook groter worden, en met een huisdier is het ook op de wat lange termijn vooruitkijken. Het gaat al gauw over jaren een hond in huis hebben.
Lekker een avondwandeling in de schemeravond laatste zonnestralen meepakkend en genieten van de natuur.
Praktijk: Na een lange werkdag de hond uitlaten in de buurt terwijl de regen en de wind je om de oren heen slaan.
Is natuurlijk erg gechargeerd maar soms kan het wel zo uitpakken.
Ik heb echt nooit spijt van mijn hond gehad, een aanvulling op mijn leven is hij al 13 jaar. De puppentijd vond ik ook echt heel leuk, het trainen en opvoeden. Ik had ook wel een makkelijke pup. Elke dag van zijn leven heerlijke lange wandelingen gemaakt (ook als het regende), gefietst, geskeelerd en gezwommen samen, heerlijk. Ik zal hem zo gaan missen, kon hij nog maar 13 jaar blijven.聽馃挄
DownrightSpoonbill69
07-09-2021 om 14:58
Ja als je een dier neemt dan doe je dat voor de rest van zijn/haar leven. Hier ook! We zijn er samen aan begonnen en maken het samen af鉂わ笍
DownrightChinchilla41
07-09-2021 om 15:19
Nose schreef op 07-09-2021 om 14:58:
Ja als je een dier neemt dan doe je dat voor de rest van zijn/haar leven. Hier ook! We zijn er samen aan begonnen en maken het samen af鉂わ笍
Zo zouden alle mensen er in moeten staan en gaan als ze een dier nemen..
Hij is er onvoorwaardelijk voor mij (betere steun kun je niet wensen) en ik voor hem, als hij ziek is dan blijf ik thuis bij hem. Als ik op vakantie ga dan gaat hij mee of we gaan niet. Nu hij op zijn eind loopt en veel (fysieke) dingen niet meer kan die hij zo graag deed, verzin ik andere leuke dingetjes die hij nog wel kan.聽
Ik kan gewoon niet begrijpen dat veel mensen een聽 dier blijkbaar als artikel zien, en het zo weer inruilen.聽
Apiejapie
07-09-2021 om 16:18
Nose schreef op 07-09-2021 om 14:58:
Over het algemeen sta ik er ook zo in. En toch kunnen er dingen gebeuren die niet voorzien zijn. Zo hebben wij onze hond overgenomen van een vrouw die ernstig ziek werd en de hond te weinig aandacht kon geven door de vele ziekenhuisbezoeken die ze moest doen. Ze vond het verschrikkelijk hem te moeten herplaatsen maar koos in het belang van de hond. Dat is voor mij 贸贸k liefde 茅n 贸贸k goed voor je hond zorgen.聽
Lorwynne
07-09-2021 om 16:33
Ik heb ook twee asieldieren, twee kromsnavels. Volgens mij worden die nog sneller gedumpt dan andere dieren, want echt vogels zijn best veel werk en worden niet zo maar tam daar gaat veel tijd en toewijding inzitten, en soms lukt het gewoon niet.聽
Dan worden ze dus afgedankt...
Een is vals maar ik zorg goed voor hem, en hoop zo dat hij een leuk leven heeft. Ik heb er een vriendje bijgehaald omdat het groepsdieren zijn en zijn vorige maatje dood ging (ook adoptie). Samen lijken ze aardig blij zo.
Ben ik de enige die dieren ook houdt om ze een goed mogelijk leven te gunnen? En daarom eigenlijk alleen asieldieren of afgedankte dieren wil? En dus ook heb?
Nu begrijp ik ook slecht waarom iedereen (in mijn omgeving dan) perse een jong nieuw huisdier wil. Kennissen van ons staan op een wachtlijst voor een pup van een bepaalde fokker, en het asiel puilt uit met honden. Dat snap ik niet.聽
Ja maar we willen Alleen dit ras. En dat is dus zo'n doorgefokt niet meer gezond ras.
Ook weer iets wat ik niet snap. Ja maar dat zijn zulke leuke honden om te zien en zo lief.
Ik noem dat dierenmishandeling. Ik begrijp ook niet dat dat nog mag eigenlijk.聽
TanSwallow86
07-09-2021 om 16:46
Ginevra schreef op 06-09-2021 om 19:22:
Voor de GOB鈥檈rs (Geen OmgevingsBewustzijn
) die hun toelichting gaven, dank je wel. Ik had er bijvoorbeeld geen idee van dat het ook met PTSS te maken kan hebben, dus ik zal de volgende keer een stuk minder ge毛rgerd zijn. Kumbaya!
Ik heb ook PTSS en ja ook wel eens wegzakken. Ook als ik thuis ben. Soms sta ik stil in supermarkt en dan ineens schrik ik wakker en dan heb ik zoiets van wat doe ik hier.聽
Of in het begin had ik het toen ik nog auto reed. Heb een keer gehad dat ik in Apeldoorn "wakker" werd. Had blijkbaar nog wel benul van verkeer.聽
Ik had niet gemerkt dat ik thuis, mijn auto sleutels, telefoon, huissleutel en portemonnee pakte. Toen in Apeldoorn bij de Burger King bij station wat gegeten en gedronken. Toen naar huis gereden, en verder toen geen last gehad.聽
FancyDuck29
07-09-2021 om 17:05
Bakblik schreef op 07-09-2021 om 10:11:
Wat ik niet begrijp is dat ik zo'n honger krijg van een uur zwemmen.聽
Niet zozeer omdat je met zwemmen veel kcal verbrandt, maar door het verschil in temperatuur. Dat kost veel kruim.
Tip: Eet na je training veel eiwitten ipv koolhydraten. Kan dmv kwark, maar er zijn ook shakes/drankjes bij de supermarkt waar veel meer prote茂ne in zit (en die laag in suiker zijn). Goed voor je herstel, het afvallen en om de honger te stillen.
DownrightSpoonbill69
07-09-2021 om 17:08
Apiejapie schreef op 07-09-2021 om 16:18:
[..]
Over het algemeen sta ik er ook zo in. En toch kunnen er dingen gebeuren die niet voorzien zijn. Zo hebben wij onze hond overgenomen van een vrouw die ernstig ziek werd en de hond te weinig aandacht kon geven door de vele ziekenhuisbezoeken die ze moest doen. Ze vond het verschrikkelijk hem te moeten herplaatsen maar koos in het belang van de hond. Dat is voor mij 贸贸k liefde 茅n 贸贸k goed voor je hond zorgen.
Mee eens hoor!! En in belang van de hond het beste! 鉂わ笍
Tover-Feetje
07-09-2021 om 18:14
Lorwynne schreef op 07-09-2021 om 16:33:
Ben ik de enige die dieren ook houdt om ze een goed mogelijk leven te gunnen? En daarom eigenlijk alleen asieldieren of afgedankte dieren wil? En dus ook heb?
Nee hoor聽
Als ik goed tel heb ik momenteel herplaatser hond 7 en 8 in huis (en een Spaanse asielhond).
Ik heb eerder ook 2 konijnen en 4 katten/poezen uit het asiel gehad.
Allemaal zijn ze tot hun dood bij mij gebleven.
Ook ik begrijp niet hoe je een levend wezen waar je verantwoordelijk voor bent zomaar "weg" kan doen (mensen met een geldige reden doen dat ook niet zomaar).
Maar ik ben heel blij met mijn 2e, 3e en soms wel 4e handsjes聽
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
Diegene daalde echt in mijn achting.
) die hun toelichting gaven, dank je wel. Ik had er bijvoorbeeld geen idee van dat het ook met PTSS te maken kan hebben, dus ik zal de volgende keer een stuk minder ge毛rgerd zijn. Kumbaya!