Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


redbulletje

redbulletje

17-01-2022 om 17:58 Topicstarter

Er zou een medische én psychische keuring moeten komen voordat mensen zich mogen voortplanten. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-01-2022 om 18:31

redbulletje schreef op 17-01-2022 om 17:58:

Er zou een medische én psychische keuring moeten komen voordat mensen zich mogen voortplanten.

Een keuring is wat veel, maar volgens mij zou het een uitermate goed idee zijn wanneer mensen met psychische problemen veel meer gewezen worden op de voordelen van een kindvrij leven. 

redbulletje

redbulletje

17-01-2022 om 18:33 Topicstarter

Valdemar schreef op 17-01-2022 om 18:31:

[..]

Een keuring is wat veel, maar volgens mij zou het een uitermate goed idee zijn wanneer mensen met psychische problemen veel meer gewezen worden op de voordelen van een kindvrij leven.

Dat sowieso! Het zou als serieuze levensoptie gepromoot moeten worden in de media. Er zijn volgens mij nauwelijks bewust kindvrije rolmodellen in BNerland. 

Valdemar schreef op 17-01-2022 om 18:31:

[..]

Een keuring is wat veel, maar volgens mij zou het een uitermate goed idee zijn wanneer mensen met psychische problemen veel meer gewezen worden op de voordelen van een kindvrij leven.

Ja ik ken iemand die  binnen de jeugdpsychiatrie heeft gewerkt.
Daar hoorde je soms verhalen waar de honden geen brood van lusten.

Labiele moeder met 4 kinderen bij 3 vaders andere kinderen hebben ze al weggenomen/uit huis geplaatst mevrouw bedenkt zich dan niet waarom en maakt gewoon een nieuw liefdesbaby.Die ze met hoge mate van zekerheid ook niet kon  houden. En zo nog wel meer.


kerst schreef op 17-01-2022 om 17:22:

Ik heb alleen maar kindvrije vrienden, of tenminste die geen kleine kinderen hebben.
Op het viva forum loopt nu een topic van Pergamon , echt ongegrijpelijk. Ik heb daar nu weer een ban omdat ik gezegd heb wat ik ervan vind dat je bewust nog een tweede kind kiest terwijl je weet dat je zwaar depressief bent in de zwangerschap. En je een vriend hebt die je niet steunt tijdens de bevalling en nog Ass ook nog. Geen wonder dat de jeugdzorg de zorgvraag niet aan kan met zulke aspirant ouders!!. Misschien dat ik hier nu ook een ban krijg, het zei zo.

Hier binnen dit topic zullen de meeste het met je eens zijn.

Daar buiten zal het vaak een stuk gevoeliger liggen.

MidasWolf schreef op 17-01-2022 om 20:37:

[..]

Hier binnen dit topic zullen de meeste het met je eens zijn.

Daar buiten zal het vaak een stuk gevoeliger liggen.

Ik had dus op Viva forum op het topic kindvrij geschreven, maar dat mocht ook niet van de strenge moederators

Op Viva is nu een topic waar iemand zich afvraagt wat ze gaat doen met haar twee! uren vrije tijd die ze nu ineens heeft. 
Het is erg treurig dat twee uren vrije tijd een hoge uitzondering is en dat je niet meer weet wat je gaat doen. Het ergste is nog dat veel moeders dit herkennen. 

Ik zou helemaal gek worden als ik nooit meer tijd voor mezelf had. 

redbulletje

redbulletje

20-01-2022 om 09:39 Topicstarter

Jeetje, 2 uur per dag voor jezelf is wel heel erg weinig. Dat zou alleen al opgaan aan bijkomen van alle sociale prikkels. 
Waarschijnlijk hebben ze daarom dat kind, omdat ze nooit geleerd hebben zichzelf te vermaken. Nooit geleerd zich alleen bezig te kunnen houden en te genieten van je eigen gezelschap.

Tja, ik weet het niet. Als ik het zo lees schijnt het normaal te zijn als je kleine kinderen hebt. 

Ik heb zelf veel me-tijd en zou niet anders willen. En ook niet meer kunnen. 

De meeste kinderen liggen wel redelijk op tijd op bed, maar ik denk dat de tijd daarna gebruikt wordt voor het huishouden en op de bank zitten. Want als ze uit school/BSO zijn, dan is het eten, wassen, tv-kijken/spelen en dan naar bed. En dan ben je misschien al de hele dag 'aan' geweest ivm werk.

Gezien mijn persoonlijke planning (werk + sport + eten + relaxen) zou ik ook geen tijd hebben voor kinderen...

BlueFawn schreef op 09-01-2022 om 16:38:

[..]

Dat viel erg tegen, de meeste vroegen al op de eerste date of ik kinderen wilde en waren ook zo weer weg als ik niet erg enthousiast werd van dat idee. Of je moet daten met iemand die al kinderen heeft.

Eerste date?

Ik vraag dat online voor de eerste date al? Ga er geen tijd in steken als iemand wel kinderen wil...

MidasWolf schreef op 12-01-2022 om 21:19:

[..]

Voor een deel heb ik misschien een gekleurd beeld omdat ik uit een klein dorp kom. Hier rijden de bussen in het weekend niet. Blijft enkel de trein over.


Veel mensen in mijn omgeving met diverse inkomens bezitten allemaal een auto.
In dorpen is het autobezit vaak ook hoger en ik zelf ken dan ook weinig mensen zonder eigen auto.
Ik heb het dan ook niet over minimum loon, modaal salaris 32-40 uur.

Auto bezit is (relatief)duur dat ben ik zeker met je eens.

Klopt ..ik kom uit een dorp met 500 inwoners, daar ging sochtends 2x en savonds 2x een buurtbus. Ik kreeg t rijbewijs van mijn ouders cadeau, anders kom je nergens.

Nu is dat inderdaad mijn vrijheid. Heb altijd banen gehad waarbij de reistijd rond de 45 min enkel was. Met een kleine dieselauto valt de prijs mee maar ik ben echt heel blij dat ik niet afhankelijk ben van t openbaar vervoer want dan kom je hier nergens. Naar een vriendin 2 dorpen verderop, 10 minuten met de auto daar zou je een half uur over doen omdat deze niet aan dezelfde lijn zitten. Wellicht dat je in de randstad wel overal fatsoenlijk met de bus kan komen.

Koekie1980 schreef op 07-02-2022 om 08:13:

[..]

Eerste date?

Ik vraag dat online voor de eerste date al? Ga er geen tijd in steken als iemand wel kinderen wil...

Wanneer ik online zou daten zou dat ook een van de eerste onderwerpen zijn.
Ook omdat ik op dat gebied graag meteen duidelijk wil en wil geven.

Je kunt terecht niet een beetje voor kinderen gaan.Zo heeft diegene  ook nog kans om wel een partner met kinderwens te zoeken.

redbulletje

redbulletje

07-02-2022 om 10:14 Topicstarter

Toen ik nog aan online daten deed, had ik in mijn profiel staan dat ik bewust kindvrij was en ook geen man met kind(eren) of kinderwens wilde. Kan maar vanaf 't eerste moment duidelijk zijn. 

redbulletje schreef op 07-02-2022 om 10:14:

Toen ik nog aan online daten deed, had ik in mijn profiel staan dat ik bewust kindvrij was en ook geen man met kind(eren) of kinderwens wilde. Kan maar vanaf 't eerste moment duidelijk zijn.

En mocht ik ooit weer gaan daten dan hoef ik inderdaad ook geen man die al kinderen heeft... Krijg je meestal ook gratis en voor niks een ex bij, thanx but no thanx 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.