Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


Oh, wat interessant. We riepen het wel eens voor de grap in dergelijke topics, maar ik wist niet dat het bestond. Op zo'n lange vlucht zou ik het er voor over hebben. Vooral als je tijdens schoolvakanties reist. Nu doe ik dat laatste niet, maar ik vind het een goed initiatief. 

Er zal vast veel commentaar komen van ouders, maar als je ziet hoeveel ouders in kindvrije hotels komen, verziet het in een grote behoefte. 

Prima initiatief. Maar lijkt nu (geheel volgens verwachting) ingezet te worden als verdienmodel. 
Staat ook nogal in contrast met de kortingen die kinderen tot 3 jaar vaak krijgen, terwijl zij onbewust het meeste overlast veroorzaken. 

redbulletje

redbulletje

24-08-2023 om 17:33 Topicstarter

RavIvaR schreef op 24-08-2023 om 16:47:

Prima initiatief. Maar lijkt nu (geheel volgens verwachting) ingezet te worden als verdienmodel.
Staat ook nogal in contrast met de kortingen die kinderen tot 3 jaar vaak krijgen, terwijl zij onbewust het meeste overlast veroorzaken.

Nou precies! Ze zouden de mensen die met kleine kinderen willen reizen juist een toeslag moeten berekenen. 

redbulletje schreef op 23-08-2023 om 19:28:

Kindvrije zones in vliegtuigen:
https://www.nu.nl/economie/6277721/corendon-vluchten-naar-curacao-krijgen-kindvrije-zone.html
Het idee van afgezonderde ruimtes is goed, alleen zouden ze juist de mensen die met kinderen reizen extra moeten laten betalen ipv de mensen die rust willen.

Goed idee, daar dacht ik ook aan toen ik het artikel las. 

Vrijevlinder schreef op 23-08-2023 om 19:32:

Oh, wat interessant. We riepen het wel eens voor de grap in dergelijke topics, maar ik wist niet dat het bestond. Op zo'n lange vlucht zou ik het er voor over hebben. Vooral als je tijdens schoolvakanties reist. Nu doe ik dat laatste niet, maar ik vind het een goed initiatief.

Er zal vast veel commentaar komen van ouders, maar als je ziet hoeveel ouders in kindvrije hotels komen, verziet het in een grote behoefte.

Buiten de schoolvakanties kom je nog vaak genoeg jonge gezinnen tegen op de vluchten, omdat hun kinderen tot pak en beet 4-5 jaar nog niet leerplichtig zijn.

Zelf ga ik bijna altijd buiten de schoolvakanties, tenzij het voor de reis beter uit zou komen om dat toch een keer niet te doen.

redbulletje schreef op 24-08-2023 om 17:33:

[..]

Nou precies! Ze zouden de mensen die met kleine kinderen willen reizen juist een toeslag moeten berekenen.

Nou een extra toeslag vind ik wat teveel van het goede maar gewoon een normale prijs. En in het vliegtuig ook gewoon normale prijs voor de kindvrije zone. Zoals je vroeger de rookvrije zone had. 😉

Ik ga overigens ook altijd buiten het seizoen op vakantie. Ook vanwege de prijzen natuurlijk. Ik zou wel gek zijn om de hoofdprijs te betalen wanneer ik dat niet perse hoef. Wat dat betreft worden mensen met kinderen al best "gestraft". 

Miraval schreef op 24-08-2023 om 19:08:

[..]

Nou een extra toeslag vind ik wat teveel van het goede maar gewoon een normale prijs. En in het vliegtuig ook gewoon normale prijs voor de kindvrije zone. Zoals je vroeger de rookvrije zone had. 😉

Ik ga overigens ook altijd buiten het seizoen op vakantie. Ook vanwege de prijzen natuurlijk. Ik zou wel gek zijn om de hoofdprijs te betalen wanneer ik dat niet perse hoef. Wat dat betreft worden mensen met kinderen al best "gestraft".

Helemaal mee eens.

Weer even begonnen aan mijn guilty pleasure/ ramptoerisme! Vier handen op een buik

Vandaag een meiske van 30, vriend van 24, kind van 1.5 en wonend bij haar opa ivm omstandigheden. En.. zwanger van een tweeling. Top! Mijn eigen problemen hier vallen gelijk ontzettend mee.

Wel heel positief, geen red Bull slurpende of rokende puber die muf is om een studie of baantje te pakken dus wat dat betreft heeft deze dame t redelijk in orde.

Kijken jullie dit ook?

redbulletje

redbulletje

07-09-2023 om 19:13 Topicstarter

Nog nooit gezien. Misschien wel lekkere erger-tv 😂 Wat een mismanagement om jezelf te laten bezwangeren als je nog geen eigen woning hebt! En dan nog een tweeling ook! 😲

redbulletje schreef op 07-09-2023 om 19:13:

Nog nooit gezien. Misschien wel lekkere erger-tv 😂 Wat een mismanagement om jezelf te laten bezwangeren als je nog geen eigen woning hebt! En dan nog een tweeling ook! 😲

Tja die tweeling kun je nu eenmaal niets aan doen. Maar 2x ongewenst zwanger worden voor je 20e en bewust de zwangerschap door laten gaan? Bijzonder.... Mij niet bellen 😜

Koekie1980 schreef op 07-09-2023 om 19:02:

Weer even begonnen aan mijn guilty pleasure/ ramptoerisme! Vier handen op een buik

Vandaag een meiske van 30, vriend van 24, kind van 1.5 en wonend bij haar opa ivm omstandigheden. En.. zwanger van een tweeling. Top! Mijn eigen problemen hier vallen gelijk ontzettend mee.

Wel heel positief, geen red Bull slurpende of rokende puber die muf is om een studie of baantje te pakken dus wat dat betreft heeft deze dame t redelijk in orde.

Kijken jullie dit ook?

Ze is 20 trouwens, geen 30!

Lekker man ....  Ben je alweer jaren van het zorgen af, krijg je de kleinkinderen nog waar je geen nee tegen durft te zeggen. Waarom zou t zo moeilijk zijn om op je ouwe dag voor je eigen vrije tijd te kiezen? Mijn ouders hebben me op tijd laten weten dat ze er niets voor voelen om standaard op een stel kleinkinderen te passen. T kan maar duidelijk zijn

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/opas-en-omas-vinden-oppassen-soms-zwaar-maar-durven-dat-lang-niet-altijd-te-zeggen-bang-dat-ik-mijn-kinderen-teleurstel/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.