Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


Ik denk met name aan de kinderen. Denk zomaar dat die niet altijd zitten te wachten op een nieuwe scharrel van hun vader (of moeder). Die balen al genoeg van het feit dat ze met een echtscheiding zijn geconfronteerd, vaak regelmatig heen en weer moeten pendelen tussen twee huizen, ook als ze daar geen zin in hebben, en dan ook nog regelmatig een nieuwe scharrel bij hun ouders op de bank moeten zien zitten.

redbulletje

redbulletje

02-03-2022 om 22:02 Topicstarter

Koekie1980 schreef op 02-03-2022 om 21:50:

[..]

En mocht ik ooit weer gaan daten dan hoef ik inderdaad ook geen man die al kinderen heeft... Krijg je meestal ook gratis en voor niks een ex bij, thanx but no thanx 😉

Gelijk heb je! 

Koekie1980 schreef op 02-03-2022 om 21:50:

[..]

En mocht ik ooit weer gaan daten dan hoef ik inderdaad ook geen man die al kinderen heeft... Krijg je meestal ook gratis en voor niks een ex bij, thanx but no thanx 😉

En ex-schoonfamilie en het rooster van de sport. Brrrr....

Al eens een gesprek hier over gehad dat iemand dat toch wel kritisch vind. Maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Ik word al humeurig bij het idee dat je bij alle activiteiten rekening moet houden met een ander, laat staan met nog 3 anderen (zeg 2 kind + ex).


Nou ja, het is duidelijk dat ik nog niet toe ben aan iets nieuws.

redbulletje

redbulletje

03-03-2022 om 09:51 Topicstarter

Dat mensen nu nog steeds zo massaal kinderen blijven nemen in deze onzekere tijden snap ik niet. Het leven is al nauwelijks meer te betalen zonder dat je ook nog een kind ten laste hebt. 

redbulletje schreef op 03-03-2022 om 09:51:

Dat mensen nu nog steeds zo massaal kinderen blijven nemen in deze onzekere tijden snap ik niet. Het leven is al nauwelijks meer te betalen zonder dat je ook nog een kind ten laste hebt.

Je weet toch, een kind heeft alleen liefde nodig en de rest lost zich vanzelf op...

In het hypothetische geval ik weer zou daten, dan zou ik zeker geen man met kinderen willen. Ze zullen vrij dun gezaaid zijn, maar no way dat ik zin had in andere families en al dat gezeik en verplichtingen erom heen. 

Maar eerder denk ik nog dat als ik alleen zou komen te staan, ik alleen zou blijven. 

Ik zie voor het vermaak een keertje Lang leve de liefde of Sbs. Man, wat erg. Mensen, vaak mannen zijn heel slecht in aanvoelen. Dat blijkt uit alle signalen dat ze niet wil en hij heeft de dag van zijn leven gehad en ze is het helemaal. Dat weet hij binnen 1 dag. Het zijn vaak wel heel bijzondere types die daar langs komen. 

Dat zijn volgens mij ook vaak mensen die bij een castingsbureau staan ingeschreven. Dus niet de doorsnee mensen. Maar als ik zo rondkijk, dan zie ik echt nul mannen waarvan ik denk, leuk of zoiets zou ik ook wel willen.

Ik lees nu een ander topic dat gaat over een vriendje die blijft slapen. 

Wat ben ik dan weer blij dat ik geen kinderen heb en geen anderen tegenkom in mijn huis. Het zou niets voor mij zijn. Kom je net uit bed, kom je een schoonzoon of een vriendin tegen. Zou geen zin hebben om sociaal gedrag te vertonen, zo 's morgens vroeg. Of niet in de badkamer kunnen. 

Als je kinderen hebt, weet dat je dat waarschijnlijk een keertje gaat gebeuren en je houdt het niet tegen, maar anderen tegenkomen in mijn huis is iets wat zo niet bij mij past. 

Een kennis van mij heeft meer dan een jaar lang een schoonzoon daar te wonen gehad. Niet dat ze het altijd leuk vond, maar ze durfde geen nee te zeggen. 

Hoe is dit voor jullie? Zouden jullie het trekken, iemand die vaak aanwezig is of blijft slapen?

redbulletje

redbulletje

05-03-2022 om 14:13 Topicstarter

Ik las dat topic toevallig net ook 😉 
Lijkt me echt verschrikkelijk om logees te moeten tolereren die je niet zelf uitgekozen hebt. Ben vanuit mezelf al niet van de logerende gasten, dus lijkt me nog vervelender als je een puber hebt die een andere puber wil laten blijven slapen. 

redbulletje schreef op 05-03-2022 om 14:13:

Ik las dat topic toevallig net ook 😉
Lijkt me echt verschrikkelijk om logees te moeten tolereren die je niet zelf uitgekozen hebt. Ben vanuit mezelf al niet van de logerende gasten, dus lijkt me nog vervelender als je een puber hebt die een andere puber wil laten blijven slapen.

Ja, hier ook zo. Ik heb ook niets met logees en heb ze zeer zelden. De keer dat ik ze had was het op zich heel gezellig, maar ik had geen minuut voor mezelf. En dat breekt mij op. 

Deze week werd je naam genoemd op het kindvrije topic op Viva. We missen je daar. Lees je nog mee?

Wanneer ik de logees zelf uitzoek dan zou ik het prima vinden, mijn huis is nu wat klein daarvoor.

In een wat groter huis zou ik daar dus minder moeite mee hebben. Ervan uitgaande dat ik dan niet heel vaak logees heb, deze ook redelijk dezelfde interesses en leefstijl hebben die ik ook heb.

redbulletje

redbulletje

05-03-2022 om 14:56 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 05-03-2022 om 14:44:

Deze week werd je naam genoemd op het kindvrije topic op Viva. We missen je daar. Lees je nog mee?

Af en toe lees ik nog mee ja. Doe de groeten maar aan iedereen. Koeki heb ik op Facebook dus die spreek ik sowieso nog buiten de fora. 

redbulletje

redbulletje

05-03-2022 om 14:58 Topicstarter

MidasWolf schreef op 05-03-2022 om 14:51:

Wanneer ik de logees zelf uitzoek dan zou ik het prima vinden, mijn huis is nu wat klein daarvoor.

In een wat groter huis zou ik daar dus minder moeite mee hebben. Ervan uitgaande dat ik dan niet heel vaak logees heb, deze ook redelijk dezelfde interesses en leefstijl hebben die ik ook heb.

In Australië is een teenageretreat in vrijstaande huizen gebruikelijk waar pubers een eigen living en eigen badkamers hebben zodat ouders hun privacy houden. 

redbulletje schreef op 05-03-2022 om 14:58:

[..]

In Australië is een teenageretreat in vrijstaande huizen gebruikelijk waar pubers een eigen living en eigen badkamers hebben zodat ouders hun privacy houden.

Dat hebben ze daar slim aangepakt en de ruimte hebben ze er ook voor.
Ik heb dat andere topic ook gelezen idd ben blij dat dat soort vraagstukken mij bespaart blijven. 

Overigens niet alleen handig met pubers ook met vrienden van jezelf is dat fijn.
Ervan uit gaande dat deze zoals eerder benoemd dezelfde normen en waarden hebben als dat jij hebt.😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.