Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


Dat lijkt mij ook. 
Ik wist niet dat het zo lastig was, er zouden toch ongeveer 20% kindvrij zijn. Maar hier zullen ook de ongewenst kinderlozen tussen zitten.

Eigenlijk moet er een datingbureau komen voor bewust kindvrijen. Ik zie kansen voor mezelf. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-01-2022 om 16:33

redbulletje schreef op 09-01-2022 om 16:28:

Er zijn toch steeds meer vrouwen die bewust kindvrij blijven?

Zou ik ook verwachten, maar die kwam ik dus niet tegen op datingwebsites of het echte leven.
Zij die geen kinderen hadden, hadden meestal nog een kinderwens, of helemaal geen behoefte aan een relatie.

redbulletje

redbulletje

09-01-2022 om 16:34 Topicstarter

Als je een gesteriliseerde kindvrije man bent dan kun je natuurlijk ook gewoon een ongewenst kinderloze 40+ vrouw daten. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-01-2022 om 16:38

redbulletje schreef op 09-01-2022 om 16:28:

Er zijn toch steeds meer vrouwen die bewust kindvrij blijven?

Dat viel erg tegen, de meeste vroegen al op de eerste date of ik kinderen wilde en waren ook zo weer weg als ik niet erg enthousiast werd van dat idee. Of je moet daten met iemand die al kinderen heeft.

redbulletje

redbulletje

09-01-2022 om 16:50 Topicstarter

BlueFawn schreef op 09-01-2022 om 16:38:

[..]

Dat viel erg tegen, de meeste vroegen al op de eerste date of ik kinderen wilde en waren ook zo weer weg als ik niet erg enthousiast werd van dat idee. Of je moet daten met iemand die al kinderen heeft.

Maar vanaf 'n bepaalde leeftijd ben je daar toch sowieso vanaf? Ik zou denken dat als 40-plusser de visvijver weer groter wordt omdat dan ook de ongewenst kinderlozen over de datum zijn op dat gebied. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-01-2022 om 17:00

dat duurt dan nog dik 10 jaar dus. 

Door dit topic heb ik eens gekeken naar mijn vriendengroep. Er zijn er zowaar 5 bewust kindvrij. Ik ken deze mensen al 15 a 20 plus jaar haha. Wel heel toevallig dat we elkaar al hebben gevonden in de studententijd. Ken ook niemand die zich ooit heeft bedacht dus het bestaat wel. 

Meesten zijn nu eind 30 of begin 40

Ik dacht altijd dat ik kinderen zou krijgen. Zo'n aangeleerd gewoonte. Toen werd ik ouder en begon te beseffen dat het helemaal niet hoefde, dat ik een eigen keuze had/heb. Toen ging ik als begin twintiger met kinderen werken en genas ik helemaal van het idee dat ik kinderen zou krijgen. Elke werkdag prijs ik de hemel dat ik geen kinderen heb 😏. Ik kan genieten van de leuke exemplaren, maar me ook doodergeren aan de minder leuke. En dat wordt met het jaar erger. Privé wil ik er ook zo weinig mogelijk mee van doen hebben. Ik heb vrienden met kinderen. Wij gaan daar heen, want in mijn huis wil ik ze niet hebben. I.i.g. niet tot ze ouder zijn en beseffen dat ze overal met hun kleine fikkies af moeten blijven. En dat het volume ook wel omlaag kan. Zo, de Grinch heeft gesproken 🤣

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-01-2022 om 15:29

Kizomba, klaar voor de klassieke reactie:
"Met je eigen kinderen is alles anders."

Wat veel kindvrijen heb je in je vriendengroep, Broodtrommel. Dat lijkt me fijn om in elk geval niet ondergesneeuwd te raken door het kindergeweld op een bepaald moment. 

Bij mij is het half om half. Waarvan de vrienden met kinderen niet van die types zijn die voortdurend over kinderen praten. Nou ja, 1 heeft kleinkinderen dat is nogal een enthousiast type, maar er even over praten is prima, maar als het de overhand neemt zou nemen wordt ik minder blij. Maar dat valt nog mee. 

En bij de kindvrije vriendinnen zijn kinderen geen onderwerp. Dat is wel zo fijn. 

Kizomba, mooi dat je op tijd tot bezinning kwam. Ik denk dat er veel zijn die eraan beginnen omdat het zo zou horen. 

Ik heb ook best veel mensen zonder kinderen in mijn vriendengroep, maar in een paar gevallen niet vrijwillig, maar door omstandigheden.

Eigenlijk is iedereen (op 3 na) kindervrij bij mij.
Van die 3 heeft er 1 nog geen kinderen maar wil ze wel heel graag. Ik geloof dat hij tegen zijn vriendin op date 1 gezegd heeft dat als ze graag kinderen wilde, ze niet bij hem moest zijn.
Ze willen nu beide heeeel graag kinderen. (dat vind ik dan wel weer grappig en is reden tot een hele berg spot)

Valdemar schreef op 11-01-2022 om 15:29:

Kizomba, klaar voor de klassieke reactie:
"Met je eigen kinderen is alles anders."

Mijn antwoord; 'ja, nóg erger, 24uur per dag' 😏

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-01-2022 om 23:00

Ik ken eigenlijk heel weinig kindvrije mensen momenteel. Denk dat dit ook aan de omgeving ligt, want nu woon ik in een dorp waarbij je minstens twee inkomens nodig hebt om een huis te kopen (dus naast de oude inwoners, veel jonge gezinnen); toen ik nog in de stad woonde had ik redelijk wat kindvrije kennissen. 

redbulletje

redbulletje

11-01-2022 om 23:02 Topicstarter

Ik ben als twintiger eigenlijk vanzelf in de kindvrije kennissen/vrienden gerold omdat ik toen verre rondreizen ging maken. Dat deed ik uiteraard buiten de schoolvakanties, dus kwam medekindvrijen tegen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.