Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


MeganRapinoe schreef op 09-07-2021 om 19:50:

(ik zal verder het topic niet vervuilen hoor, maar wilde nog wel even reageren op de tip 😊)

das geen vervuiling hoor.

het gaat over goede wijn, leuke vakanties, kekke plekjes om heen te gaan, goede boeken om te lezen. genieten van het leven en de enige juiste keuze die je kan maken voor zowel jezelf alsook het klimaat


redbulletje

redbulletje

09-07-2021 om 20:36 Topicstarter

Huh wat nou off topic? 

redbulletje schreef op 09-07-2021 om 20:36:

Huh wat nou off topic?

de lokatie van dit topic, was eerst onder overige en nu off-topic 

NIEMAND HOUDT VAN KINDVRIJEN! 😃😃

RickDalton schreef op 09-07-2021 om 20:50:

[..]

de lokatie van dit topic, was eerst onder overige en nu off-topic

NIEMAND HOUDT VAN KINDVRIJEN! 😃😃

Nee, met een kind vrijen word ik ook niet echt opgewonden van 

Waarom heet dit topic kindvrij sinds 2010? Ik dacht op het vivavorum altijd dat dit een topic was voor mensen wiens kinderen in 2010 het huis uit gingen en klikte er daarom nooit op.

Hallooo. Ik ben hier ook sinds nu, vind het hele 'meerdere fora' gebeuren wat verwarrend, maar wie weet.

Bella_ schreef op 09-07-2021 om 21:02:

Waarom heet dit topic kindvrij sinds 2010? Ik dacht op het vivavorum altijd dat dit een topic was voor mensen wiens kinderen in 2010 het huis uit gingen en klikte er daarom nooit op.

Haha wat grappig. Dat komt volgens mij omdat de zwangerschapstopics/wenstopics vaak met datum geopend werden/worden. Maar goed RedBulletje kan dat toelichten.

Zoiets inderdaad, en oorspronkelijk was het VANAF 2010 maar eigenwijze ondergetekende heeft geloof ik een keer de titel aangepast (of iig vond ik het niet logisch en ben ik wel eens TO geweest)

Van mij zou die toevoeging 2010 wel weg mogen. 

Geloof me, ik ben al véél langer bewust kindvrij.

redbulletje

redbulletje

10-07-2021 om 07:52 Topicstarter

'Sinds 2010' was idd een beetje een gimmick tussen al die topics met data over wanneer er zwanger geworden ging worden of uitgerekend was. In 2010 begonnen we met ons eerste kindvrij-topic.

Wilde net terugzoeken naar ons allereerste topic, maar de grote opruiming is bij viva blijkbaar al begonnen. 

https://forum.viva.nl/kinderen/vanaf-oktober-2010-bewust-kinderloos/list_messages/93990

Ik denk dat de zoekfunctie steeds verder om zeep geholpen word (wist niet dat dat kon), deze had iemand in het reunietopic geplaatst.

Gelukkig is er dus een alternatief voor het Viva forum als dat begin augustus wordt opgeheven. Moet er niet aan denken, ff heel melodramatisch gesteld dan, dat ik dan online geen plek meer heb om m'n irritaties en aversie tegen kinderen kwijt te kunnen bij gelijkgestemden 

RickDalton schreef op 09-07-2021 om 18:39:

[..]

ja leuk boekje, heb hem vorig jaar aan mijn vrouw kado gedaan tijdens onze 'niet vader en moederdag'

las wel lekker weg

Dat boek heb ik ook gelezen, maar ik miste toch een beetje de verhalen van vrouwen die echt bewust geen kinderen willen. Dat bleef naar mijn smaak een beetje onderbelicht. Het ging toch redelijk veel over vrouwen die uiteindelijk bewust kindvrij zijn geworden door acceptatie van het gegeven dat zwanger worden er niet in zit om wat voor reden dan ook ze niet zwanger konden worden.

redbulletje

redbulletje

10-07-2021 om 18:57 Topicstarter

Het anti-kind boek is dan misschien een beter alternatief. 

redbulletje schreef op 10-07-2021 om 18:57:

Het anti-kind boek is dan misschien een beter alternatief.

Of "Kinderen krijgen is voor Dummies" 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.