Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


Ik ken Redbulletje van het Vivaforum en ik noem mijn zoon wel eens Redbulletje want hij heeft net zo'n hekel aan kinderen als zij. Ik ben nu 56 en in mijn vriendenkring worden mensen regelmatig opa en oma en dan hebben ze medelijden met mij omdat ik nooit oma zal worden. Nou, eerlijk gezegd ben ik daar best blij om. Ik ken mensen die elke dinsdag en donderdag niet meer af spreken omdat ze dan op de kleinkinderen moeten passen want de moeder werkt dan. Ik zou daar dus echt geen zin in hebben en zij hebben daar ook niet altijd zin in maar voelen zich wat verplicht. 

redbulletje

redbulletje

10-07-2021 om 19:26 Topicstarter

Vf_Watervrouw schreef op 10-07-2021 om 09:11:

https://forum.viva.nl/kinderen/vanaf-oktober-2010-bewust-kinderloos/list_messages/93990

Ik denk dat de zoekfunctie steeds verder om zeep geholpen word (wist niet dat dat kon), deze had iemand in het reunietopic geplaatst.

Wat leuk! Je hebt 't eerste topic teruggevonden! Zal de allereerste OP hier ff quoten uit nostalgisch perspectief, voordat het in het digitale zwarte gat verdwijnt over een paar weken:


13 Oktober 2010, door Confiture

Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.
Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?
Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

redbulletje

redbulletje

10-07-2021 om 19:28 Topicstarter

watertoren schreef op 10-07-2021 om 19:03:

Ik ken Redbulletje van het Vivaforum en ik noem mijn zoon wel eens Redbulletje want hij heeft net zo'n hekel aan kinderen als zij. Ik ben nu 56 en in mijn vriendenkring worden mensen regelmatig opa en oma en dan hebben ze medelijden met mij omdat ik nooit oma zal worden. Nou, eerlijk gezegd ben ik daar best blij om. Ik ken mensen die elke dinsdag en donderdag niet meer af spreken omdat ze dan op de kleinkinderen moeten passen want de moeder werkt dan. Ik zou daar dus echt geen zin in hebben en zij hebben daar ook niet altijd zin in maar voelen zich wat verplicht.

Dit zagen mijn ouders ook in hun vriendenkring gebeuren. Dat sommigen verzuchtten dat ze ook wel spontaan dagjes weg wilden kunnen gaan als het goed weer was, maar ja, ze zaten aan oppas-duty vast. 

aardbei35 schreef op 10-07-2021 om 18:47:

Gelukkig is er dus een alternatief voor het Viva forum als dat begin augustus wordt opgeheven. Moet er niet aan denken, ff heel melodramatisch gesteld dan, dat ik dan online geen plek meer heb om m'n irritaties en aversie tegen kinderen kwijt te kunnen bij gelijkgestemden

idem

aardbei35 schreef op 10-07-2021 om 19:01:

[..]

Of "Kinderen krijgen is voor Dummies"

hahahahahaha! ja idd, dat ventileer ik ook regelmatig.  je moet wel aardig simpel en dom zijn om je leven zo te vergooien.

come to think of it. de meeste slimme mensen die ik ken (uitzonderingen daargelaten) zijn zonder kids.

Ik meld me nu ook maar eens. Jaren lang met plezier meegelezen in jullie topic op Viva. Ik ben héél bewust kindvrij. Partner ook. Ikzelf werk met kinderen en vind ze geweldig. Tot 18.30. Dan ga ik fijn naar mijn kindvrijehuis. Bepaal dan pas wat ik ga eten. Eet op de bank. Kijk wat ik wil. En hoef niet te stressen om een paar van die jengelkonten naar bed te krijgen. Nee echt, het werken met kinderen heeft alleen maar meer mijn gevoel versterkt dat ik abbsoluut geen moedermateriaal ben. Ik verheug me weer op alle verhalen hier. Ik kijk wel of ik actief ga meeschrijven of een meelezer blijf. 

Ik ben ook kindvrij. maar zeker geen kinderhater. Maar ik kan me wel in Redbulletjes zienswijze voorstellen. Zo was ik eergisteren in een supermarkt. Kind pakt nectarines op en smijt ze op de grond. Ok, kinderen. Maar mijn ergernis ging vooral uit naar de moeder, die het kind haar gang maar liet gaan!!  

Kizomba schreef op 11-07-2021 om 00:27:

Ik meld me nu ook maar eens. Jaren lang met plezier meegelezen in jullie topic op Viva. Ik ben héél bewust kindvrij. Partner ook. Ikzelf werk met kinderen en vind ze geweldig. Tot 18.30. Dan ga ik fijn naar mijn kindvrijehuis. Bepaal dan pas wat ik ga eten. Eet op de bank. Kijk wat ik wil. En hoef niet te stressen om een paar van die jengelkonten naar bed te krijgen. Nee echt, het werken met kinderen heeft alleen maar meer mijn gevoel versterkt dat ik abbsoluut geen moedermateriaal ben. Ik verheug me weer op alle verhalen hier. Ik kijk wel of ik actief ga meeschrijven of een meelezer blijf.

Hier is dat ook zo, vrouw werkt in het basisonderwijs met klein grut en is ook blij dat ze thuis is zonder dat gezeik.

we moeten er niet aan denken dat je en de hele dag ermee moet werken en er dan thuis ook nog eens mee te maken krijgt.

en wat jij zegt: niet geschikt voor die rol. mijn vrouw niet en ik ook niet. wij zijn vrijheidsliefhebbers en willen ons niet ondergeschikt maken voor wat anders dan onszelf

We pakken zo onze koffers, even 14 dagen kamperen met 2 andere kindvrije vrienden van ons. fietsen mee, tentje mee en gezellig keuvelen bij de BBQ met een glas wijn.

veel plezier hier! ik check af en toe even

SugaryPanther19

SugaryPanther19

11-07-2021 om 08:55

Wat leuk om dit topic te vinden! Op het VF ging dit eigenlijk aan me voorbij. Ik heb zelf nooit geen kinderwens gehad, al van jongs af aan niet.

Ik moet er niet aan denken om al die tijd en energie te steken in poepluiers, leren praten en wat al nog meer. Het lijkt me ook doodeng om te moeten bevallen, en om voor een baby te moeten zorgen. Baby's vind ik ook absoluut niet schattig, ik kijk veel liever naar een puppy.

Veel vriendinnen kregen wel kinderen, en die vriendschappen zijn allemaal verwaterd hierdoor. Zij kregen via zwangerschapsgym andere contacten die voor hen belangrijker werden omdat ze met die vrouwen wel over dingen als zwanger zijn, bevallen, baby's etc konden praten.

Dat heb ik heel jammer gevonden, ik vind carriere maken veel belangrijker - en veel vrouwen blijven toch hangen in part-time werk door de kinderen. Of helemaal niet werken. Of werken 32 uur en zijn ontzettend druk daardoor.

Ik was ooit bij vrienden met kinderen op bezoek, waar ook andere vrienden van hen waren waarvan de kinderen samen veel deden. Dat werd een lang onderhandelingsgesprek over wie op ma, wo, do en za de kinderen daar en daar heen zou brengen (voetbal, hockey, gitaarles etc) en hoe dat paste met werktijden en reistijden.

Kortom, je past als alleenstaande alleen als een soort vierderangs kennis in dit soort levens omdat mensen zo druk zijn om werk met het sociale leven van hun kinderen en dat van henzelf te mengen.

Al mijn huidige vrienden hebben geen kinderen, op een na die heel jong kinderen heeft gekregen, en die zijn nu volwassen.



RickDalton schreef op 11-07-2021 om 06:04:

We pakken zo onze koffers, even 14 dagen kamperen met 2 andere kindvrije vrienden van ons. fietsen mee, tentje mee en gezellig keuvelen bij de BBQ met een glas wijn.

veel plezier hier! ik check af en toe even

Veel plezier. Geniet er lekker van.

CharliesA schreef op 11-07

Ik moet er niet aan denken om al die tijd en energie te steken in poepluiers, leren praten en wat al nog meer. Het lijkt me ook doodeng om te moeten bevallen, en om voor een baby te moeten zorgen. Baby's vind ik ook absoluut niet schattig, ik kijk veel liever naar een puppy.

Veel vriendinnen kregen wel kinderen, en die vriendschappen zijn allemaal verwaterd hierdoor. Zij kregen via zwangerschapsgym andere contacten die voor hen belangrijker werden omdat ze met die vrouwen wel over dingen als zwanger zijn, bevallen, baby's etc konden praten.

Dat heb ik heel jammer gevonden, ik vind carriere maken veel belangrijker - en veel vrouwen blijven toch hangen in part-time werk door de kinderen. Of helemaal niet werken. Of werken 32 uur en zijn ontzettend druk daardoor.

Ik was ooit bij vrienden met kinderen op bezoek, waar ook andere vrienden van hen waren waarvan de kinderen samen veel deden. Dat werd een lang onderhandelingsgesprek over wie op ma, wo, do en za de kinderen daar en daar heen zou brengen (voetbal, hockey, gitaarles etc) en hoe dat paste met werktijden en reistijden.

Kortom, je past als alleenstaande alleen als een soort vierderangs kennis in dit soort levens omdat mensen zo druk zijn om werk met het sociale leven van hun kinderen en dat van henzelf te mengen.

Al mijn huidige vrienden hebben geen kinderen, op een na die heel jong kinderen heeft gekregen, en die zijn nu volwassen.



Oh hell no....bevallen 😵. Je lichaam helemaal naar de filistijnen. Je moet die 9 maanden ook nog maar eens goed door zien te komen. Nee, ik pas. Vrienden met kinderen kunnen leuk zijn. Dat zijn mensen die beseffen dat er nog een wereld naast hun kinderen is. Gelukkig gaan wij om met zo'n stel.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

11-07-2021 om 20:41

Kizomba schreef op 11-07-2021 om 18:35:

[..]

Oh hell no....bevallen 😵. Je lichaam helemaal naar de filistijnen. Je moet die 9 maanden ook nog maar eens goed door zien te komen. Nee, ik pas. Vrienden met kinderen kunnen leuk zijn. Dat zijn mensen die beseffen dat er nog een wereld naast hun kinderen is. Gelukkig gaan wij om met zo'n stel.

Het lijkt mij helemaal niets, dat bevallen. Maar er zijn ook vrouwen die fantaseren over oerkrachten die dan loskomen, het moedergevoel - ik had op een gegeven moment een vriendin met wie ik na het sporten samen ging eten en dan wilde zij dat programma de bevalling kijken, bah - dat heb ik snel geswitched naar een leuke serie. Maar goed, de ene vrouw poept zo'n kind er binnen 2 uur uit en de andere gaat 48 uur een moordende ervaring tegemoet - dat scheelt nogal, maar ik moet er niet aan denken dat te ondergaan. Of daarna: de ene vriendin kreeg een veel te vroeg geboren kiendje, echt net op het randje, de zorgen en ellende die je dan hebt. En eentje kreeg een huilbaby, dat was 1 jaar lang non stop krijsen vanwege een probleem met de gezondheid waar het voor werd behandeld.

Maar ik geloof dat dit topic meer is voor leuke dingen doen die je kan doen als je leeft zonder kinderen? Kom ik met dit soort klaagverhalen

Enfin, ik vind dus verder alles heerlijk aan het leven zonder kinderen - het is voor mij de ultieme vorm van vrijheid....

Ik ben ook weer van de partij. Heb een nieuwe naam, maar ik schreef daar nog niet zolang onder mijn nieuwe nick. 

Ik ben al lang niet meer in de leeftijd dat ik ze kan krijgen, dus ik krijg geen gezeur daarover gelukkig. 

Veel mensen worden zo langzamerhand oma, dat vind ik dan weer het nadeel van mijn leeftijd. Die mensen die over niets anders kunnen praten. Maar gelukkig vind ik hier gelijkgestemden. 

In mijn omgeving paar vriendinnen met kinderen. Geen een van hen komt echt relaxt over. Het is allemaal gedoe met die kinderen die janken,  niet slapen of ergens last van hebben. Normaal afspreken is er ook al niet meer bij. 

Echt iedere keer denk ik: blij dat ik geen kinderen heb. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.