Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


redbulletje

redbulletje

09-07-2021 om 06:46 Topicstarter

RickDalton schreef op 09-07-2021 om 05:57:

[..]

ergere dingen..ik weet idd wel wat erger is. dat woord staat hier in de naam van dit topic

redbulletje schreef op 09-07-2021 om 06:45:

[..]

Huh? Ga jij in de kindervakantie op reis?

Dan is het overal megadruk om over de hogere kosten nog maar te zwijgen.

Ondanks dat we kindvrij zijn heb ik een vrouw die het leuk vindt om kinderen in het basisonderwijs te onderwijzen en zodoende zit ik dus ook vast aan de schoolvakanties.

maar wij gaan nooit naar plekken waar de massa's ook zitten. we zitten op camping met 20 staplaatsen met expliciet de vermelding 'geen kids' 

no worries.

nb: de campings waar wij zitten kosten bijna niks, echt euro's per overnachting p.p en de AirBnb die we doen in zwitserland is ook niet in een gebied met veel toeristen en dat is ook relatief (het blijf zwitserland) goedkoop.

je moet idd niet zoal familie met kids in een sta-caravan op een park in limburg gaan staan dan ben je voor 14 dagen zo 2000 euro kwijt (!) ook daar wordt je getroffen als je kids hebt. ze zijn duur en je moet vakantievieren in de hell op aarde

Ik heb jullie ook gevonden! Lang niet op het andere forum geweest.

Is dit jouw forum, Rick?

In het oude topic nooit meegeschreven. Maar hier ook heerlijk kindvrij. Ik ben 36 jaar en ik krijg gelukkig al een paar jaar niet meer de "dat komt wel" opmerking.
Heerlijk om kindvrij te zijn; alle tijd, geld en zorgen voor mezelf.
Ik hoop in oktober een verre reis te maken, maar ik zie het somber in qua lockdown. Dus eind juli (midden in de zomervakantie dan maar) even een weekje weg naar Frankrijk, om er toch even uit te zijn voordat alles weer op slot gaat.

Fijn om eindelijk van die opmerking af te zijn Essy!

Nog een voordeel van zelf wat ouder worden (en wat oudere mensen in mijn netwerk) is dat daar de kinderen ook weer wat ouder zijn waardoor kindervrij afspreken ook weer wat makkelijker gaat.

RavIvaR schreef op 09-07-2021 om 17:21:

Fijn om eindelijk van die opmerking af te zijn Essy!

Nog een voordeel van zelf wat ouder worden (en wat oudere mensen in mijn netwerk) is dat daar de kinderen ook weer wat ouder zijn waardoor kindervrij afspreken ook weer wat makkelijker gaat.

Zeker heel fijn! Mijn zus begon vroeger al over eitjes invriezen. Nu haar kinderen zelf ouder zijn zegt dat ze mij nu helemaal snapt en komt nu zelfs de opmerking "ik haat kinderen" regelmatig naar voren. Dat is opeens een 180 graden switch

AcidicShark11

AcidicShark11

09-07-2021 om 17:28

Puz_n_Boots schreef op 09-07-2021 om 16:21:

Is dit jouw forum, Rick?

Nee, dat is RikM, met de Rik Maylard avatar 

MeganRapinoe schreef op 08-07-2021 om 15:05:

Jaaa.....het voelt pas echt als 'thuis' als Redbulletje er ook is. Ook ben ik het bijna nooit met je eens, toch fijn om je weer te zien.

Ik schrijf hier niet mee, want heb een megakinderwens. Maar die blijkt nogal lastig waar te maken, dus ik lees hier altijd graag mee om te zien dat mijn 'worst case scenario' (het gaat nooit lukken), helemaal niet zo erg hoeft te zijn. Dat stelt me een beetje gerust.


Veel schrijfplezier!

Mag ik je het boek Echte vrouwen krijgen een kind (auteur: Liesbeth Smit) en zeker ook de bijbehorende (besloten) Facebook-pagina met dezelfde titel aanraden? Dat gaat over de grote variëteit aan vrouwen die geen kinderen krijgen en ook hoe je je leven dan vormgeeft. Dat laatste is overigens ook voor vrouwen die er bewust voor kiezen geen kinderen te krijgen soms wel zoeken in een maatschappij die zo op kinderen en gezinnen gericht is.

Wat raar trouwens, de rubriek/peiler 'off-topic discussies', of worden topics daar tijdelijk geparkeerd? Vaag en niet zo leuk, die aanname in de titel. Noem het dan gewoon 'geparkeerde topics' of 'parkeerplaats'. Het nickname-topic staat er ook, die verdween terwijl ik erin aan het lezen was.

Zelf ook kindvrij, maar met werk meer dan verwacht gebonden aan de schoolvakanties, omdat op het moment dat ik dan weg zou willen er al de eerste deadlines zijn. Beetje jammer. Ook in met name de eerste lockdown gemerkt hoe mensen denken dat kindvrijen wel alles even kunnen overnemen of zo. Teleurstellend.

Het is voor mij een tussenvorm van geen echte wens, te veel diverse bezwaren en nooit in een relatie een serieuze optie geweest. Ik heb wel een LAT-relatie met een man met twee kinderen. Dat gaat best goed, maar het blijft wat mij betreft LAT tot de kinderen het huis uit zijn. En toch merk ik wel dat kinderen best bepalend kunnen zijn. Niet eens per se de kinderen zelf, maar gewoon het hele gegeven. Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk als ze er zijn. Het zijn voor mij veel prikkels, maar de kinderen zelf zijn lieverds.

In mijn vriendinnengroep is nu de enige andere die geen kinderen had zwanger. Geen verrassing en hartstikke gegund, maar ik zie op WhatsApp al dat het nu nóg veel meer over kinderen gaat. Dus maar zien of het nog een beetje leuk voor mij is om met dat groepje weer af te spreken tzt. Of misschien beter met een paar van hen een-op-een. Dan is het voor mij ook makkelijker, want vaak willen ze het ook best wel eens over iets anders hebben, maar in zo'n groep moeders is er natuurlijk altijd wel een die erover begint....

coolpack2 schreef op 09-07-2021 om 18:13:

[..]

Mag ik je het boek Echte vrouwen krijgen een kind (auteur: Liesbeth Smit) en zeker ook de bijbehorende (besloten) Facebook-pagina met dezelfde titel aanraden? Dat gaat over de grote variëteit aan vrouwen die geen kinderen krijgen en ook hoe je je leven dan vormgeeft. Dat laatste is overigens ook voor vrouwen die er bewust voor kiezen geen kinderen te krijgen soms wel zoeken in een maatschappij die zo op kinderen en gezinnen gericht is.

ja leuk boekje, heb hem vorig jaar aan mijn vrouw kado gedaan tijdens onze 'niet vader en moederdag' 

las wel lekker weg

coolpack2 schreef op 09-07-2021 om 18:17:

Wat raar trouwens, de rubriek/peiler 'off-topic discussies', of worden topics daar tijdelijk geparkeerd? Vaag en niet zo leuk, die aanname in de titel. Noem het dan gewoon 'geparkeerde topics' of 'parkeerplaats'. Het nickname-topic staat er ook, die verdween terwijl ik erin aan het lezen was.

ik zie het, dit is toch niet 'off topic'? we praten over het niet hebben van kids, dat is het onderwerp van dit topic

het liefst zie ik hem weer onder 'kinderen' staan

coolpack2 schreef op 09-07-2021 om 18:13:

[..]

Mag ik je het boek Echte vrouwen krijgen een kind (auteur: Liesbeth Smit) en zeker ook de bijbehorende (besloten) Facebook-pagina met dezelfde titel aanraden? Dat gaat over de grote variëteit aan vrouwen die geen kinderen krijgen en ook hoe je je leven dan vormgeeft. Dat laatste is overigens ook voor vrouwen die er bewust voor kiezen geen kinderen te krijgen soms wel zoeken in een maatschappij die zo op kinderen en gezinnen gericht is.



Jaaaa die heb ik inderdaad in één avond uitgelezen. Gaf een soort 'rust'. En 'Gelukkig zonder kinderen' van Lisette Schuitemaker vond ik ook een aanrader. En Motherhood van Sheila Heti, de zoektocht van een schrijfster naar haar (eigenlijk niet bestaande) kinderwens. Zij twijfelde heel lang, wilde eigenlijk écht niet, maar durfde dat niet goed toe te geven voor zichzelf. Uiteindelijk gelukkig wel. 

(ik zal verder het topic niet vervuilen hoor, maar wilde nog wel even reageren op de tip 😊) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.