Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
redbulletje
30-07-2021 om 16:04
Ah, dan weet ik denk de nick die je had toen ik voor 't eerst op viva kwam
RickDalton
30-07-2021 om 16:09
plannen voor het weekend?
hier even de stad in, terrasje doen met koffie en taart en dan die 2 luie stoelen scoren bij een lokale campingwinkel a (veel) euro per stuk (afgelopen week even getest en ze zitten geniaal!) we kwamen voor wat anders maar willen toch deze stoelen mee.
zondag maar bankhangen, het weer wordt toch ruk
coolpack2
30-07-2021 om 18:02
DanGun schreef op 30-07-2021 om 15:40:
Ik schrik met terugwerkende kracht van hoe rigide ik was toen ik nog actief in het oude kindvrije topic schreef nu ik jullie posts lees. Want ik had toen exact hetzelfde geschreven als een aantal hier en nu denk ik ‘Jesus Dan Gun, wat was jij af en toe een halsstarrige, empathie-loze zeurkous’.
Pff, er was een reden dat ik bij Viva niet meeschreef, en het gaat in mijn beleving onderhand weer dezelfde kant op. Misschien maar een kindvrij-light-topic openen ...
Aviendha
30-07-2021 om 18:40
Bewust kindvrij en kinderhater zijn natuurlijk twee verschillende dingen
Maar juist om dat laatste vind ik het hier zo grappig om mee te lezen.
coolpack2
30-07-2021 om 19:44
Aviendha schreef op 30-07-2021 om 18:40:
Bewust kindvrij en kinderhater zijn natuurlijk twee verschillende dingen
Maar juist om dat laatste vind ik het hier zo grappig om mee te lezen.
Voor mijn gevoel kan het een gesprek vrij makkelijk doodslaan, maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn.
Aviendha
30-07-2021 om 19:47
coolpack2 schreef op 30-07-2021 om 19:44:
[..]
Voor mijn gevoel kan het een gesprek vrij makkelijk doodslaan, maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn.
Is ook zo, voor de niet-kinderhaters. Maar ik schrijf hier zelf niet mee op af en toe wat spuitelven na. Lees alleen wat er geschreven is als het topic weer oppopt, en moet er soms wel om lachen. Dat kinderen bij sommige mensen gewoon echt niet over de vloer mogen komen bijv.
coolpack2
30-07-2021 om 19:48
RickDalton schreef op 30-07-2021 om 16:09:
plannen voor het weekend?
hier even de stad in, terrasje doen met koffie en taart en dan die 2 luie stoelen scoren bij een lokale campingwinkel a (veel) euro per stuk (afgelopen week even getest en ze zitten geniaal!) we kwamen voor wat anders maar willen toch deze stoelen mee.
zondag maar bankhangen, het weer wordt toch ruk
Klinkt best prima!
Ik zit dit weekend nog in het huisje met vriend en kinderen. Heb nu wel even een klein dipje, ik kan er niet zo goed tegen als ze in de zeurstand staan. Niet dat dat eindeloos mag, maar ik merk dat ik gaandeweg de dagen er wat ongeduldiger in sta. Gelukkig zijn ze vrij zelfstandig, maar natuurlijk toch wel bepalend voor de vakantie. Maar goed, mijn e-reader doet goede zaken en dat vind ik ook wel weer heel relaxed. We hebben inmiddels nieuwe 'buren', die hebben geen krijsjes, maar een jonge hond die op veel (vocaal) aanslaat. Ik hoop dat-ie na vandaag wat gewend is, want om de haverklap in geblaf zitten is ook niks. Komt bij dat ik mijn hond ook bij me heb. Die is gelukkig niet zo vocaal, maar wel alert natuurlijk, door z'n buurhond.
DanGun
30-07-2021 om 20:01
Volgens mij kan iedereen weleens een dag minder gezeur hebben van (stief)kids.
Ik merk het met lesgeven ook. De ene dag heb ik engelengeduld voor ieder wissewasje, de andere dag moeten ze niet komen zeuren. En die kids voelen dat haarfijn aan natuurlijk 😂😂😂
coolpack2
30-07-2021 om 20:31
Haha, zeker. Gelukkig kan ik me er hier nog enigszins aan onttrekken. Doeiiii 🤣
Forumster
30-07-2021 om 22:38
Dangun, blijven hoor! Net als feedback van klanten worden ergernissen meer uitgesproken. Ik ben happy kindvrij maar heb niet zo'n focus op het onderwerp.
Rick Dalton, mijn weekend zal zijn sporten, onkruid in de tuin aanpakken, fotograferen, bijkomen van werkweek.
redbulletje
30-07-2021 om 22:42
Dit topic is juist vooral om je ergernissen omtrend kinderen te kunnen ventileren onder elkaar. Je ontkomt er namelijk niet aan in de maatschappij.
kay89
30-07-2021 om 22:47
Ik ben het met je eens, Redbulletje. Hoewel mijn ergenissen jegens kinderen eigenlijk jegens onverschilligde ouders gaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.