Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

redbulletje

redbulletje

30-07-2021 om 08:12 Topicstarter

Valdemar schreef op 29-07-2021 om 22:38:

Over iets anders: gisteren een dagje Efteling met een deel van de familie.
Was best aangenaam en het is leuk om te zien hoe de kinderen plezier hebben, maar bij ons was er vandaag weinig puf en moesten we allemaal wat bekomen van zo'n drukke dag.
Leuk voor een keer per jaar, maar niet iets om elke maand te doen.

De Efteling kun je dan ook beter bezoeken op een doordeweekse schooldag. 

redbulletje

redbulletje

30-07-2021 om 08:20 Topicstarter

In mijn buurt ligt de gemiddelde leeftijd wat hoger en (op die krijsjes na) redelijk dezelfde normen en waarden als waar ik mee ben opgegroeid en zowel woke als wappie ben ik hier gelukkig nog niet tegengekomen. Ik voel me hier dus goed thuis. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

30-07-2021 om 08:56

Ik geniet van de rust, ongelooflijk wat een verschil zonder dagelijks wel een paar krijsbuien. Moet er echt aan wennnen

Het is sowieso erg stil in de stad: de helft van de bewoners is zo ongeveer terug naar land van herkomst / op vakantie, expats hebben al voor een deel hun biezen gepakt, en toeristen zijn er gelukkig nog nauwelijks. Voor corona kregen we 20 miljoen toeristen jaarlijks hier, en iedereen - van woke tot wappie is het er tenminste over eens dat we dat niet meer willen. Nou ja, op een verdwaalde hoteleigenaar na. En vast de hoereca in de binnenstad (was eerst een spelfout, maar hij klopt ook wel ) Al hoewel, de sekswerkers balen ook als een stekker van alle toeristen die aapjes komen kijken, omdat het ten koste gaat van hun klandizie.

OK, ik ga vanavond fijn met iemand op stap die ook bewust kinderloos is - prettig gezelschap! Zo heb ik wel meer bewust kinderloze vrienden, toch prettiger dan mensen met kinderen. Meestal.

CharliesA schreef op 30-07-2021 om 08:56:

OK, ik ga vanavond fijn met iemand op stap die ook bewust kinderloos is - prettig gezelschap! Zo heb ik wel meer bewust kinderloze vrienden, toch prettiger dan mensen met kinderen. Meestal.

Mijn beste vrienden zijn kinderloos, daar kan je op korte termijn mee afspreken, een gezellig avondje uit kan gewoon uitlopen want niemand hoeft de volgende dag vroeg op en de gesprekken gaan niet over kinderen maar over genieten van het leven.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

30-07-2021 om 12:28

Geronimo3 schreef op 30-07-2021 om 09:28:

[..]

Mijn beste vrienden zijn kinderloos, daar kan je op korte termijn mee afspreken, een gezellig avondje uit kan gewoon uitlopen want niemand hoeft de volgende dag vroeg op en de gesprekken gaan niet over kinderen maar over genieten van het leven.

Ik heb ook zo een aantal mensen, kom je gewoon op straat tegen, en dan gezellig even op terras aanlopen, of bij hen thuis, of ze zitten al op terras en je schuift aan, of even bellen of er langs en 's avond wat doen of de dag erna. heerlijk! het is hier wel echt een buurtje.

zit nu er tegen aan te hikken dat ik met een vriendin uit een andere stad iets zou doen, en de laatste keer liep dat al weer uit op 3 weken heen en weer mailen omdat er geen data kon worden gevonden, en die data lagen allemaal minimaal een maand verder. zo geen zin in.

het is juist heerlijk helemaal niet te weten wat te doen dit weekend of volgend weekend. is het mooi weer en heb ik zin om op pad te gaan, dan boek ik een hotelletje, of ga ik een dagje op pad. is het slecht weer, wat extra opruimen.

juist in nederland waar het weer zooo grillig is kun je toch helemaal niet vooruitplannen.

RickDalton schreef op 29-07-2021 om 21:45:

[..]

wel goedkoop, een vrijstaand huisje voor de prijs van een kamertje in Amsterdam.

en met al dat thuiswerken weet ik het wel. sowieso ga ik na de zomervakantie niet meer op lokatie naar klanten toe maar doe ik alles vanuit huis. vandaag offerte voor een klus de deur uit gedaan met de keuze of het remote kan of op lokatie. prijsverschil is 10 euro per uur (120 euro of 110 euro per uur)

scheelt de klant geld, scheelt mij smerige koffie en veel reistijd en frustratie.

Slimme actie Rick. Veel mensen denken toch met de portemonnee en als het niet uitmaakt dan willen ze toch vaak zien dat je aan het werk bent.

CharliesA, als ik naar iemand niet in de buurt ga, dan kiezen we meestal gelijk voor activiteiten waarbij het weer niet zo belangrijk is. Met vriendinnen in de buurt is het gewoon flexibeler. Maar dan switchen we ook makkelijk van een stuk fietsen naar een high tea of zo.

Toch valt er veel voor te zeggen om in de steden waar de ruimte schaars is betaalbare huurhuizen te bouwen met maximaal 2 slaapkamers! Dan hoeven er ook geen scholen te zijn en geen speeltuinen.Hou je heel veel ruimte over. Ook weinig huizen meer nodig voor onderwijzend personeel en kinderopvang.Geen gekrijs in het zwembad en genoeg ruimte om daadwerkelijk te zwemmen.  Zou echt heerlijk zijn een stad met weinig kinderen!!

redbulletje

redbulletje

30-07-2021 om 14:20 Topicstarter

kerst schreef op 30-07-2021 om 13:41:

Toch valt er veel voor te zeggen om in de steden waar de ruimte schaars is betaalbare huurhuizen te bouwen met maximaal 2 slaapkamers! Dan hoeven er ook geen scholen te zijn en geen speeltuinen.Hou je heel veel ruimte over. Ook weinig huizen meer nodig voor onderwijzend personeel en kinderopvang.Geen gekrijs in het zwembad en genoeg ruimte om daadwerkelijk te zwemmen. Zou echt heerlijk zijn een stad met weinig kinderen!!

Stadse mensen houden doorgaans van drukte en prikkels dus kunnen daar beter de kinderen zitten dan tussen de rustzoekers in de buitengebieden. 

Hou toch met die nonsens alsjeblieft Kerst. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

30-07-2021 om 15:27

De steden dijen alsmaar uit, dus als mensen in dit tempo doorgaan kindertjes te kweken én steeds grotere huizen te willen, dan is er straks ook geen platteland meer over - nu ja, in groningen misschien, maar niet rondom de grotere en kleinere steden in de randstad. Op naar een kleinere bevolking, het kan niet vaak genoeg gezegd worden - met dank aan RB voor al haar goede werk in kindwillige topics

Ik schrik met terugwerkende kracht van hoe rigide ik was toen ik nog actief in het oude kindvrije topic schreef nu ik jullie posts lees. Want ik had toen exact hetzelfde geschreven als een aantal hier en nu denk ik ‘Jesus Dan Gun, wat was jij af en toe een halsstarrige, empathie-loze zeurkous’. 

redbulletje

redbulletje

30-07-2021 om 15:47 Topicstarter

Wie was jij eigenlijk in 't oude topic DanGun? Er rinkelt bij mij geen belletje. 

Ik schreef in ‘jouw’ topic niet mee, ik bedoel het eerste kindvrij-topic, dat was voor jouw tijd 👵🏼😉 Met Brainwave en nog wat meiden. En Kjong en Xulia die als een soort übermoeders altijd boos op ons werden 😂😂

redbulletje

redbulletje

30-07-2021 om 15:59 Topicstarter

DanGun schreef op 30-07-2021 om 15:50:

Ik schreef in ‘jouw’ topic niet mee, ik bedoel het eerste kindvrij-topic, dat was voor jouw tijd 👵🏼😉 Met Brainwave en nog wat meiden. En Kjong en Xulia die als een soort übermoeders altijd boos op ons werden 😂😂

Misschien schreef ik dan al wel mee in jullie topic? Toen ik op zoek was naar een nog levendig forum ben ik op viva terecht gekomen in een toenmalig bewust kindvrij (of bewust kinderloos?) topic. Dat was ruim voordat we met dat 'kindvrij vanaf 2010' verder gingen in elk geval. 

Ooo dat kan hoor. Maar ik was er uiteindelijk ook wel weer snel weg. Mijn vorige Nick is geen geheim hoor, de laatste was Hats. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.