Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
Forumster
30-07-2021 om 22:54
Sorry, ik ben erg moe en kwam niet zo lekker over. ik bedoel meer aan te geven dat we hier geen verknipte verstarde mensen zijn maar hier gewoon meer irritatie getoond wordt.
Zelf heb ik niet perse zin om te spuien maar vind het wel fijn om tussen medestanders te zijn. Mensen naar wie je niks hoeft uit te leggen.
Geronimo3
31-07-2021 om 01:32
redbulletje schreef op 30-07-2021 om 22:42:
Dit topic is juist vooral om je ergernissen omtrend kinderen te kunnen ventileren onder elkaar. Je ontkomt er namelijk niet aan in de maatschappij.
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb niks tegen kinderen, ze kunnen zelfs leuk zijn maar het heeft niet mijn interesse.
Ik weet niet wanneer het gebeurd is maar ik ken weinig mensen die niet volstrekt asociaal zijn in hun ouderschap. Het is eigenlijk gewoon zielig dat die kinderen zich niet fatsoenlijk leren ontwikkelen en toch blijven ouders beweren dat ze alles voor hun kind(eren) over hebben.
Als je geen kinderen hebt kijk je er objectief tegenaan en je blijft je verbazen over de hypocrisie die ouders handhaven. Aangezien de meeste mensen op een forum ouder is mag je daar niets over zeggen want dan wordt je volledig afgefikt.
Dit is het enige topic waar je veilig je irritatie en het hilarische absurde van de hedendaagse ouder kan neertypen.
Met stiefkinderen, of als lerares, hebben kinderen wel je interesse maar niet genoeg om ze zelf te krijgen. Er zijn ook veel mensen hier die zelfs die interesse niet hebben.
Ik heb persoonlijk nooit zin om over kinderen te praten, het zijn altijd de zelfde verhalen, maar toch heb ik wel veel van dat soort gesprekken omdat ouders niet willen accepteren dat het jou niet interesseert.
The "light" versie zou ik ook leuk vinden.
DanGun
31-07-2021 om 07:51
Forumster schreef op 30-07-2021 om 22:38:
Dangun, blijven hoor! Net als feedback van klanten worden ergernissen meer uitgesproken. Ik ben happy kindvrij maar heb niet zo'n focus op het onderwerp.
Rick Dalton, mijn weekend zal zijn sporten, onkruid in de tuin aanpakken, fotograferen, bijkomen van werkweek.
Ik ga ook niet weg hoor 🙂 Ik bedacht me alleen een paar keer ‘Djees, wat n gezeur over niks’ en ‘Wat n nonsens’ bij een paar posts. En besefte toen dat ik ooit ook zo was. That’s all. Ben eerlijk gezegd wel blij dat ik milder ben geworden, het leven is er een stuk relaxter door.
SugaryPanther19
31-07-2021 om 08:03
DanGun schreef op 30-07-2021 om 15:40:Ik schrik met terugwerkende kracht van hoe rigide ik was toen ik nog actief in het oude kindvrije topic schreef nu ik jullie posts lees. Want ik had toen exact hetzelfde geschreven als een aantal hier en nu denk ik ‘Jesus Dan Gun, wat was jij af en toe een halsstarrige, empathie-loze zeurkous’. Pff, er was een reden dat ik bij Viva niet meeschreef, en het gaat in mijn beleving onderhand weer dezelfde kant op. Misschien maar een kindvrij-light-topic openen ... coolpack2 schreef op 30-07-2021 om 18:02:
[..]
coolpack schreef: Pff, er was een reden dat ik bij Viva niet meeschreef, en het gaat in mijn beleving onderhand weer dezelfde kant op. Misschien maar een kindvrij-light-topic openen ...
Ik vind dit soort berichten heel vervelend om te lezen. Klaarblijkelijk storen deze mensen zich aan mijn eerdere berichten en ook dat van anderen.
Maar dat wordt niet rechtstreeks teruggekoppeld door een specifieke reactie op een bepaald bericht te geven.
Er wordt nu zijdelings ingezet met woorden als zeurkous, rigide, halsstarrig en empathieloos. Zo, daar kunnen de schrijvers op dit topic het dan mee doen. Ik vind dit behoorlijk op de man.
Er zijn al eerder dingetjes in dit topic voorgevallen: het 1-2-3 tje tussen dangun, coolpack en nog iemand wat vervelend werd. Aeon die een fittie hier uitspeelt met een andere forumster, die voor mij onbekend is. En nee, ik heb voor beide issues niet gestaft.
Maar al met al wordt dit topic voor mij hierdoor niet meer leuk.
Ik vond de wisseling van gedachten met Rick wel heel fijn: er is in dit geval wel per bericht van Rick specifiek gereageerd op wat niet beviel aan zijn gedachtegang, en dat meerdere keren. Dan heb je een duidelijke discussie, waar Rick ook heel sportief mee omging.
Met bovenstaande reacties kan ik niets, en het totaalplaatje van al meerdere vervelende dingen maakt eigenlijk dat ik geen zin meer in dit topic heb, in deze setting.
DanGun
31-07-2021 om 08:05
Ik had het puur over mezelf en mijn verbazing over bepaalde posts. Als ik een ander wil aanspreken dan doe ik dat.
redbulletje
31-07-2021 om 09:08
DanGun schreef op 31-07-2021 om 07:51:
[..]
Ik ga ook niet weg hoor 🙂 Ik bedacht me alleen een paar keer ‘Djees, wat n gezeur over niks’ en ‘Wat n nonsens’ bij een paar posts. En besefte toen dat ik ooit ook zo was. That’s all. Ben eerlijk gezegd wel blij dat ik milder ben geworden, het leven is er een stuk relaxter door.
Hoe ouder, over overprikkelder ik ben geworden, dus wat betreft geluid en drukte (ook door volwassenen) juist een stuk onverdraagzamer
redbulletje
31-07-2021 om 09:10
CharliesA schreef op 31-07-2021 om 08:03:
[..]
Ik vind dit soort berichten heel vervelend om te lezen. Klaarblijkelijk storen deze mensen zich aan mijn eerdere berichten en ook dat van anderen.
Maar dat wordt niet rechtstreeks teruggekoppeld door een specifieke reactie op een bepaald bericht te geven.
Er wordt nu zijdelings ingezet met woorden als zeurkous, rigide, halsstarrig en empathieloos. Zo, daar kunnen de schrijvers op dit topic het dan mee doen. Ik vind dit behoorlijk op de man.
Er zijn al eerder dingetjes in dit topic voorgevallen: het 1-2-3 tje tussen dangun, coolpack en nog iemand wat vervelend werd. Aeon die een fittie hier uitspeelt met een andere forumster, die voor mij onbekend is. En nee, ik heb voor beide issues niet gestaft.
Maar al met al wordt dit topic voor mij hierdoor niet meer leuk.
Ik vond de wisseling van gedachten met Rick wel heel fijn: er is in dit geval wel per bericht van Rick specifiek gereageerd op wat niet beviel aan zijn gedachtegang, en dat meerdere keren. Dan heb je een duidelijke discussie, waar Rick ook heel sportief mee omging.
Met bovenstaande reacties kan ik niets, en het totaalplaatje van al meerdere vervelende dingen maakt eigenlijk dat ik geen zin meer in dit topic heb, in deze setting.
Lees er gewoon omheen. Dat vind ik nu het hele voordeel aan een forum.
DanGun
31-07-2021 om 09:21
redbulletje schreef op 31-07-2021 om 09:08:
[..]
Hoe ouder, over overprikkelder ik ben geworden, dus wat betreft geluid en drukte (ook door volwassenen) juist een stuk onverdraagzamer
Dat herken ik in bepaalde opzichten wel. Wanneer er ergens geklust wordt, dat trek ik slecht. En een feestje van de buren tot diep in de nacht waarbij de karaokemachine erbij wordt gehaald dat hoeft ook niet.
Maar verder ben ik juist wat kids betreft veel milder geworden.
DanGun
31-07-2021 om 09:22
redbulletje schreef op 31-07-2021 om 09:10:
[..]
Lees er gewoon omheen. Dat vind ik nu het hele voordeel aan een forum.
Yes. Daar heb je geen ‘negeer-knop’ voor nodig vind ik.
kerst
31-07-2021 om 09:42
Gezien Dangun mij steeds meent te moeten aanspreken op mijn posts (waarom?), ben ik ook wel klaar met dit topic.
Forumster
31-07-2021 om 09:51
Niet elke post spreekt je aan en je ligt niet op lijn met elke forummer. Dat is prima. Lees/lees niet en laat gaan. Het lijkt wel een doorsnede van de maatschappij 😁
Jaren geleden stond ik voor een opgelegde keuze kindjes te maken of te vertrekken. Ik heb in die periode me ontzettend eenzaam en vervreemd gevoeld in de maatschappij. Ik voelde me heel abnormaal dat ik niet die kinder route wilde nemen zoals de standaard. Ik was enorm blij met anti kinder geluiden en het kon me niet scherp genoeg zijn. Alles bevestigde dat ik niet de enige ben die claustrofobisch raakte van het woord gezin.
Inmiddels heb ik zoveel rust dat ik helemaal niet meer zo op zoek ben naar dat soort berichten maar het blijft wel fijn om omringd te zijn met eensgezinden. Ik merk soms dat iemand zich heel erg opvreet over het onderwerp en ik herken dat van vroeger, maar zou het die persoon vooral gunnen om het los te kunnen laten. Dat is namelijk zo'n verademing !
coolpack2
31-07-2021 om 10:03
DanGun schreef op 30-07-2021 om 20:47:
Ja dat is lekker. In een les is er geen ontkomen aan 😂😂😂
Nee, haha, dat is een reden dat ik geen leraar of docent geworden ben. Volgens mij kijken ze ook dwars door je heen, ik denk dat ik me niet goed staande zou houden.
DanGun
31-07-2021 om 10:07
coolpack2 schreef op 31-07-2021 om 10:03:
[..]
Nee, haha, dat is een reden dat ik geen leraar of docent geworden ben. Volgens mij kijken ze ook dwars door je heen, ik denk dat ik me niet goed staande zou houden.
Ik heb dat ook onderschat hoor, dat training geven. Ik dacht ‘dat die ik wel ff’. Tot je er echt alleen voor staat, zonder de Sensei die een (streng) oogje in het zeil houdt 😂
Met hem erbij luisterden ze prima, zelfs als ie in de kantine toekeek. Maar zo gauw je weg was…. Uitproberen op 1001 manieren. Doen ze soms nog hoor maar ik ben er al wat relaxter (en dus beter) in.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.