Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Zorgverzekering 2022

Sinterklaasfeest, kerst en nieuwe zorgverzekering. Het hoort bij de laatste twee maanden van het jaar.

Weet jij al wat je gaat doen? Of wacht je tot 31 december? 

Overstappen? Blijven? Wel of geen aanvullende (tandarts-)verzekering? Natura of restitutie? 

Zelf weet ik het (nog) niet. Ik kies altijd voor een restitutiepolis omdat ik vrije zorgkeuze wil hebben. Geen tandartsverzekering omdat de premie daarvan bijna net zo hoog is als de vergoeding. Ik ga 1 à 2x per jaar voor een controle.


Mijn premie gaat maar 4 euro omhoog. Een hele opluchting want daar hoef ik me nu niet meer mee bezig te houden.

Natura, want ik heb nooit problemen gehad dat de zorgverleners waar ik wel eens kom niet vergoed worden. 
En er zal wel iets met een verzekering ivm ortho komen. Eentje die niet alles vergoedt, omdat we zonder wachttijd willen, maar dat wisten we van te voren. 

Onze verzekering , CZ 50plus + aanvullend met collectiviteitskorting , gaat " maar "  3,75 p.p. omhoog en wij zijn tevreden over de vergoeding , dus blijven hierbij .

Ik ben overgestapt. Ik heb mijn eigen risico op 885 gezet en zet zelf elke maand het verschil apart. Mocht ik dit dan niet verbruiken, dan ben ik het iig niet kwijt. De afgelopen jaren ben ik max. 200 euro eigen risico kwijt geweest dus dat risico ga ik nu wel lopen. Dat scheelt uiteindelijk best een hoop geld.

Ik heb er wel een tandartsverzekering bij van 250 euro omdat ik 2 keer per jaar naar tandarts en mondhygieniste ga. Verder heb ik er vrij weinig bij en ga ik nu 101 euro betalen ipv 148.

Ik blijf waar ik ben (ASR), omdat ik al jaren erg tevreden ben vwb vergoedingen én vooral omdat ik hun klantvriendelijkheid enorm waardeer. Denken met je mee als je belt met een vraag en ik kreeg ooit zelfs iets met terugwerkende kracht vergoed waarvoor in 1e instantie goedkeuring vanuit verzekeraar nodig was (wat ik niet wist). 

Ik neem altijd een restitutiepolis en betaal mijn (jaar)premie in 1x, waardoor ik korting krijg. Daarnaast ook nog een collectiviteitskorting, omdat ik ook mijn AOV bij ASR heb. Ik ga €54 op jaarbasis meer betalen dan in 2021, dus ik vind dat wel te overzien. 

Als je een ING-rekening hebt , krijg je ook een aardige collectieve korting bij CZ-direct  ( kreeg ik net een mail van ) .

https://czdirect.cz.nl/ing?utm_source=ing&utm_medium=referral&utm_campaign=sales&utm_content=ing_groepb

Heda schreef op 14-11-2021 om 13:27:

Ik heb er wel een tandartsverzekering bij van 250 euro omdat ik 2 keer per jaar naar tandarts en mondhygieniste ga. 

Maar 2 keer tandarts en mondhygiënist is toch altijd nog minder dan 250 euro?

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 14:14

Tijgeroog schreef op 14-11-2021 om 14:13:

[..]

Maar 2 keer tandarts en mondhygiënist is toch altijd nog minder dan 250 euro?

Hangt ervan wat er nodig is toch.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 14:16

MMcGonagall schreef op 14-11-2021 om 12:50:

Mijn premie gaat maar 4 euro omhoog. Een hele opluchting want daar hoef ik me nu niet meer mee bezig te houden.

Geen idee hoeveel de mijne omhoog ging maar ik zag dat ik in 2022 162 euro per maand moet schuiven. Ik vind het wel best.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

14-11-2021 om 14:18

Hier iets verlaagd ivm de stijging

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-11-2021 om 15:02

Ik zie dat FBTO voor mij volgend jaar voordeliger zou zijn dan Anderzorg. Maximaal eigen risico, en per jaar betalen. De jaarkorting bij Anderzorg is fors minder geworden. Het is voor het eerst in jaren dat zij niet het voordeligst voor mij zijn.

Nog even afwachten hoe de onderhandelingen met zorgverleners gaan, en dan ga ik eind december waarschijnlijk toch overstappen.

Wij gaan p.p. 1 euro MINDER premie betalen. Ook wel eens leuk.

BlueFawn schreef op 14-11-2021 om 14:14:

[..]

Hangt ervan wat er nodig is toch.

Ik ben meestal 100 euro per keer kwijt, kom dan op 200 uit en betaal iets van 2 euro per maand meer. 

Heel vreemd trouwens maar als je via Independer vergelijkt, kwam ik goedkoper uit dan op de website van de verzekering zelf.

Heda schreef op 14-11-2021 om 15:43:

[..]

Ik ben meestal 100 euro per keer kwijt, kom dan op 200 uit en betaal iets van 2 euro per maand meer.

Maar waarom verzeker je jezelf daar dan extra voor vraag ik me af? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.