Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Zorgverzekering 2022


Mail net binnen:

Basisverzekering
Gewoon ZEKUR Zorg€ 110,40
Eigen risico € 885- € 20,00
Aanvullende verzekering
Aanvullend ZEKUR Tand€ 13,95
Premie€ 104,35
per maand


KillerQueen

KillerQueen

14-11-2021 om 17:15 Topicstarter

Heda schreef op 14-11-2021 om 15:45:

Heel vreemd trouwens maar als je via Independer vergelijkt, kwam ik goedkoper uit dan op de website van de verzekering zelf.

Dan krijg je waarschijnlijk collectiviteitskorting via independer.

 Soms zitten er dan kleine verschillen in: je krijgt alle post digitaal en kan niet kiezen voor post, of je premie alleen via automatische incasso per maand en geen keuze voor jaarbetaling bijvoorbeeld. 

Kersje schreef op 14-11-2021 om 16:58:

[..]

Maar waarom verzeker je jezelf daar dan extra voor vraag ik me af?

Omdat je dan volgens mij uiteindelijk toch goedkoper uitkomt, of maak ik een vreemde berekening? Volgens mij betaal ik dan 92 euro ipv 200 euro.

ik blijf zitten, krijg via het werk collectiviteitskorting en krijgen een upgrade, waarvoor we niet hoeven te betalen. Eigen risico hier op 0, want gebruik nogal veel (medicatie, fysio, reumatoloog, enz enz)

Tijgeroog schreef op 14-11-2021 om 14:13:

[..]

Maar 2 keer tandarts en mondhygiënist is toch altijd nog minder dan 250 euro?

Als je alleen controle hebt en mondhygiënist kom je niet uit nee. Maar aangezien ik dit jaar bv al een wortelkanaalbehandeling heb gehad en volgend jaar een vulling vervangen moet worden is het voor mij zeker niet de moeite waard om geen tandarts verzekering te nemen. En ja in een jaar dat ik niks bijzonders heb betaal ik per saldo meer.

Ik betaal mijn zorgverzekering altijd in 1 keer voor het hele jaar vooruit, krijg ik toch iets korting ook weer. Ik ga per maand iets van 7,- euro omhoog (cz). Eigen risico ga ik niet omhoog gooien, en naast tandarts heb ik ook nog een basis aanvullende verzekering voor oa fysiotherapie. 

Friezinnetje schreef op 14-11-2021 om 18:54:

ik blijf zitten, krijg via het werk collectiviteitskorting en krijgen een upgrade, waarvoor we niet hoeven te betalen. Eigen risico hier op 0, want gebruik nogal veel (medicatie, fysio, reumatoloog, enz enz)

Eigen risico is toch altijd minimaal 385,- euro waar je ook zit? Of bedoel je dat je je eigen risico helemaal verbruikt per jaar?

Winterkoud schreef op 14-11-2021 om 19:08:

[..]

Eigen risico is toch altijd minimaal 385,- euro waar je ook zit? Of bedoel je dat je je eigen risico helemaal verbruikt per jaar?

ja, ik hou de minimale, maar ga niet verhogen, zoals sommigen doen. Ik verbruik altijd alles

Friezinnetje schreef op 14-11-2021 om 19:14:

[..]

ja, ik hou de minimale, maar ga niet verhogen, zoals sommigen doen. Ik verbruik altijd alles

Ja precies. Ik verhoog ook niet nee. Keer in het ziekenhuis ofzo en je mag gelijk betalen .. En als je inderdaad medicatie gebruikt dan heb je je eigen risico liefst zo laag mogelijk. 

Ik heb meestal wel maximaal. Eens in de 5 jaar heb ik een duur onderzoek, dan neem ik inderdaad een minimaal eigen risico. Verder ben ik gelukkig behoorlijk gezond en kom ik vrijwel nooit over die 375 euro heen. Alleen toen ik een paar jaar terug een ongeluk had heeft het extra geld gekost, maar over meerdere jaren gezien ben ik zo toch goedkoper uit. 

Ik zet hem nu ook voor het eerst maximaal. Ik kom gelukkig ook nooit aan de 385 euro. Ik zet wel elke maand 40 extra opzij dus als ik het wel verbruik, heb ik zo alsnog 500 euro bij elkaar. Als ik het dan niet verbruik, ben ik het in ieder geval niet kwijt.

KillerQueen

KillerQueen

03-12-2021 om 18:36 Topicstarter

Iemand al overgestapt? 
Ik wil graag vrije zorgkeuze, maar de restitutiepolissen worden steeds schaarser. 

Ohra bijvoorbeeld: is nu nog een restitutiepolis, maar vanaf volgend jaar niet meer. Thuiszorg en GGZ krijg je alleen nog volledig vergoed bij gecontracteerde zorg. 
Helaas zijn daar de wachtlijsten veel langer dan bij niet gecontracteerd en GGZ zit hier niet veel in de buurt...

Ik ben er dus nog niet uit...


KillerQueen schreef op 03-12-2021 om 18:36:

Iemand al overgestapt?
Ik wil graag vrije zorgkeuze, maar de restitutiepolissen worden steeds schaarser.

Ohra bijvoorbeeld: is nu nog een restitutiepolis, maar vanaf volgend jaar niet meer. Thuiszorg en GGZ krijg je alleen nog volledig vergoed bij gecontracteerde zorg.
Helaas zijn daar de wachtlijsten veel langer dan bij niet gecontracteerd en GGZ zit hier niet veel in de buurt...

Ik ben er dus nog niet uit...

Nee, ik moet het nog uitzoeken. Eigenlijk wil ik blijven zitten waar ik zit zonder er echt naar te kijken maar als ik dit zo lees, dan zal ik toch even goed moeten kijken.

Ik wil nl. ook een restitutiepolis. Niet dat ik het in de praktijk tot nu toe nodig gehad heb, maar het geeft me een rustiger gevoel. 

Ik denk dat ik bij de DSW blijf. Geen klachten over gehad de afgelopen jaren en vind ze erg snel met dingen als vergoedingen en de klntenservice

En weet iemand wat de wachtlijsten bij verschillende verzekeraars zijn?

Je kunt wel de premie opzoeken, maar je weet nooit hoeveel zorg ze ingekocht hebben.
Dus je weet nooit of een ziekenhuis in september ofzo jaar zegt "we mogen u niet meer helpen "

(behalve extreme gevallen, want dan komt er publiciteit).

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-12-2021 om 22:11

Eigenlijk wil ik overstappen omdat onze huidige verzekeraar er een complete teringzooi van maakt.

Alleen vermoed ik dat zoon volgend jaar aan de beugel moet en weet niet of je bij een nieuwe verzekeraar dan al aanspraak kunt maken (nu bij huidige verzekeraar al wel verzekerd hiervoor).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.