Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Zorgverzekering 2022


KittyFantastico schreef op 06-12-2021 om 20:40:

Ik zit aan de HEMA verzekering te denken, die kwam als 1 na goedkoopst uit mn selectie op independer. En die 10% korting bij HEMA is ivm zwangerschap wel fijn. Maar, aan de andere kant, HEMA gaat soms niet zo lekker. Wat gebeurt er als ze failliet gaan? Dat ga ik eerst eens uitzoeken.

Kijk eens bij Zekur. Omdat 't een 'internetverzekering' is komt deze bij Independer niet tevoorschijn! Klantenservice is goed, je moet wel alles via internet regelen, maar als je met Klantenservice belt, helpen ze ook goed

Besured verdwijnt. Maar de tandartsverzekering blijft wel bestaan?

Ik heb in ieder geval wat te doen deze kerst.

Wij zijn eruit, VGZ basis is het geworden met aanvullend fysio (man) en tand (ik).

Ik zit bij Zekur (van Univé) en ben er heel tevreden over. 
Hoef er gelukkig bijna nooit gebruik van te maken maar een paar jaar geleden wel onderzoeken en uiteindelijk operatie nodig gehad en het ging allemaal automatisch zonder gedoe.

Ik heb vorig jaar ook kritisch gekeken naar aanvullend en ik betaalde daar meer voor dan wat ik verbruikte. Dus aanvullend opgezegd. En ik heb mijn eigen risico op maximaal gezet omdat ik eigenlijk nooit gebruik maak van m'n verzekering en als het nodig zou zijn kan ik dat bedrag betalen van m'n spaargeld. 

Ik betaal nu 85,95euro per maand en in 2022 90,40euro per maand. 

KittyFantastico schreef op 06-12-2021 om 20:40:

Ik zit aan de HEMA verzekering te denken, die kwam als 1 na goedkoopst uit mn selectie op independer. En die 10% korting bij HEMA is ivm zwangerschap wel fijn. Maar, aan de andere kant, HEMA gaat soms niet zo lekker. Wat gebeurt er als ze failliet gaan? Dat ga ik eerst eens uitzoeken.

Hema wordt uitgevoerd door Menzis. Hema is meer een tussenpersoon.

Ik lees even mee, maar denk dat ik gewoon bij DSW blijf, ben op zich tevreden. 
Ik heb al een paar jaar geen aanvullende verzekering meer, ik betaal altijd meer of in het beste geval net zo veel premie als ik terug krijg.

DSW staat overigens niet op de vergelijkingssites.

Mlah! schreef op 08-12-2021 om 16:18:

[..]

Leuke aan ASR is dat ze een Vitality programma hebben waarmee je voor een gratis sporthorloge kunt sparen en voor bonnen van bijvoorbeeld Bol.com.

Ik herinner me dit in Radar te hebben gezien. Dit werd te duur voor ASR en ze hebben de voorwaarden veranderd en de doelen die je moet halen om te sparen flink opgeschroefd. Zodanig dat het voor de meeste mensen ongezond veel sporten is. Ik zou dit niet meenemen bij mijn beslissing.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/meer-dan-600-klachten-bij-radar-over-asr-vitality-radar-checkt/

Rondstruiner schreef op 30-12-2021 om 07:44:

[..]

Ik herinner me dit in Radar te hebben gezien. Dit werd te duur voor ASR en ze hebben de voorwaarden veranderd en de doelen die je moet halen om te sparen flink opgeschroefd. Zodanig dat het voor de meeste mensen ongezond veel sporten is. Ik zou dit niet meenemen bij mijn beslissing.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/meer-dan-600-klachten-bij-radar-over-asr-vitality-radar-checkt/

Klopt, maar dat geldt vooral voor mensen die een maanddoel moeten halen voor het terugverdienen van hun Apple watch. 

Ik red het met 6x 10000 en 1x 15000 stappen. Wat vaak wel lukt door het wandelen met de hond.

Maar het is inderdaad irritant dat ze gedurende het jaar aanpassen. Ten onder gegaan aan hun eigen succes.

Ik ben overigens overgestapt, omdat ik een wat uitgebreider aanvullend pakket wilde.

Heeft het bedrijf waar je werkt wellicht een eigen aanvullende verzekering bij 1 van de maatschappijen?
Wij hebben een eigen tarief voor de basisverzekering en eigen aanvullende pakketten tegen een gunstige prijs met een uitgebreidere dekking. Daarom stap ik niet snel over. 

Wij zijn van vgz overgestapt naar dsw, omdat het voorstel voor 2022 echt fors duurder was dan wat we voorheen betaalden. Mijn meerderjarige dochter is over op een studentenverzekering van cz, was voor haar het voordeligst. Maar overstappen loont!

citroentje schreef op 30-12-2021 om 11:18:

Wij zijn van vgz overgestapt naar dsw, omdat het voorstel voor 2022 echt fors duurder was dan wat we voorheen betaalden. Mijn meerderjarige dochter is over op een studentenverzekering van cz, was voor haar het voordeligst. Maar overstappen loont!

Maar heb je dan ook dezelfde dekking in je aanvullende verzekering? Op die punten die voor jouw situatie belangrijk zijn?


Wij wel Ysenda, dat bespaarde ons toch een (klein)bedrag dat overstappen aantrekkelijk maakte, de studentenverzekering is echt stuk goedkoper, maar zeker minder dekking.

Wij blijven als trouwe klanten bij VGZ met basis, we gaan niet elk jaar overstappen. We zijn tevreden en bijna geen klachten.

Hebben jullie ervaring met Ditzo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.