Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Zorgverzekering 2022


Ik switch meestal wel elk jaar omdat de vergoedingen voor lenzen bijna overal per 2 jaar zijn. Dat bedrag heb ik er binnen een jaar natuurlijk wel al dik aan uitgegeven. Dus ik ga binnenkort maar weer eens een vergelijking doen.

Hetvrijewoord schreef op 05-12-2021 om 22:11:

Eigenlijk wil ik overstappen omdat onze huidige verzekeraar er een complete teringzooi van maakt.

Alleen vermoed ik dat zoon volgend jaar aan de beugel moet en weet niet of je bij een nieuwe verzekeraar dan al aanspraak kunt maken (nu bij huidige verzekeraar al wel verzekerd hiervoor).

Je kunt op de vergelijkingssites ook selecteren op of er een wachttijd gehanteerd wordt of niet. Wachttijd voor aanvullend, zoals idd mondzorg / tandarts 

Edit: en welke is dat die een teringzooi maakt? Weet ik dat ik daar iig niet naartoe moet overstappen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-12-2021 om 14:07

Hobbelster schreef op 06-12-2021 om 12:51:

[..]

Je kunt op de vergelijkingssites ook selecteren op of er een wachttijd gehanteerd wordt of niet. Wachttijd voor aanvullend, zoals idd mondzorg / tandarts

Edit: en welke is dat die een teringzooi maakt? Weet ik dat ik daar iig niet naartoe moet overstappen.

Interpolis.

KillerQueen

KillerQueen

06-12-2021 om 14:09 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 06-12-2021 om 14:07:

[..]

Interpolis.

Dan ook niet overstappen naar andere labels van Achmea: Zilveren Kruis, FBTO, de Friesland en ProLife. Want dat is allemaal dezelfde klantenservice.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-12-2021 om 14:11

KillerQueen schreef op 06-12-2021 om 14:09:

[..]

Dan ook niet overstappen naar andere labels van Achmea: Zilveren Kruis, FBTO, de Friesland en ProLife. Want dat is allemaal dezelfde klantenservice.


Weet ik, het gaat trouwens niet alleen over klantenservice, het is echt een zootje.

Onder het mom van waarom zou je iets in één keer goed doen als je het ook 4 keer kunt proberen.

KillerQueen

KillerQueen

06-12-2021 om 14:11 Topicstarter

haarklover schreef op 05-12-2021 om 18:24:

En weet iemand wat de wachtlijsten bij verschillende verzekeraars zijn?

Je kunt wel de premie opzoeken, maar je weet nooit hoeveel zorg ze ingekocht hebben.
Dus je weet nooit of een ziekenhuis in september ofzo jaar zegt "we mogen u niet meer helpen "

(behalve extreme gevallen, want dan komt er publiciteit).

Nee, en volgens mij maken ze dat ook niet bekend. Je weet het pas als je er tegenaan loopt...

Ik kan ASR echt aanbevelen, zowel qua vergoedingen als klantenservice! En nee, heb geen aandelen en werk er niet 😉

thx Hetvrijewoord, die valt af incl geallieerden. 
kersje volgens mij ben je de tweede in dit topic die ASR aanbeveelt dus die gaat mee in mijn vergelijking. 

Ik zit aan de HEMA verzekering te denken, die kwam als 1 na goedkoopst uit mn selectie op independer. En die 10% korting bij HEMA is ivm zwangerschap wel fijn. Maar, aan de andere kant, HEMA gaat soms niet zo lekker. Wat gebeurt er als ze failliet gaan? Dat ga ik eerst eens uitzoeken. 

Hobbelster schreef op 06-12-2021 om 20:24:

thx Hetvrijewoord, die valt af incl geallieerden.
kersje volgens mij ben je de tweede in dit topic die ASR aanbeveelt dus die gaat mee in mijn vergelijking.

Leuke aan ASR is dat ze een Vitality programma hebben waarmee je voor een gratis sporthorloge kunt sparen en voor bonnen van bijvoorbeeld Bol.com.

Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea, en krijg “korting” via ons pap z’n werk - ik denk dat dat onder collectiviteitskorting valt. Betaal zo’n €170,- per maand premie, maak m’n eigen risico à €385,- per jaar sowieso op, maar ontvang wel zo’n €70,- zorgtoeslag per maand.

Wobbelkont schreef op 08-12-2021 om 16:36:

Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea, en krijg “korting” via ons pap z’n werk - ik denk dat dat onder collectiviteitskorting valt. Betaal zo’n €170,- per maand premie, maak m’n eigen risico à €385,- per jaar sowieso op, maar ontvang wel zo’n €70,- zorgtoeslag per maand.

€ 170.... wow, wat een geld. Heb je zo'n uitgebreide aanvullende verzekering of zo?

Ik heb vorig jaar vriendelijk bedankt voor de collectiviteitskorting, ook van zilveren kruis. Was met korting nog steeds duurder dan andere verzekeringen

Mlah! schreef op 08-12-2021 om 18:51:

[..]

€ 170.... wow, wat een geld. Heb je zo'n uitgebreide aanvullende verzekering of zo?

Ik heb vorig jaar vriendelijk bedankt voor de collectiviteitskorting, ook van zilveren kruis. Was met korting nog steeds duurder dan andere verzekeringen

Ik heb een redelijk uitgebreide verzekering in verband met mijn auto-immuunziekte. Er zijn jaren bij zonder ziekenhuisbezoek, maar ook jaren met maandelijkse acute opnamen.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nooit zelf verder heb gekeken naar of het goedkoper kan… kan het prima betalen, en het gemak van blijven zitten is ook wel prettig.

Wobbelkont schreef op 08-12-2021 om 19:02:

[..]

Ik heb een redelijk uitgebreide verzekering in verband met mijn auto-immuunziekte. Er zijn jaren bij zonder ziekenhuisbezoek, maar ook jaren met maandelijkse acute opnamen.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nooit zelf verder heb gekeken naar of het goedkoper kan… kan het prima betalen, en het gemak van blijven zitten is ook wel prettig.

Maar zitten die acute opnames sowieso niet in je basisverzekering? Ik ben een aardig dure patiënt vwb behandelingen (borstkanker), maar heb geen enkele aanvullende verzekering, omdat dit niets uitmaakt qua vergoeding. 

Misschien toch even handig uit te zoeken of die dure aanvullende verzekeringen wel echt nodig zijn?

Ja voor ziekenhuisbezoek heb je de aanvullende verzekering niet nodig. Hier vooral de fysio en de tandarts die de aanvullende verzekering uit laten kunnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.