Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Scheelt mij wel veel typen, doemijdieglazembol.

felija schreef op 08-09-2023 om 17:51:

Scheelt mij wel veel typen, doemijdieglazembol.

Hahaha. Het was echt een absurde lap tekst. Voel me er een beetje schuldig over. Maar ik vind ook dat als ik zo’n uitgebreid antwoord krijg op een vraag van mij, ik ook daarop moet reageren. 

Maar de komende paar weken even wat minder. Mogen andere mensen lekker typen en gooi ik er misschien Max een onelinertje tussendoor ipv een half essay van Omtzigt-proporties. 😜

Daglichtlamp schreef op 08-09-2023 om 18:12:

https://www.ad.nl/politiek/verkiezingsprogramma-bbb-130-kilometer-per-uur-maximaal-15-000-asielzoekers-en-huishoudles-op-school~ac027a94/
Van de BBB mag de koning zijn rol in de formatie terug.

Ik kan helaas niet alles lezen maar het eerste gedeelte spreekt me enorm aan. 

De BBB wil oa 100.000 woningen bouwen in het  droge deel van de Oostvaarders Plassen. https://boerburgerbeweging.nl/verkiezingsprogramma/

vind het best een ok programma.  Formatie onder begeleiding van de koning vind ik onzin, als republikein zijnde, maar ach lig er ook niet wakker van. Doet hij ook nog iets. 

Fleurtje_5 schreef op 08-09-2023 om 18:50:

[..]

Ik vind het een prima programma.

Je leest sneller dan ik. Wat vind je goede standpunten uit het programma?

Miraval schreef op 08-09-2023 om 13:49:

[..]

Maar goed het benoemen van de overlast is al een heikel punt natuurlijk. Terwijl zelfs Jules de Korte kan zien dat er meer overlast is onder bepaalde groepen jongeren met een migratieachtergrond. Ik vind het goed, dat ernaar gekeken wordt en nog belangrijker hoe je dit op kunt lossen.

Geregistreerde-minderjarige-verdachten-naar-achtegrond.png?itok=N6DfObcg

In 2022 waren 17.500 minderjarigen geregistreerd als verdachte van een misdrijf. Per 1.000 12- tot 18-jarigen zijn dat 14,4 jongeren. Deze jongeren zijn minstens één keer verdacht geweest van een misdrijf. Onder jongvolwassenen van 18-25 jaar waren 36.490 geregistreerde verdachten. Dat is 19,4 per 1.000 18- tot 25-jarigen.

Binnen beide groepen zijn er onder jongeren en jongvolwassenen met een migratieachtergrond aanzienlijk meer geregistreerde verdachten dan onder jongeren met een Nederlandse achtergrond. Onder de minderjarigen gaat het om 11,4 per 1.000 jongeren met een Nederlandse achtergrond en 22 per 1.000 met een migratieachtergrond.

Cijfers over delinquentie | Nederlands Jeugdinstituut (nji.nl)

Ik las dat Nieuwsuur de lijsttrekkers weer uitnodigt voor een diepgravend interview. Daar hebben ze zich vaak goed ingelezen. Andere debatten volg ik ook zeker, ben blij dat Nieuwsuur weer deze uitzendingen gaat maken.

De een op een gesprekken zijn een fijne afwisseling voor de andere debatten waar je toch ook je goed moet kunnen presenteren/weerbaar zijn en goed uit de verf kunnen komen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-09-2023 om 09:25

Komt er ook weer een Jeugdjournaal debat? Die vind ik erg leuk, ook omdat de politici daar vaak veel ontspannener lijken en het minder over standaard stokpaardjes en vliegen afvangen gaat.

Coreopsis schreef op 09-09-2023 om 09:25:

Komt er ook weer een Jeugdjournaal debat? Die vind ik erg leuk, ook omdat de politici daar vaak veel ontspannener lijken en het minder over standaard stokpaardjes en vliegen afvangen gaat.

Ik heb het(nog) niet gelezen, maar ik vermoed van wel. Deze kijk ik ook terwijl ik helemaal geen kinderen heb. 

Klopt de hele setting en sfeer is inderdaad anders. Daardoor vind ik het juist leuk om dit ook te zien.

MidasWolf schreef op 09-09-2023 om 09:18:

Ik las dat Nieuwsuur de lijsttrekkers weer uitnodigt voor een diepgravend interview. Daar hebben ze zich vaak goed ingelezen. Andere debatten volg ik ook zeker, ben blij dat Nieuwsuur weer deze uitzendingen gaat maken.

De een op een gesprekken zijn een fijne afwisseling voor de andere debatten waar je toch ook je goed moet kunnen presenteren/weerbaar zijn en goed uit de verf kunnen komen.

Ik ook. Zulke slimme scherpe vragen… ik vond het zelfs een beetje sexy, zo scherp als Tweebeeke en Wollaars interviewden. (ja, ik ben een weirdo, andere mensen vinden sporters sexy als ze sporten, bij mij werkt dat kennelijk anders 🤪)

Daglichtlamp schreef op 08-09-2023 om 19:01:

[..]

Je leest sneller dan ik. Wat vind je goede standpunten uit het programma?

Absor was nóg sneller dan ik. Waarom vraag je die vraag niet aan haar?

Fleurtje_5 schreef op 09-09-2023 om 13:23:

[..]

Absor was nóg sneller dan ik. Waarom vraag je die vraag niet aan haar?

Je hebt helemaal gelijk, dus de vraag aan jullie tweeën: wat vinden jullie zo goed aan het programma? Het is vooral zo lang is mijn indruk omdat alles wat ook maar enigszins acceptabel was aan voorstellen die ingediend zijn opgenomen is. Het lijkt daardoor alsof ze geen echte keuzes durven maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.