Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2023 om 08:44

redbulletje schreef op 05-09-2023 om 08:29:

[..]

Er komen er veel minder naar Denemarken wegens hun aangescherpte beleid. Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Heb je het onderzoek gelezen? Is in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid uitgevoerd.

Na en wegens zijn overigens twee heel verschillende dingen.

Maar alles wordt duurder zoals energie en loonkosten dus moet in zorg navenant geïnvesteerd worden. Je kunt geen mensen blijven binnenhalen die op de verzorgingsstaat drukken terwijl je je eigen bevolking zorg ontzegt. Het is de taak van een land voor eigen bevolking te zorgen. Al die miljarden die verdampen aan klimaat en asiel zouden het verschil maken. Nu maken we van ons land in rap tempo een derdewereldland. 

Poezenmeisje schreef op 05-09-2023 om 08:44:

Haal het geld voor de zorg hier maar weg...

https://www.volkskrant.nl/economie/fossiele-belastingkorting-kost-meer-dan-klimaatbeleid-en-aardbevingsschade-samen~b81f5904/

Dan snij je jezelf ook flink in de vingers want wij, de eindgebruiker, zullen die rekening dan gepresenteerd krijgen. 

Coreopsis schreef op 05-09-2023 om 08:44:

[..]

Heb je het onderzoek gelezen? Is in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid uitgevoerd.

Na en wegens zijn overigens twee heel verschillende dingen.

Ik geloof daar niet in. Wat mij betreft zijn zij behoorlijk biased. Nederland wordt nog steeds als luilekkerland gezien met al die filmpjes van cruiseschepen, 4* hotels en buffetten die ze vanaf hun dure iPhones naar hun thuisland sturen. We zijn het lachertje van de wereld. Gelukkig lijkt in Europa toch het stemgedrag wat minder naïef te worden. Hopelijk gaan de verkiezingen, zeker de Europese, voor een serieuze koerswijziging zorgen. Wij verarmen onszelf terwijl BRICS ons vierkant uitlacht. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2023 om 08:54

https://www.volkskrant.nl/economie/fossiele-belastingkorting-kost-meer-dan-klimaatbeleid-en-aardbevingsschade-samen~b81f5904/

Dat vond ik inderdaad ook schokkend. Die cijfers zijn nog erger dan wat milieubewegignen berekend hadden. De vervuiler betaalt geldt blijkbaar alleen voor particulieren en mkb. Laten we inderdaad daar eens wat aan doen. 

Belachelijk dat geld voor grootverbruikers. Nederland moet van het gas af, de gasprijs is nog steeds hoger dan voor feb 2022, maar deze bedrijven krijgen geld toe. En de Jan lul maar investeren in klimaatvriendelijke toepassingen voor thuis.

Fleurtje_5 schreef op 04-09-2023 om 23:45:

Ik weet niet meer in welk jaar het op tv was. Ik pieker me suf. Destijds heb ik er een stukje over geschreven. Een man, in een volle trein in een arm land, (volgens mij India) had het toen al over iets waarbij ik dacht 'hoe komt die man aan deze informatie als zelfs wij Europeanen met onze computers er nog nooit eerder van hebben gehoord?" Dat iemand bv uit India net zoveel kansen kreeg voor een baan in Europa dan iemand in Europa zelf. Hij zei ook iets in de trant van dat 'de wereld een speelveld werd'.

Ik wil dat stukje opzoeken maar dat word veel zoekwerk.

Niet alle mensen in India zijn (kans)arm en laagopgeleid. Er zijn inderdaad veel kansen voor Indiase immigranten met de juiste opleiding in Nederland en andere westerse landen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/corporate/2020/36/indiase-immigranten-werken-in-ons-land-vooral-in-de-it-sector

Mija schreef op 05-09-2023 om 09:37:

[..]

Niet alle mensen in India zijn (kans)arm en laagopgeleid. Er zijn inderdaad veel kansen voor Indiase immigranten met de juiste opleiding in Nederland en andere westerse landen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/corporate/2020/36/indiase-immigranten-werken-in-ons-land-vooral-in-de-it-sector

India heeft kastes en mensen uit de hoogste kaste daar ligt de wereld idd voor open. Die hebben namelijk geld om in het buitenland te studeren en dankzij de vaak hoge werkethos is het een van de meest succesvolle groepen buiten hun eigen land. 

absor schreef op 05-09-2023 om 08:02:

dat heeft niet te maken met arbeidsomstandigheden of werkdruk maar gewoonmet het ALGEHELE tekort aan werkkrachten
Er is in werkelijk ALLE beroepsgroepen tekort. Tekort aan leerkrachten, aannemers, vrachtwagenchauffeurs, loodgieters, zorgpersoneel, hoog betaald en laag betaald personeel.
en elke beroepsgroep roept ; komt omdat wij te weinig betaald krijgen want echt…dan komen er meer leerkrachten/buschauffeurs/verpleegkundigen. Maar echt, er is gewoon een tekort aan beroepsbevolking

Als men personeel ontslaat en stageplaatsen niet ter beschikking stelt zodat er een achterstand komt in 'nieuwe aanwas', en men nog steeds doorgaat met bezuinigen waardoor het personeel dat overblijft zich het laplazerus rent, een burn-out krijgt, overspannen raakt of vertrekt.

Klopt, dan ontstaat er inderdaad een tekort aan personeel.

Schemerlampje schreef op 05-09-2023 om 08:04:

[..]

Maar met alleen roepen dat ze iets niet hadden moeten doen in het verleden, los je het probleem nu niet op. Dus het heeft niet zoveel zin om daar steeds maar op terug te komen.

Ik hoop nog steeds dat ze er van hebben geleerd, maar nee, het bezuinigen gaat nog steeds door. Zie de links van 2023 die ik vanochtend heb geplaatst.

Coreopsis schreef op 05-09-2023 om 08:22:

@Fleurtje: het verleden kun je niet meer veranderen. Wat moet er volgens jou dan NU gebeuren?

Fors meer geld naar de zorg zodat de werkdruk omlaag en de salarissen omhoog kunnen? Ben jij dan ook bereid om een fors hogere zorgpremie of belastingen te betalen? Of ga jij straks zelf voor al je hulpbehoevende familieleden zorgen?

Omdat we dat niet willen / dat onhaalbaar is en er een steeds groter personeelstekort is, zie ik graag een statushouder of arbeidsmigrant aan mijn bed of in mijn huis als ik mezelf niet kan verzorgen. En laten we ook die mensen dan wel een fatsoenlijk inkomen en arbeidsvoorwaarden geven. Dus geen vrijwilligerswerk omdat "wij" geen zin hebben om ervoor te betalen of omdat ze dan wel eens rechten zouden kunnen opbouwen.

Het geld beter gebruiken. En controleren of het ook gebruikt word waarvoor het gegeven word. Ik heb ooit eens bijgehouden hoeveel onzinnige uitgaven door de EU werd gedaan. Tig geld voor kilometers geluidswanden, langs een autoweg door Polen, daar waar geen kip woont. Miljoenen in een zwart gat in Egypte, niemand wist waar het geld was gebleven etc etc etc.

Het is niet gezond als het geld word uitgegeven aan gezonde sterke mannen (veiligelanders die terug moeten maar niet terug willen, en het ene na het andere vast-niet-gratis-proces aanspannen) Mannen die single 'feest komen vieren' in Nederland, terwijl er bezuinigd word op een tweede koekje voor die oude hulpbehoevende in haar laatste jaartjes en haar hele leven heeft gewerkt.

https://www.actiz.nl/financiele-zorgen-van-verpleeghuisorganisaties-de-media-stop-de-bezuinigingen 15 Juni 2023

Maar als je dan nu hoort dat je financieel wordt gekort op de
ouderenzorg; hoe moet dat dan? Wij stellen een hele realistische vraag. 'Wij vragen niet om extra geld voor de ouderenzorg, maar kort ons niet terwijl het aantal ouderen stijgt. Stop de bezuinigingen.’

redbulletje schreef op 05-09-2023 om 08:32:

[..]

Vaste loyale krachten werden massaal ontslagen om op dure zzp-ers/uitzendkrachten over te gaan. Beter zorgen voor vaste krachten en die beter belonen en behandelen.

En dit idd.

Fleurtje_5 schreef op 05-09-2023 om 10:42:

[..]

Ik hoop nog steeds dat ze er van hebben geleerd, maar nee, het bezuinigen gaat nog steeds door. Zie de links van 2023 die ik vanochtend heb geplaatst.

Er is niet bezuinigd op de zorg. Wat jij bezuinigingen noemt is in feite alleen afremmen van de stijging van de zorgkosten.

Daglichtlamp schreef op 05-09-2023 om 08:39:

We kunnen het verleden niet veranderen, maar als je terugkijkt in de cijfers dan is duidelijk dat er niet bezuinigd is in de zorg. De zorgkosten stijgen al tientallen jaren. Niet alleen in absolute cijfers, maar ook als percentage van ons BBP, of als je kijkt naar zorgkosten per inwoner.

Nogmaals, er is al flink bezuinigd, en er word nog steeds meer bezuinigd:

https://www.actiz.nl/financiele-zorgen-van-verpleeghuisorganisaties-de-media-stop-de-bezuinigingen 15 Juni 2023

Maar als je dan nu hoort dat je financieel wordt gekort op de
ouderenzorg; hoe moet dat dan? Wij stellen een hele realistische vraag. 'Wij vragen niet om extra geld voor de ouderenzorg, maar kort ons niet terwijl het aantal ouderen stijgt. Stop de bezuinigingen.’

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.